Vinyl verzamelaars

reaper

Support act
26 okt 2015
1.121
944
wat is zeldzaam?

ik zelf ben zeer blij met mijn frank carter & idles collectie maar die zijn niet echt zeldzaam maar wel gesigneerd en dergelijke. en Alles wat ik in huis heb van oasis en andere projecten.

als ik mag afgaan op waardes in discogs dan is dit een greep uit mijn duurdere vinyls.

2many djs - as heard on radio soulwax part 2 - 2012 issue (2000 pressed) en dus niet de onlangs gereleasde versie

Black Sabbath - Sabotage - first press

Rammstein - Paris Box

Slayer - Reign in blood eerste press

The national - Boxer (Live in Brussels) 4500 copies pressed

The black box revelation - set your head on fire

Foo Fighters - Songs From The Laundry Room - 4000 exemplaren

en nog een pak meer die voor mij zeldzaam aanvoelen maar financieel dat niet aanvoelen zo
The sex pistols - never mind the bollocks - press uit 1977

Nick cave & the bad seeds - live seeds - 2700 exemplaren gepressed
enz....
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
Zeldzaamste zullen voor mij denk ik de gesigneerde platen zijn. Heb er toch al gauw 20 of net iets meer denk ik. Hieronder een vijftal speciale

Nightwish - Endless Forms Most Beautiful, gesigneerd door gehele band inclusief nog Marko Hietala, zal wel specialer worden nu ze aangekondigd hebben voor onbepaalde tijd te stoppen met touren

Within Temptation - The Heart of Everything, genummerde limiteerde druk van 5000 stuks, gesigneerd door gehele band

Deep Purple - Burn, gesigneerd door Glenn Hughes. “to Bas - Glenn Hughes” staat erop, dus nog persoonlijk gemaakt ook.

Myrath - Legacy, volgens mij maar 100 of 150 LPs van gedrukt, gesigneerd door gehele band

En misschien wel de vetste:
Tenacious D - The Pick of Destiny, door beide heren gesigneerd en Jack Black heeft er een duiveltje bij getekent.


Heb de app inmiddels geïnstalleerd, dus zal die van Tenacious D hier een foto van plaatsen als ik em tegenkom.

Kan je in de app ook een notitie maken van gesigneerd, of beschadigd of iets dergelijks in je eigen verzameling, @@Marc of anderen?
 

ickyflix

Nieuw lid
27 mrt 2022
4
5
Mooie prijzen. Cool! Gebruik je de Discog app ook voor je collectie en om de waarde een beetje te checken?
Waarde checken? Vaak heeft het hoesje meer waarde dan de album, daarbij had je met name in de jaren 80 ook veel japanse persingen (dikker vinyl) die toen al 2 keer zo duur waren als gewoon vinyl. Waarde op discog is ook maar wat een gek er voor vraagt of geeft. Heb pas nog zo'n 800 albums, 12" en singles, allen uit de jaren 80, vooral punk, new wave afgegeven. Had best nog een waarde, maar voor mij vooral emotionele waarde. Geef het liever aan iemand van wie ik weet dat ze goed terecht komen dan dat er iemand duizenden euros aan verdient.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

ickyflix

Nieuw lid
27 mrt 2022
4
5
wat is zeldzaam?

ik zelf ben zeer blij met mijn frank carter & idles collectie maar die zijn niet echt zeldzaam maar wel gesigneerd en dergelijke. en Alles wat ik in huis heb van oasis en andere projecten.

als ik mag afgaan op waardes in discogs dan is dit een greep uit mijn duurdere vinyls.

2many djs - as heard on radio soulwax part 2 - 2012 issue (2000 pressed) en dus niet de onlangs gereleasde versie

Black Sabbath - Sabotage - first press

Rammstein - Paris Box

Slayer - Reign in blood eerste press

The national - Boxer (Live in Brussels) 4500 copies pressed

The black box revelation - set your head on fire

Foo Fighters - Songs From The Laundry Room - 4000 exemplaren

en nog een pak meer die voor mij zeldzaam aanvoelen maar financieel dat niet aanvoelen zo
The sex pistols - never mind the bollocks - press uit 1977

Nick cave & the bad seeds - live seeds - 2700 exemplaren gepressed
enz....
Emotionele waarde is vele malen meer waard dan die onzin op discogs, daar staat alleen wat een gek er voor wil hebben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
Emotionele waarde is vele malen meer waard dan die onzin op discogs, daar staat alleen wat een gek er voor wil hebben.

Uiteindelijk is dat bij alles wat verzameld wordt, maar het zal in een platenzaak of op een platenbeurs niet anders zijn, ook net wat de gek ervoor geeft. Die speciale platen die ze dan hebben hangen voor 200€ of meer, die verkopen echt wel

Edit: eens verder dat emotionele waarde belangrijker is, maar toch leuk om de waarde te zien (hoe gek we zijn geweest om ongeveer zo’n bedrag al neer te leggen voor de eigen verzameling ook!). En fijn ter vergelijk als je ergens iets tegenkomt in de winkel of de prijs een beetje klopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
Nou, ook even geprobeerd. Wat een werk is dat joh... Meer CD's komen er binnenkort vast nog bij, inclusief wat andere LP's die ergens weggestopt staan, al zit daar weinig spannends bij.


Ook twee keer gehad, maar niet lang bij stilgestaan.

Toevallig veel gehad met een barcode? Heb het idee dat ik niet altijd op de juiste versie uitkom. Maar ben inmiddels ook zo ver dat na tijdje gewoon “het zal wel, doe deze maar” is
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.303
Toevallig veel gehad met een barcode? Heb het idee dat ik niet altijd op de juiste versie uitkom. Maar ben inmiddels ook zo ver dat na tijdje gewoon “het zal wel, doe deze maar” is
Nee, meeste van die platen hadden juist geen barcode. Wel kunnen zoeken aan de hand van de codes op de platen zelf en door de foto's bij de verschillende edities te bekijken. Pleureswerk, dat wel, maar door goed te zoeken kom je wel een heel eind.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
Nee, meeste van die platen hadden juist geen barcode. Wel kunnen zoeken aan de hand van de codes op de platen zelf en door de foto's bij de verschillende edities te bekijken. Pleureswerk, dat wel, maar door goed te zoeken kom je wel een heel eind.

En het is eigenlijk maar eenmalig veel werk, als je het vanaf nu bijhoudt. Ben zelf inmiddels door de eerste 60 platen heen...
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.407
1.087
Nou, ook even geprobeerd. Wat een werk is dat joh... Meer CD's komen er binnenkort vast nog bij, inclusief wat andere LP's die ergens weggestopt staan, al zit daar weinig spannends bij.


Ook twee keer gehad, maar niet lang bij stilgestaan.
Hoeft ook niet allemaal in één keer 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
En het is eigenlijk maar eenmalig veel werk, als je het vanaf nu bijhoudt. Ben zelf inmiddels door de eerste 60 platen heen...
Klopt inderdaad. Ik ben redelijk vroeg begonnen met ze in Discogs zetten en nu is het niet veel werk meer om bij te houden. Hoewel, een tijdje geleden heb ik de collectie van een oom gekregen en dat allemaal in Discogs krijgen heeft me meerdere avonden gekost.

Mijn collectie (met na de eerste 7 items ongeveer 150 platen van de betreffende oom voordat je weer bij mijn eigenlijke collectie uitkomt):

 

Lion

Support act
7 mrt 2017
780
1.614
Leuk om te lezen allemaal.

Ik ben direct bij de aankoop van mijn eerst LP discogs gaan gebruiken, dus nooit veel werk aan het bijhouden gehad.

Laatst wel een boel oude LPs van familie gekregen, maar die wil ik eerst even allemaal goed schoonmaken voordat ik ze toevoeg in discogs. Maar dat is wel veel werk en nog niet veel zin in gehad.

De laatste tijd ben ik wel minder gaan verzamelen. Dit komt vooral door de hoge kosten van nieuwe LPs en omdat ik tweedehands ook steeds minder moois tegenkom. En ik ga binnenkort weer verhuizen dus hoe minder LPs erbij komen hoe beter momenteel.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken