Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Het probleem is gewoon dat mensen niet doorschuiven eens ze binnen zijn, de meerderheid van de mensen blijft gewoon staan aan die ingangen waardoor m'n vaak al 20/30" op voorhand de deuren sluit. Er valt gewoon niks te veranderen als het de fout is van de mensen die gewoon blijven staan. Die tenten zijn zoals hierboven gezegd waarschijnlijk al de grootste en sinds het maximum bezoekersaantal ieder jaar gewoon hetzelfde blijft zie ik niet echt veel andere oorzaken en is het argument voor nog grotere tenten of zelfs een tweede open lucht podium denk ik niet van toepassing. Alles heeft te maken met hoe mensen het festival ervaren en hoe ze zich gedragen op het festival, welke looproutes ze gebruiken etc en als dat verandert of je past jezelf aan zul je geen last hebben van overvolle tenten, niet moeten wachten aan de toiletten of voor wat te eten en zul je al zeker niet voor een rood kruis komen wanneer je naar bv naar de Barn wil.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
van mij mag The Barn wel openlucht worden.

The Barn is by far de beste festivaltent waar ik ooit al ben binnengeweest (met dikke pluspunten voor de tribunes en lichtjes) en er is altijd een veel betere sfeer dan aan de mainstage, dus die tent mag zeker blijven. Misschien kan de Klub C wel halfopen gemaakt worden, zoals een miniversie van de nieuwe Lowlands Alpha, maar dan krijg je nog meer soundbleed dan er nu al is. Ik vind het Werchterterrein eigenlijk gewoon te klein voor een tweede openlucht podium
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ik vind eigenlijk sommige artiesten veel beter tot hun recht komen in de beslotenheid van een tent. Meer / betere ventilatie zou wel fijn zijn voor als het weer een hete Werchter is.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
The Barn is zeker een goede stek hoor, dat bedoelde ik niet.

Maar bij festivals vind ik het fijner om in de open lucht te zijn, festivals die streven naar een clubshow-ervaring vind ik altijd jammer. Ik zit de overige 10 maanden van het jaar al in 'donkere' overdekte clubs.
Ik geniet graag van de buitenlucht, en de kans op wat regen neem ik daar zonder klagen bij.

En open lucht wilt niet per sé zeggen minder sfeer omdat de Main Stage ook minder sfeer heeft. Een buiten podium kan ook kleiner en beter ingedeeld worden als men dit wil.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
En tweede open podium zou inderdaad geen overbodige luxe zijn nee. Je hebt plek zat hoor... bijvoorbeeld bij dat gebied bij de slope, maar ook bij de NWW. Je kan natuurlijk KlubC verplaatsen naar een van die 2 plaatsen en dan een open podium zetten op de plek waar de Barn/KlubC nu staan. Dan moet je natuurlijk wel zorgen dat de twee open podia niet tegelijk spelen.

Ik zou het toejuichen maar ik zie het niet gebeuren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Voor een groter terrein zorgen zou geen overbodige luxe zijn (zonder de capaciteit te komen).

Het 'mierennest gevoel' is al jaren een RW nadeel.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Yannick wrote:
Mijn gokje voor RW18:

– Roger Waters
– Metallica
– Florence & The Machine / Gorillaz
– The National / Arctic Monkeys

Op Pukkelpop kunnen ze dan fijn genieten van:

– War On Drugs / Fleetwood Mac
– The Killers / Kendrick Lamar
– QOTSA

Dromen is toegestaan.

In een wereld waar publiekslievelingen (en goedkope headliners) als The xx, Editors, Bastille en Mumford & Sons headlinen krijg je het jaar erna geen Fleetwood Mac, Kendrick, The Killers en QOTSA. Pukkelpop heeft zo’n goedkope en mainstream vibe gecreëerd door hun targetmarkt te verschuiven en te richten op goedkope maar rendabele headliners die vooral de visbakjeugd aan trekt. Vandaar zie ik eigenlijk best Florence, Arctic Monkeys, The Killers, Oscar & The Wolf etc naar Kiewit komen. Een naam als Kendrick Lamar zou een complete hit zijn maar hoe moeilijk is het om die man naar Europa te krijgen. Daarbij denk ik dat z’n tour in Europa geen maanden zou duren en als er al sprake was geweest om hem ergens in juni in de UK te krijgen (en Primavera ook dacht ik?) dan zie ik dat niet gebeuren. Fleetwood Mac vult volgens mij gewoon het Koning Boudewijn stadion en zou veel te duur zijn. Maar dit is voer voor het PKP topic haha

Die resem headliners voor RW lijkt me best mogelijk eerlijk gezegd, goed gebalanceerd en spreken volgens mij zowat elk doelpubliek aan. Al is een co-headline constructie best vreemd voor Florence nadat ze vorig jaar alleen het festival heeft afgesloten?

Ja... Volledig akkoord over die PKP namen. Zwak moment, denk ik :D ik hoop gewoon nog steeds op een grootse vangst, maar ok. Let's shuffle it up once more. Dit keer met Classic en Boutique-gokjes.

RW18
Donderdag: Nick Cave + Arctic Monkeys + LCD Soundsystem (Barn)
Vrijdag: Metallica
Zaterdag: The Killers + Gorillaz
Zondag: Muse of Fleetwood Mac (maar waarschijnlijk Muse)

TW Classic
Roger Waters

Werchter Boutique
Jay Z

PKP18

The National - Kendrick Lamar
Florence
QOTSA

Voilà. Zou alvast een dure zomer worden voor mij...



 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Marilyn Manson has shared a new single off his upcoming album Heaven Upside Down, out next month
Hij mag dan 12 februari nog in Vorst staan, hij zou een goeie sub zijn op een metaldag.

The The, the Matt Johnson-fronted British group, have announced a new box set and their first shows in 16 years, as the Quietus points out. They’ll play Denmark’s Heartland Festival on June 1, followed by a London date at Royal Albert Hall on June 5.
Al kunnen die in de AB of OLT Rivierhof ook terecht voor een concert in juni.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Marilyn Manson, mwa laat maar. Zijn wel betere metalnamen, die meer respect hebben voor hun publiek.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Marilyn Manson, mwa laat maar. Zijn wel betere metalnamen, die meer respect hebben voor hun publiek.

Helemaal mee eens, en volgens mij is hij ook niet al te sterk live volgens mij(in ieder geval, wat ik op YT wel eens heb gehoord klonk niet best). Doe mij maar een andere metal(of gewoon hardrock) band als sub op zo'n metaldag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Naja, heb 'm nog niet live gezien dus heb niet echt een idee. Ik heb toch een aantal positieve gelezen toen hij deze zomer nog in Lokeren stond. Ik hou gewoon de opties open, that' s all
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Dankzij Northside kunnen we waarschijnlijk al 2 co/sub headliners om je vingers van af te likken noteren.

En Father John Misty zal er ook wel bijzitten nu.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Dankzij Northside kunnen we waarschijnlijk al 2 co/sub headliners om je vingers van af te likken noteren.

En Father John Misty zal er ook wel bijzitten nu.
Een nieuw jaar een nieuwe kans he Mattman :p
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
mattman wrote:
Dankzij Northside kunnen we waarschijnlijk al 2 co/sub headliners om je vingers van af te likken noteren.

En Father John Misty zal er ook wel bijzitten nu.


Een nieuw jaar een nieuwe kans he Mattman :p

Tja, ik ben fan. ;-) Zie ze ook wel in de AB dit jaar.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Queens of the Stone Age zou zeker een mooie coheadliner zijn. The National ken ik niet zo goed maar is volgens mij ook een prima naam.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Oef dat zouden wel 2 strakke namen zijn. Queens of the Stone Age zou ik persoonlijk echt heel erg blij om zijn en na de laatste tijd een beetje naar The National te hebben geluisterd, lijkt dat me toch ook wel een mooie naam om erbij te hebben.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Hopelijk blijven deze 2 top acts langer dan een maand in Europa. Zou toch zonde zijn als we deze 2 moeten missen. The National zie ik sowieso later dit jaar en QOTSA concert kan ik helaas de data dat ze in de buurt zijn niet. Kortom please naar RW
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Gorillaz + The National
Metallica + Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys + Kendrick Lamar
Muse + The War On Drugs

Zoiets dan?

Zou mooi zijn... (al moet Kendrick Lamar en Metallica van mij niet per sé maar zijn zeker geruchten om rekening mee te houden)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken