Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Had Nothing But Thieves laten afsluiten morgen, een langere set...vind ze zowiezo te klein op het affiche (voor een band als deze) en dan om 3 uur...

Maargoed, heb er zin in! Ook (zeker) zonder Travis. (het enige waar ik de goede man van ken is zijn recente samenwerking met James Blake)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.017
http://www.rubenweytjens.be/info/ruben-weytjens/pukkelpop-2018

Hopelijk is er niemand van de Festileakers in deze situatie beland! Ik ben zelf al eens in een paniekerige massa mensen terechtgekomen waar nergens een vrije centimeter te vinden is en dat is geen pretje. Onbegrijpelijk eigenlijk dat dat nog kan anno 2018, een tent van die grootte met gesloten zijkanten. Misschien is het rode kruizen systeem van Werchter nog zo slecht niet.

Verder hoop ik natuurlijk dat iedereen het naar zijn zin heeft, tussentijdse reacties en verslagen zijn altijd welkom! Toch tof om zo te volgen thuis :)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
898
314
Ben zeer benieuwd naar de kaartverkoop van vandaag. Om 13.30 uur hadden ze pas de helft van de toegangspoortjes open en zelfs dan kon je zo doorlopen. Bij glassjaw stonden echt niet meer dan duizend mensen (naar boven afgerond ). Ook bij het eten en drinken kan je gelijk bestellen. Het hoofdpodium is tot nu toe redelijk op de gitaren gericht, maar de avond is/was natuurlijk op de jongeren gericht. Zou Chokri durven zeggen hoeveel mensen er vandaag zijn? Of wellicht blijft een groot gedeelte op de camping of bij de boiler room. Kan natuurlijk ook.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Amenra deelt een regelrechte mokerslag uit in de Marquee, zelfs via de stream zijn ze zo innemend. Dit is met een eind voorsprong de beste Belgische band van dit moment.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Donderdag een lekker dagje Pukkelpop gehad.
Begonnen bij Yonaka . Ik kende hun nog niet echt, maar ik ben positief verrast. Lekkere pittige sound en een goede stem. Ben benieuwd of zij verder gaan doorgroeien. Daarna Geppetto & The whales . Ook nieuw voor mij. mooie muziek en zeker een ontdekking voor mij. ga hun toch eens in de gaten houden. Daarna een must see voor mij, Phoebe Bridgers . Wat een prachtige stem en een innemende persoonlijkheid. Ben nu nog meer gecharmeerd van haar dan ik al was. Jammer alleen dat de beats van de boilerroom er regelmatig doorheen kwamen. Die tenten staan echt te dicht op elkaar. Zorg dan dat er niet tegelijk een optreden is.
Een poging gewaagd bij Death From Above , maar dat viel tegen. Eerst bijna 20 minuten te laat begonnen vanwege technische problemen. Toen ze eindelijk begonnen was het niet echt goed. Het gitaargeweld was prima, maar ik vond de zang erg slecht. Deed gewoon pijn aan de oren. Die man kan niet zingen. Ben na 2 nummers dus maar gegaan. Daarna naar Dirty Projectors geweest. Was wel ok, maar de muziek is lastig te volgen. Niet echt toegankelijk, waardoor je er niet goed in komt. De liedjes komen ingewikkeld over met rare ritmes en tempowisselingen.
Daarna lange tijd niets boeiends voor mij. Ben maar van de zijkant achteraan bij Dua Lipa gaan kijken. Ik dacht, dan kan ik er over meepraten. Was wel aardig, maar is gewoon niet mijn ding. Wat me wel opviel was dat er logischerwijs veel jongeren waren bij dit optreden. Dat was wel irritant, het gedrag is direct stukken asocialer. Ik ben de hele tijd aan de kant geduwd of ik kreeg een por, omdat er zonodig dansend of springend door moest of gewoon 'ik wil er hier door en ik duw gewoon iedereen aan de kant'. Wat een verschil met de overige optredens die dag, waar op een normale manier geprobeerd wordt om er langs te kunnen. Echt geen fatsoen.
Maar goed, daarna het hoogtepunt van de dag, The War On Drugs . In 1 woord, MAGISCH! Behoeft verder weinig uitleg eigenlijk. Het was gewoon geweldig. Daarna snel door naar Trixie Whitley . Wat een geweldige artiest. Goede performance, geweldige stem en een dankbaar voor het zeer enthousiaste publiek. Prachtig optreden.
Als laatste Arcade Fire . Vorig jaar op Werchter kwam ik er niet echt in, maar had ook het idee dat ze zelf ook niet echt lekker gingen. Er was niet echt chemie met het publiek had ik het idee. Vandaag vond ik het stukken beter overkomen. Heb echt genoten van hun optreden. Had dus ook het idee dat ze er nu meer zin in hadden.
Al met al goed geamuseerd en mooie optredens gezien.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.355
Ook ik ben donderdag naar Pukkelpop geweest, en wat een mooie dag was het.
's Ochtends begonnen met Yonaka, een zeer toffe band met het nodige potentieel, prima opener dus.
Hierna naar de Marquee Ouverture met Jef Neve geweest, zeker geen misse act om te boeken en geloof zeker dat klassieke muziek op een festival kan lukken, maar toch leek het door het vele gepraat in het publiek een beetje misplaatst op Pukkelpop.
Vervolgens naar Tin Fingers, een toffe band, maar ook niets meer.
Dan naar mijn eerste hoogtepunt van de dag geweest, Phoebe Bridgers, en wat een geweldig concert was het, fantastische stem en geweldige liedjes.
Daarna naar Brockhampton die ik best wel vet vond, ben niet zo'n hiphop-fan maar heb me bij deze groep wel geamuseerd.
Hierna door naar Superorganism, best wel een tof concert, maar voelde soms een beetje langdradig aan, hoogtepunten hierbij waren uiteraard Something For Your M.I.N.D. en Everybody Wants To Be Famous.
Dan naar de exclusieve Secret Session van Trixie Whitley, wat zeer indrukwekkend was om zo'n artiest in zo'n kleine setting te zien, hier viel al duidelijk op dat Trixie zeer goed bij stem was, en de liedjes die ze speelde waren echt zeer sterk.
Hierna naar de artiest gegaan waarvoor ik naar Pukkelpop gekomen was, Aurora, een uur lang opgaan in de wondere wereld van deze Noorse schone, het is echt niet normaal hoe goed en zuiver zij zingt, ook een prima band die haar vergezelt op het podium.
Hierna door naar het concert van Trixie Whitley, prima concert, uitstekende nieuwe songs, zeer benieuwd naar haar nieuw album.
Ten slotte nog naar Arcade Fire geweest, prima concert zoals altijd bij hen, ook een uitstekende interactie met het publiek vanaf de eerste minuut itt Werchter vorig jaar.
Fantastische dag gehad dus, met als hoogtepunten Phoebe Bridgers, Trixie Whitley, Arcade Fire en Aurora
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Goedkope tickets gescoord. Wij zijn vrijdag geweest, wat later aangekomen dan de bedoeling was maar stipt vijf voor drie bij de main voor Nothing But Thieves. Men gunde hen wat meer publiek, onbegrijpelijk dat deze act een heel Pinkpop veld weet te vullen maar hier in België misschien nog relatief onbekend is? (te vroeg geprogrammeerd?) Anyway, een strakke set, genoten! Vol overtuiging spelen terwijl de opkomst teleurstellend moet zijn geweest, petje af! Drums konden iets minder hard, verder viel geluid me mee. Als Conor 'hottere' looks had gehad waren ze al huge geweest dat is zeker. Wat een stem! Innemende gasten. Goede chemie onderling. Konden wellicht het podium nog wat meer gaan gebruiken. Die laaste actie op de catwalk mocht wel wat eerder in de set. Was het bakken in de zon meer dan waard.

Hierna drank gehaald en stukjes Steak Number Eight, Moaning en Sore Losers meegepikt, konden ons niet imponeren. Afgezakt naar poppy Børns uit LA, leuke band met goede vrouwelijke drummer, androgyne zanger heeft wat frêle stem, deed in zijn praatjes tussendoor aan Michael Jackson denken.

Wilde zowel METZ als Ho99o9 zien, dus begonnen bij Ho99o9. Begon interessant, duidelijk invloeden van Scraping Fetus Off The Wheel, maar verzandde in onverstaanbare rap/zang en voor deze tere ziel behoorlijk shockerende graphics. Had ik als twintiger waarschijnlijk nog kunnen waarderen maar nu niet meer. Na 2 nummers weggegaan voor METZ. Bij binnenkomst viel meteen de energie positief op! Kijk, DAAR kom je dan voor op een festival. Spelvreugde en 200% erin gaan. De associatie met de beroemde 3 uit Seattle (Bleach album) was gauw gemaakt. Lekkere bas, zanger en drummer gingen ervoor, hoogtepunt! Wat een scheurders, een echte live act!

Kodaline was echt vreselijk, Papa Roach kon ons ook niet echt boeien. Bon Jovi like. Oeps!

De Marquee puilde uit met gillende bakvissen (daar waren ze dus! ;-0 ) voor de gehypte Yungblud dus zittend voor de tent wat nummers meegepikt. We snappen het wel, catchy liedjes, energiek, leuke gimmick die hoogwater broek en roze streepjestrui en roze sokken. Op een gegeven moment gaat zijn zang me irriteren, zanikend a la Oasis...nee dank u.

Achteraf jammer dat we SYML hebben gemist, die begon in een bijna lege Lift hoorde ik. N.E.R.D. was tof om een keer mee te maken, veel stond op band. Pharrell heeft een complete edelsmederij in zijn mond en halverwege slecht bij stem. En natuurlijk mochten de fans het podium op. Hierna enkele minuten AMENRA gezien,voor fans vast mooi opgebouwd maar wij kwamen er niet zo in. Wwwater gaan zien, op zich een lekkere drummer en zangeres heeft goede performance maar de toetsenist had volgens mij een ander nummer op zijn koptelefoon. Jammer. Geen eenheid.

Ook Oscar And The Wolf gaf een strakke presentatie maar had me er meer van voorgesteld. Show op zich prachtig maar de opbouw was wat traag en voordat de uptempo hits kwamen zijn we vertrokken. Ben eigenlijk wel benieuwd of GOOSE goed was. (moesten op tijd naar huis helaas)

Wat me is opgevallen: Geluid was in veel tenten niet in orde, te hard of een instrument viel volledig weg. Jammer. De beukende BOILER is een ramp voor acts in de Dance Hall. Moest wennen aan de nieuwe indeling.








 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
http://www.rubenweytjens.be/info/ruben-weytjens/pukkelpop-2018

Hopelijk is er niemand van de Festileakers in deze situatie beland! Ik ben zelf al eens in een paniekerige massa mensen terechtgekomen waar nergens een vrije centimeter te vinden is en dat is geen pretje. Onbegrijpelijk eigenlijk dat dat nog kan anno 2018, een tent van die grootte met gesloten zijkanten. Misschien is het rode kruizen systeem van Werchter nog zo slecht niet.
1f642.svg

Heb het vorig jaar in dezelfde Dance Hall ondervonden met Mura Masa en ben voortijdig omgekeerd. Dit kan echt niet!
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Hoe actueel, krijg zojuist bericht van onze 18 jarige dochter die vooraan stond bij Kendrick Lamar, werd verdrukt door jonge meisjes, heeft zich zojuist uit de menigte laten tillen door security. Er is paniek uitgebroken vooraan. Zijn gaan vallen. Tweede incident in 4 dagen dus. Heel, heel triest. Bah
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
PUKKELPOP-ORGANISATOR CHOKRI PAKT UIT MET GROTE VERRASSING VOOR 2019!
De muzikale hoogmis van Pukkelpop zit er zo goed als op. Tijd voor een terugblik en groot nieuws. "Het was een groot succes," vertelde organisator Chokri Mahassine én hij had nog een verrassing mee voor 2019.

"We gaan volgend jaar voor een dag later," kwam Chokri trots aankondigen. "Vrijdag, zaterdag en zondag worden de festivaldagen. Waar we tot dit jaar op woensdag de boel op gang knalden, doen we dat nu op donderdag. Stip 15 - 19 augustus dus maar al aan in je agenda!

Ofwel. We verkopen te moeilijk dag tickets op donderdag en vrijdag en we hebben nog steeds onze oudere volwassen bezoekers nodig die in de week gaan werken want het jongere publiek brengt met zijn combi tickets niet genoeg op.

Cijfers zullen voor morgen zijn maar ik ben wel is benieuwd hoeveel volk er nu precies is geweest. Recensie(s) (van oa DeMorgen) laten uitschijnen dat rock dood is maar dat kan ook niet anders als je een programma samen stelt voor een publiek dat niets met gitaren heeft. Cutting edge artiesten spelen vaak maar voor half volle/lege (te zien hoe optimistisch je bent) tenten, commerciële artiesten trekken de masse en met zoutloos en zo goedkoop mogelijk programmeren kom je blijkbaar nog steeds weg na alle kritiek van de afgelopen maanden en nog recent met de vervanging van die arme ziel, Travis Scott.

Die complete verdrukking merk ik eigenlijk zelf alleen maar bij concerten waar een artiest vooral jonge aantrek heeft. Misschien zijn 16-18-jarigen fanatieker dan twintigers, dertigers of veertigers maar misschien is het ook stiekem een deeltje respect voor de andere voor, achter of naast je dat ze missen. Weet niet, natuurlijk.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.017
PUKKELPOP-ORGANISATOR CHOKRI PAKT UIT MET GROTE VERRASSING VOOR 2019!
De muzikale hoogmis van Pukkelpop zit er zo goed als op. Tijd voor een terugblik en groot nieuws. “Het was een groot succes,” vertelde organisator Chokri Mahassine én hij had nog een verrassing mee voor 2019.

“We gaan volgend jaar voor een dag later,” kwam Chokri trots aankondigen. “Vrijdag, zaterdag en zondag worden de festivaldagen. Waar we tot dit jaar op woensdag de boel op gang knalden, doen we dat nu op donderdag. Stip 15 – 19 augustus dus maar al aan in je agenda!

Ofwel. We verkopen te moeilijk dag tickets op donderdag en vrijdag en we hebben nog steeds onze oudere volwassen bezoekers nodig die in de week gaan werken want het jongere publiek brengt met zijn combi tickets niet genoeg op.

Cijfers zullen voor morgen zijn maar ik ben wel is benieuwd hoeveel volk er nu precies is geweest. Recensie(s) (van oa DeMorgen) laten uitschijnen dat rock dood is maar dat kan ook niet anders als je een programma samen stelt voor een publiek dat niets met gitaren heeft. Cutting edge artiesten spelen vaak maar voor half volle/lege (te zien hoe optimistisch je bent) tenten, commerciële artiesten trekken de masse en met zoutloos en zo goedkoop mogelijk programmeren kom je blijkbaar nog steeds weg na alle kritiek van de afgelopen maanden en nog recent met de vervanging van die arme ziel, Travis Scott.

Die complete verdrukking merk ik eigenlijk zelf alleen maar bij concerten waar een artiest vooral jonge aantrek heeft. Misschien zijn 16-18-jarigen fanatieker dan twintigers, dertigers of veertigers maar misschien is het ook stiekem een deeltje respect voor de andere voor, achter of naast je dat ze missen. Weet niet, natuurlijk.

Ik heb het altijd al raar gevonden dat Pukkelpop voor donderdag-zaterdag koos. Deze verandering zal inderdaad wel te maken hebben met ticket sales. Ook benieuwd naar de cijfers, op vrijdag zal het niet zo denderend geweest zijn. Woensdag las ik zelfs nog in de krant een artikel waarin stond dat de organisatie zei dat er nog tickets waren maar we ons moesten haasten, net zoals de vorige 3 maanden waarschijnlijk.

En over die verdrukking... het zal waarschijnlijk wel deels bij het publiek liggen ja, volwassenen hebben liever wat meer plaats maar ik zou de schuld hiervan zeker niet volledig bij het publiek leggen. Ik herinner me nog mijn enige keer Pukkelpop in 2015 waar het voorvak 30min voor Major Lazer al stampvol zat en er maar mensen bleven toestromen en duwen zonder enige controle. Nu deze verhalen over de dancehall en bij Kendrick en dat het blijkbaar nog al is gebeurd. Dit moet de organisatie toch eens grondig evalueren, tenten met dezelfde in- en uitgang en een ongelimiteerd voorvak zorgen blijkbaar voor onveilige situaties wat echt onacceptabel is.

Ach ja, zolang Chokri het 'een groot succes' vindt, zal alles wel in orde zijn.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Precies dit, de meeste jongeren van tegenwoordig hebben inderdaad gewoon veel minder respect voor anderen. Godjes zijn het.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.188
10.547
Pfff wat een treurige verhalen allemaal over dit eens zo mooie festival. Misschien zijn deze kleine tragedies nodig om de organisatie tot inkeer te laten komen. Hoe dan ook verschrikkelijk voor de aanwezigen om dit mee te moeten maken.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Precies dit, de meeste jongeren van tegenwoordig hebben inderdaad gewoon veel minder respect voor anderen. Godjes zijn het.

Misschien, maar in het verhaal in de link van de weerman ging het om schermutselingen door bier morsen, doordouwen naar vriedengroepen en door ruimtegebrek paniek. Dat zijn heus niet allemaal 16 jarigen.

Dat is toch wel mijn ergernis nummer 1, de slierten vriendengroepen aangevoerd door gast met biertray die denken dat ze best nog de eerste rijen kunnen bereiken. Vervolgens voor jou gaan staan...praten.
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Zondag 19 augustus hebben ze een headliner vast daarmee ook de dag wijziging. Hou Lowlands maar in’t oog welke headliner ze de zaterdag gaan hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Zondag 19 augustus hebben ze een headliner vast daarmee ook de dag wijziging. Hou Lowlands maar in’t oog welke headliner ze de zaterdag gaan hebben.
Drop is een hintje :D
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.188
10.547
Jeeeh Martin 2 is weer terug!! Gorillaz als zaterdag headliner? Enige vd huidige line-up die die rol kan vervullen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.745
Jeeeh Martin 2 is weer terug!! Gorillaz als zaterdag headliner? Enige vd huidige line-up die die rol kan vervullen.

Die is dit jaar headliner op lowlands dus vast niet weer op zaterdag volgend jaar ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken