Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Heyla,
Na enkele jaren met veel interesse het forum te hebben gelezen, heb ik toch een vraagje voor jullie.
Zien jullie enige mogelijkheid dat Air Traffic in 201 zou langskomen?
Wat denken jullie verder van Coldplay of is dat te hoog gegrepen?
Alvast bedankt voor jullie respons.

Groetjes!

Welkom!
Coldplay lijkt me sterk aangezien ze nu twee jaar achter elkaar getourd hebben. Air traffic geen idee.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.184
4.331
visdave34 wrote:
mattman wrote:
Ik maakt maar een grapje.
1f609.svg
Björk is op RW geen main stage materiaal.


10 jaar geleden nog sub voor Muse. Was echt fantastisch. Maar op het RW van tegenwoordig gaat dat denk niet meer werken. Dan merk je toch dat het een stuk meer mainstream is geworden.


Ik vraag me eigenlijk af hoe dat komt? Zijn de mensen ‘luier’ geworden wat zulke muziek betreft? Waren festivalgangers 10 jaar geleden meer muziekminded?

Zo fantastisch was Björk toen ook niet.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
Hoe zien jullie de kansen van Limp Bizkit als sub? Er zullen hier veel haters zijn, maar ik vind ze wel echt heel leuk live! :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.184
4.331
Sub voor een grote headliner zou ook best kunnen. Zie bijvoorbeeld the Offspring in 2016.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Met Limp Bizkit moet Rock Werchter zich anno 2018 toch niet meer bezighouden, vind ik.

En Offspring is én een stuk groter dan Bizkit, (en nog iets serieuzer te nemen) én was nooit de geplande sub in 2016. Het plan was steeds om daar iets tussen te programmeren, want ook Offspring is voor RW een heel magere sub.

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik denk dat je The Offspring en Limp Bizkit qua relevantie toch vrij gelijk kan stellen hoor. Zoals je zelf zegt was The Offspring nooit de beoogde sub, dus plaatsje voor de sub. Iets wat Limp Bizkit ook nog wel kan krijgen mits goede sub- en headliner. Maar op vandaag zie ik ze eerder een kleiner festival headlinen, of who knows, zelfs headliner op Graspop - want daar begint volgens mij ook een headliner probleem te komen met alle oldies die op pensioen gaan.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
901
315
Heb in 2015 zowel The Offspring als Limp Bizkit gezien en die laatste was toch een stuk vermakelijker.
Ze kregen op Pukkelpop het publiek goed mee en hadden een mooie setlist.
Veel eigen hits en af en toe een geleend nummertje (Killing in the name) en een band die er zin in had zorgden voor een leuk optreden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Heb in 2015 zowel The Offspring als Limp Bizkit gezien en die laatste was toch een stuk vermakelijker.
Ze kregen op Pukkelpop het publiek goed mee en hadden een mooie setlist.
Veel eigen hits en af en toe een geleend nummertje (Killing in the name) en een band die er zin in had zorgden voor een leuk optreden.

Fred Durst is ook wat ouder en niet meer zo een arrogant mannetje. 2014 op PP waren ze goed op dreef. Lekker aantal hits in een uurtje ergens in de middag. Niet relevant maar wel leuk.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Na het nieuwe album van James Vincent McMorrow te hebben gehoord, mag hij van mij ook volgend jaar wel een plekje in The Barn krijgen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.551
3.103
In 201 zie ik ze niet langskomen... Volgens mij bestond Rock Werchter toen ook nog niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Weezer heeft een nieuw album aangekondigd voor in oktober, ze komen dit najaar ook nog is naar België in de AB (ben zelfs al vergeten hoe lang het was geleden), iets voor RW?
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Hoewel ik zelden iets post, volg ik dit forum al enkele jaren. Erg vermakelijk en goed voor de voorpret. Ik heb hierboven al veel leuke voorspellingen en wensen gelezen. Hopelijk zien we er volgend jaar veel van terug.

Nog "even" en dan komen de eerste aankondigingen weer.

Veel voorpret allemaal!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Queens Of The Stoneage, na het aankondigen van het concert in het Sportpaleis, nu ook een showcase concert voor StuBru. Denk dat we wel met zekerheid bijna kunnen zeggen dat die ofwel op PKP of op RW gaan terecht komen volgende zomer..
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Editors lijkt me ook een zekerheidje, met een nieuw album op komst en een jaar overgeslagen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
Brand New mss nu ze onverwacht een nieuw album uitbrachten! Mooie naam om tijdens een niet rock headliner in de barn te staan :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Editors lijkt me ook een zekerheidje, met een nieuw album op komst en een jaar overgeslagen.

Ik heb nochtans de indruk dat België toch stilaan genoeg begint te krijgen van Editors. Staan zowel op Werchter als Pukkelpop niet meer als dé headliner geprogrammeerd en de ontvangst van hun optredens is toch ook niet meer wat het is geweest. Lijkt me een goeie zet van zowel festivalprogrammatie als van Editors zelf om gewoon eventjes een jaar niet naar België te komen.

Maar goed, we hebben het over Werchter en die zijn er nooit verlegen om geweest om records te breken als het komt op eenzelfde band zoveel mogelijk op het programma gehad te hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Als ze komen krijgen ze volgens mij max een sub plaats. Vorig jaar kregen ze nog de afsluitende spot na RHCP, moest het volgend jaar van dat zijn dan zal dat wel anders zijn.
Overigens niet vergeten dat Oscar & The Wolf ook met een nieuwe plaat komt, vrees ik ook weer voor.. :/
Is Brand New tegenwoordig zo groot geworden dat die Barn headliner zijn? Nee, toch? In de VS zouden ze misschien een redelijke spot op festivals krijgen maar hier toch niet? De plaat zou volgens velen wel vrij goed zijn, moet die nog is beluisteren..
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Kanshebbers denk ik:

Metallica
Qotsa
The killers
Jack johnson
Haim
The war on drugs
Triggerfinger
Hurts
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.184
4.331
Als Editors er staan, staan ze gewoon weer als co headliner.
Alhoewel ik ze graag mag zien, hoop ik dat ze er pas in 2019 weer staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken