Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
Maar Papa roach, Metz en Ho99o9 laten clashen op een festival als pukkelpop is toch een misdaad!
1f62e.svg

Plebmetal versus noiserock versus hiphop. Kan prima toch.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Weet er hier iemand hoe het zit qua maximum-bezoekers en de ticketverdeling? Was totaal 65.000 waarvan 35.000 dagtickets als ik met niet vergis?
Zag gisteren op hun laatste fb post dat de ...
combi's voor 90% (1 maand geleden was dat 72%. dus 18% verkocht op 1 maand, zonder (grote) namen toe te voegen?)
donderdag voor 95%
vrijdag voor n goeie 80%
en zaterdag voor meer dan 95% verkocht zijn.
Ervan uitgaand dat deze cijfers kloppen :roll: Waar ik m'n twijfels over heb.
Zou dan overeenkomen met zo'n ...
60.000 op donderdag
slechts 55.000 op vrijdag (wat eig nog meevalt, weeral Oscar en de geeuw, en Travis Who?)
60.000 op zaterdag
Dan valt die verkoop eigenlijk toch nog wel "goed" mee op uitzondering van vrijdag. Maar nogmaals, ik vermoed dat PKP dit n beetje verbloemd in hun laatste post.
Feel free to correct me If I'm wrong! :wink:
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ja, de ticketverkoop gaat zodanig goed dat ze al weken aan een stuk moeten schreeuwen en gesponsorde berichten op Facebook plaatsen over het feit dat het bijna uitverkocht is.

Neen, volgens mij gaat het niet zo heel goed.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.968
6.255
Feel free to correct me If I’m wrong!
Uit een artikel van HBVL blijkt dat er op woensdag 40.000 mensen waren op de dag 0. Ik veronderstel dat dat dan ook uitverkocht is geraakt?
In 2015 was Pukkelpop voor het laatst helemaal uitverkocht en waren er elke dag zo'n 66.000 mensen op de wei. Dus 24.000 dag tickets?

Die post is ook niet meer dan een PR-move om mensen wat angst aan te jagen dat de tickets bijna zijn uitverkocht. Donderdag en zaterdag durf ik best te geloven dat ze daar zo'n 90%+ (21k tickets van hebben weten verkopen). Zelfs voor die prijs ja.. Er staan namelijk ook gewoon op beide dagen twee artiesten/bands die een Sportpaleis/Vorst kunnen uitverkopen.

Qua combi tickets en vrijdag tickets geloof ik dat net iets minder. Camping Chill (A) stond op 90% maar hoeveel tickets hebben ze weten te verkopen aan de mensen voor een camping B ticket? Dus qua combi tickets klopt daar iets niet als Camping A nog niet is uitverkocht, dan kunnen de combi's onmogelijk op 90% staan. Tenzij echt gigantisch veel mensen hebben gekozen voor de gratis camping B (schande nog steeds trouwens die prijsverhoging).

Maar eigenlijk geloof ik niet zoveel van die percentages, geef me wat cijfers :lol: Kan zomaar zijn dat ze bv. het aantal dag tickets iets naar omhoog/omlaag hebben getrokken ook. Ik vermoed zelf dat ze donderdag en zaterdag rond de 50/55k gaan zitten en op vrijdag op 40/45.

Volgens Pukkelpop:
Donderdag (94%): 22,560 / 58k
Vrijdag (81%): 19,440 / 55k
Zaterdag (97%): 23,280 / 59k
Combi's (90%): 36,000
> Camping A (90%): 27,000
> Camping B (??%): 9,000

edit: Komen ze met een announcement over een archeologische opgraving (Dinosaur Jr?) blijkt 't de bekendmaking van de Petit Bazar te zijn :lol:
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ja die "archeologische vondst"-aankondiging is toch opnieuw een L voor het festival.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Weet iemand of de omruilservice al actief is? Zou vanaf 1 augustus zijn. Ik kan nergens de link vinden, behalve als je al een kaartje hebt en dit wil omruilen. Kan me herinneren dat je vorig jaar annonces zag van verkopers?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
910
320
https://tickets.pukkelpop.be/nl/omruilservice

Maar je hebt dus wel het mailadres nodig van de originele koper.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
https://tickets.pukkelpop.be/nl/omruilservice

Maar je hebt dus wel het mailadres nodig van de originele koper.
Die had ik idd al gevonden, maar vorig jaar meen ik dat er verkopers ook hun kaarten konden aanbieden op de PKP site? Zodat je deze kon contacteren? En over de prijs onderhandelen. Waar kan je nu dan vinden wie wat aanbiedt? En hoe veilig is dat? (Ticketswap betaalt alleen uit wanneer je ook daadwerkelijk binnen bent gekomen)
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ligt het nu aan mij maar liggen de tenten nu anders dan vorig jaar? https://www.facebook.com/pukkelpop/videos/10155623916029249/ (header filmpje) Uitgaande van de Main op links en de Boiler linksachterin....(?)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ligt het nu aan mij maar liggen de tenten nu anders dan vorig jaar? https://www.facebook.com/pukkelpop/videos/10155623916029249/ (header filmpje) Uitgaande van de Main op links en de Boiler linksachterin….(?)

Ik ben afgelopen jaar niet geweest maar naar mijn menings taan de dance hall, boiler, marquee, club etc. gewoon op dezelfde plaats toch? Misschien verschuift het allemaal een beetje omdat de Shelter weg is? (of was dat vorig jaar al?)
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Vorig jaar geen Shelter. Maar als je achterin links de Boiler ziet daarnaast achterin links de Dance Hall (Lift is buiten beeld) dan zou de 'donkere' paraplu tent links de Marquee zijn, daar recht tegenover stond vorig jaar de Club. Echter, die lijkt nu rechtsachterin te staan (formaat te zien) en de grote witte paraplutent rechts vooraan is dan???? Deze lijkt bijna tegenover de Main te staan.

Plattegrond 2017 vind je hier https://www.hln.be/regio/hasselt/van-uitkijktoren-tot-roze-kerk-verrassing-achter-elke-hoek~a319baf7/ Vergelijk die eens met het filmpje. https://www.facebook.com/pukkelpop/videos/10155623916029249/
 

jarne

Support act
14 feb 2013
983
304
Vorig jaar geen Shelter. Maar als je achterin links de Boiler ziet daarnaast achterin links de Dance Hall (Lift is buiten beeld) dan zou de ‘donkere’ paraplu tent links de Marquee zijn, daar recht tegenover stond vorig jaar de Club. Echter, die lijkt nu rechtsachterin te staan (formaat te zien) en de grote witte paraplutent rechts vooraan is dan???? Deze lijkt bijna tegenover de Main te staan.

Plattegrond 2017 vind je hier https://www.hln.be/regio/hasselt/van-uitkijktoren-tot-roze-kerk-verrassing-achter-elke-hoek~a319baf7/ Vergelijk die eens met het filmpje. https://www.facebook.com/pukkelpop/videos/10155623916029249/

Die tent tegenover de main zal dan de lift zijn. Als je kijkt naar het blokkenschema is dit eigenlijk de enige optie :)
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Of...de Lift staat nu rechts achterin (niet zo groot) en die tegenover de Main (witte paraplu tent) de Club, want die stond immers altijd pal tegenover de Marquee?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.279
10.815
Even checken bij jullie: we zitten toch aan een dagje PkP te denken. Het valt in onze vakantie en het festival blijft een mooi plekje in ons hart houden. Er staat nog niets op Ticketswap, ik zoek namelijk wel naar goedkopere kaartjes want geen 1 dag is voor mij de prijs van een dagticket waard. Maar komt dit wel op Ticketswap ivm de verkoop op naam? Ben een beetje bang van niet..
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Even checken bij jullie: we zitten toch aan een dagje PkP te denken. Het valt in onze vakantie en het festival blijft een mooi plekje in ons hart houden. Er staat nog niets op Ticketswap, ik zoek namelijk wel naar goedkopere kaartjes want geen 1 dag is voor mij de prijs van een dagticket waard. Maar komt dit wel op Ticketswap ivm de verkoop op naam? Ben een beetje bang van niet..


Nee dus. Die route heb ik ook geprobeerd maar het kan alleen via de omruilservice. Zelf aas ik ook op 3 goedkopere tickets. Het is al duur genoeg.
Probleem is: Ticketswap is 100% veilig de omruilservice lijkt me risicovol. Ik zal eerst moeten betalen om de code te krijgen? Dat is net zobrisicovol als op marltplaats kopen....
 

jarne

Support act
14 feb 2013
983
304
Of…de Lift staat nu rechts achterin (niet zo groot) en die tegenover de Main (witte paraplu tent) de Club, want die stond immers altijd pal tegenover de Marquee?

lijkt mij toch vreemd om een tent waar de bands tegelijk spelen met de main stage net tegenover de main stage te zetten ;) kijk gewoon eens naar het blokkenschema en dan weet je dat de club onmogelijk tegenover de main kan staan :) Lift is enige optie (ervan uit gaande dat de Marquee blijft staan natuurlijk, maar dat zal wel) :)

maar hier zal wel snel zekerheid over zijn :)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Op TVL hebben ze al eerder verklapt waar alles gaat staan.
Tegenover de Main Stage staat de Lift.
De Club staat waar de Lift vorig jaar stond (langs Food Wood en jammer genoeg dicht bij de Boiler dus).
De Castello staat waar in 2016 de Lift stond (langs de ingang dus).
De zwarte tent is inderdaad de Marquee.
De Boiler en Dance Hall staan op hun vaste plaats.
Alleen de Booth is nog onduidelijk. Het kan zijn dat die verplaatst wordt naar de plek waar vorig jaar de Castello stond.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Bandjes haal je dit jaar af aan de camping tegenover de ingang van het festival. Ze gaan proberen om de rijen aan de ingang van het festival te verminderen.

En een hele slechte poging van Chokri om uit te leggen waarom de vrijdag een slechte dag is. Je merkt aan het inhoudsloze gezwans en de poging om het goed te praten duidelijk zijn verleden als politicus :D

Edit: Link naar het interview https://www.tvl.be/nieuws/inkom-pukkelpop-wordt-veel-vlotter-dankzij-nieuw-controlesysteem-63512
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Grappig, ik zou alleen voor de vrijdag een ticket kopen, de gitaren-dag en minder bakvisjes. ;-)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken