Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
Het grootste probleem met de tenten was dat je in tegentot vorige jaren niet meer binnen mocht als de tent "vol" was, andere jaren kon je langs alle kanten de tent in en uit waardoor iedereen die echt wou de Barn ook effectief in kon.

Slechte verandering en ik hoop dat ze dat volgrnd jaar efficiënter aanpakken.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Ja, maar ook dat de tent dan onnoemelijk vol staat, waardoor het ook helemaal niet meer fijn is. Vond het in 2015 bij Years & Years al claustrofobisch en in 2016 bij Paul Kalkbrenner was er ook helemaal niks aan. Sowieso heb ik er een hekel aan als mensen zich er nog door komen wurmen terwijl het optreden al begonnen is. Blijf dan achteraan staan of maak een afweging wat je wil zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
(...)
Main headliners: Metellica, Nine Inch Nails, Fleetwood Mac, Gorillaz, Pearl Jam
Subheadliners: The National, The War On Drugs, Royal Blood, The Killers, The War On Drugs
(...)
Barn headliners: Massive Attack, Lana del Rey,
(...)

Mooi rijtje!!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Een naam die ook te verwachten is is Chase & Status, brengen in augustus/september dacht ik een nieuwe plaat uit en staan dit jaar niet op PKP. wel op dour en crammerock, maar dan met DJ-set, dus mijn gok is barn-headliner met Live-band.

En ik zie Nothing But Thieves wel op herhaling komen als hun 2e album goed scoort :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Een naam die ook te verwachten is is Chase & Status, brengen in augustus/september dacht ik een nieuwe plaat uit en staan dit jaar niet op PKP. wel op dour en crammerock, maar dan met DJ-set, dus mijn gok is barn-headliner met Live-band.

En ik zie Nothing But Thieves wel op herhaling komen als hun 2e album goed scoort
1f642.svg

Met dat laatste ben ik het zeker eens. Hun optreden dit jaar als opener was prima te doen. Ondertussen hebben ze stiekem al best veel 'hits', daarom kunnen ze makkelijk 1 a 2 plekjes hoger op de mainstage staan volgend jaar.
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Een naam die ook te verwachten is is Chase & Status, brengen in augustus/september dacht ik een nieuwe plaat uit en staan dit jaar niet op PKP. wel op dour en crammerock, maar dan met DJ-set, dus mijn gok is barn-headliner met Live-band.

En ik zie Nothing But Thieves wel op herhaling komen als hun 2e album goed scoort
1f642.svg

Chase & Status waren in 2016 op Lowlands best goed te doen met hun liveset, die mogen van mij zeker langskomen!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
jarne wrote:
Een naam die ook te verwachten is is Chase & Status, brengen in augustus/september dacht ik een nieuwe plaat uit en staan dit jaar niet op PKP. wel op dour en crammerock, maar dan met DJ-set, dus mijn gok is barn-headliner met Live-band.

En ik zie Nothing But Thieves wel op herhaling komen als hun 2e album goed scoort
1f642.svg



Chase & Status waren in 2016 op Lowlands best goed te doen met hun liveset, die mogen van mij zeker langskomen!

idd, heb C&S gezien op pukkelpop 2013 en Werchter 2014 of 15 en dat is altijd een mega dik feestje!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Chase & Status heb ik helaas nog nooit live mogen zien, wat mij betreft een mooie dagafsluiter volgend jaar!

Ben benieuwd welke acts komend jaar op herhaling zullen komen, mijn gok:
- Nothing But Thieves (nieuw album)
- Cage the Elephant (optreden goed ontvangen)
- Oscar & the Wolf (Nieuw album en niet weg te krijgen daar)
- Royal Blood (album is nog relatief nieuw, zie ze volgend jaar nog een ronde festivals doen)

Verder misschien nog Lorde, Imagine Dragons, Dua Lipa als ze er nog een festivalzomer aan vast plakken. Deze zullen dan allemaal een trapje hoger staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Queens Of The Stoneage - Gorillaz
Kasabian - London Grammar - The 1975 - Slowdive
Rise Against - Father John Misty - Bear's Den - Anne-Marie
Gogol Bordello - Absynthe Minded - The Sore Losers - Little Dragon - Danny Brown - STUFF. - Tamino - The Japanese House - Sigrid - Jacle Bow - Girlpool

Metallica
Nine Inch Nails - LCD Soundsystem - Stone Sour - Mogwai
Nick Murphy - HAIM - Alessia Cara - Mac DeMarco - Erasure
Intergalactic Lovers - Channel Zero - Mount Kimbie - Amenra - Gruppo Di Pawlowski - Tegan & Sara - The Pretty Reckless - Temples - Woodie Smalls - Milo Meskens - Nordmann

Nick Cave & The Bad Seeds - The National
Triggerfinger - Lana Del Rey - Chase & Status - Vampire Weekend
Anderson .Paak & The Free Nationals - Grizzly Bear - Clean Bandit - Wolf Parade
Everything Everything - Roméo Elvis + Le Motel - Algiers - King Gizzard & The Lizard Wizard - Petit Biscuit - Jeremy Loops - Equal Idiots - Weyes Blood - Newmoon

Arctic Monkeys
Editors - Fleet Foxes - The War On Drugs
Foster The People - St. Vincent - Paramore - George Ezra - Millionaire - Oh Wonder
Spoon - Girls In Hawaii - Japandroids - Cashmere Cat - School Is Cool - The Lemon Twigs - PVRIS - Hundred Waters - Wavves - Ullysse

Uh, zoietske? :p
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Queens Of The Stoneage – Gorillaz
Kasabian – London Grammar – The 1975 – Slowdive
Rise Against – Father John Misty – Bear’s Den – Anne-Marie
Gogol Bordello – Absynthe Minded – The Sore Losers – Little Dragon – Danny Brown – STUFF. – Tamino – The Japanese House – Sigrid – Jacle Bow – Girlpool

Metallica
Nine Inch Nails – LCD Soundsystem – Stone Sour – Mogwai
Nick Murphy – HAIM – Alessia Cara – Mac DeMarco – Erasure
Intergalactic Lovers – Channel Zero – Mount Kimbie – Amenra – Gruppo Di Pawlowski – Tegan & Sara – The Pretty Reckless – Temples – Woodie Smalls – Milo Meskens – Nordmann

Nick Cave & The Bad Seeds – The National
Triggerfinger – Lana Del Rey – Chase & Status – Vampire Weekend
Anderson .Paak & The Free Nationals – Grizzly Bear – Clean Bandit – Wolf Parade
Everything Everything – Roméo Elvis + Le Motel – Algiers – King Gizzard & The Lizard Wizard – Petit Biscuit – Jeremy Loops – Equal Idiots – Weyes Blood – Newmoon

Arctic Monkeys
Editors – Fleet Foxes – The War On Drugs
Foster The People – St. Vincent – Paramore – George Ezra – Millionaire – Oh Wonder
Spoon – Girls In Hawaii – Japandroids – Cashmere Cat – School Is Cool – The Lemon Twigs – PVRIS – Hundred Waters – Wavves – Ullysse

Uh, zoietske? :p
Dit zou waanzinnig zijn, maar ik zie veeeeel te veel alternative/indie en veeeel te weinig pop-meuk...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Nine Inch Nails gaat niet als sub voor Metallica op Werchter staan. Dat is hun in 2009 erg slecht bevallen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Laat Nine Inch Nails alsjeblieft de BARN headlinen. Op de Mainstage kunnen ze dan een Kendrick Lamar, Justin Bieber of Katy Perry kwijt. NIN komt veel beter tot zijn recht in zo'n tent en daarbij komt dat de theekransjes lekker op de main plaatsvinden tijdens Nine Inch Nails.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Laat Nine Inch Nails alsjeblieft de BARN headlinen. Op de Mainstage kunnen ze dan een Kendrick Lamar, Justin Bieber of Katy Perry kwijt.
Laat 't uit, RW is PP nog niet haha

Zelfde vraag als in het PP topic, wie zou er dan voor Metallica kunnen subben? Avenged Sevenfold zou in principe wel kunnen maar het ding met die hardere namen is dat je hier ook nog GMM hebt..
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Rockbeer wrote:
Laat Nine Inch Nails alsjeblieft de BARN headlinen. Op de Mainstage kunnen ze dan een Kendrick Lamar, Justin Bieber of Katy Perry kwijt.

Laat ’t uit, RW is PP nog niet haha

Zelfde vraag als in het PP topic, wie zou er dan voor Metallica kunnen subben? Avenged Sevenfold zou in principe wel kunnen maar het ding met die hardere namen is dat je hier ook nog GMM hebt..

Iets als rise against (geen band voor gmm, maar zijn ze groot genoeg voor sub?) of sabaton (stond afgelopen jaar al op gmm, tegenwoordig een erg grote band in de metalscene) misschien?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Hoeft niet per se een metalnaam te zijn. Pink stond een paar jaar geleden voor Rammstein. Pink zou ik btw nog niet eens een verkeerde naam vinden.

Placebo stond al eens voor Metallica op RW.
QOTSA zou kunnen. Volbeat. Editors. Deus. Etc.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Hoeft niet per se een metalnaam te zijn. Pink stond een paar jaar geleden voor Rammstein. Pink zou ik btw nog niet eens een verkeerde naam vinden.

Pink is ook alweer meer dan 7 jaar geleden. Dan zijn er frissere popnamen te bedenken.

En Rise Against of Sabaton zijn op RW gewoonweg te klein om te subben, ervan uit gaande dat Sabaton op RW zou staan. Nine Inch Nails heeft het volgens mij gehad met subben voor een ongeïnteresseerd publiek. Hopelijk beseft die band dat een headlineplek in de Barn een heel mooie spot is. Da's, qua capaciteit, bijna twee keer een Lotto Arena.

dEUS mag in ieder geval nog eens terugkeren! Maar dan moeten ze eerst wachten tot hun nieuwe gitarist "kuch timvanhamel kuch" zijn tour afgerond heeft.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Maar dachten er hier ook niet een paar dat Prophets Of Rage in de Barn ging staan en uiteindelijk stonden ze ook in de vooravond op de Main, al weet ge met RW echt nooit waar ze wat gaan zetten haha. Het liefst zet je toch dingen neer die voor een headliner passen of willen we echt weer Alt-J of James Blake taferelen. (en dan zeg ik nog niks over AF die eigenlijk in het donker hadden moeten spelen na KoL..).

Ik was reviews aan het zoeken van dat optreden en las dat de volgende keer binnen 10 jaar zou zijn of zoiets. Wel, volgend jaar zal het 9 jaar zijn.. Daarbij was het idd overduidelijk dat ze daar tegen hun goesting stonden als ik 't zo lees (nouja eigenlijk maar 2 reviews terug gevonden maar afin)..

Met die nieuwe plaat zal Tim's band daar zelf wel staan zeker?

Waar ik trouwens verder over zat na te denken; volgens het forum van Bonnaroo zijn ze daar rotsvast van overtuigd dat The Killers er gaan staan omdat ze hun regio overslaan in hun geplande tour. Met de geruchten rond de Lollapalooza's etc zie ik ze best een tour in N-A, vervolgens Z-A, terug naar N-A voor wat festivals met oa Bonnaroo en in augustus naar Europa voor PKP. Het is nu niet dat die een dag kunnen dragen op RW, maar PKP zou toch moeten lukken?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Qua grote namen mogen we er toch wel zeker enkele van deze verwachten denk ik:
Queens of the stone age - Muse - The Killers - The war on drugs - The national - Nine inch nails - Nick cave & the bad seeds - Pearl Jam - Depeche Mode - Florence & the machine - Triggerfinger (niet zo groot, maar ik zie ze wel als kanshebber) - Green Day - Kasabian.

In vet wat ik als reële kans zie.

FATM is een dubbeltje op z'n kant, maar van de band uit hebben ze aangegeven dat ze aan een nieuwe plaat werken/gaan werken. Bijgevolg een uitgelegen kans voor Werchter om ze opnieuw te boeken. Goedkope(re) headliner, valt in de smaak bij een groot deel van het publiek en Werchter boekt wel nog eens een band 3 keer op 4 jaar.

Als ik dan naar mogelijke headline/sub headline combinaties kijk, een heel wilde gok:
QOTSA + NIN (dat zou wel meesterlijk zijn)
The Killers + TWOD
FATM + The National
?Green Day? + ???

Wellicht duikt er ook wel weer een headliner op die niemand echt zag aankomen.

Oja, Live lijkt me ook wel een kanshebber. Na die EU exclusive op Pinkpop zie ik ze volgend jaar wel op meerdere Europese festivals staan, maar kan ook wel wat voor Dour zijn als headliner (of misschien zelfs Pukkelpop?)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
QOTSA + NIN (dat zou wel meesterlijk zijn)
The Killers + TWOD
FATM + The National
?Green Day? + ???

Dan zou je echt wel een heel erg goed dagprogramma moeten hebben om uit te verkopen. Leuke namen maar niet namen die RW uitverkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken