Zaaltjes/Concertlocaties

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb een vraagje, Jack White heeft vandaag een concert aangekondigd in de Vorst Nationaal in belgie.
Vanuit Noord Brabant doe ik er zo'n 1 uur en 50min over. het is op een zondag dus dat valt mee. Maar heeft iemand ervaring met het vanuit nederland gaan naar een concert in De Vorst Nationaal of Brussel. en wat is de ticketmaster van Belgie waar ik dan mijn kaartje moet kopen. Bij alle nieuws berichten staat namelijk geen linkje
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik heb een vraagje, Jack White heeft vandaag een concert aangekondigd in de Vorst Nationaal in belgie.<br>
Vanuit Noord Brabant doe ik er zo’n 1 uur en 50min over. het is op een zondag dus dat valt mee. Maar heeft iemand ervaring met het vanuit nederland gaan naar een concert in De Vorst Nationaal of Brussel. en wat is de ticketmaster van Belgie waar ik dan mijn kaartje moet kopen. Bij alle nieuws berichten staat namelijk geen linkje

Jup, ik ben vanuit Breda dit jaar naar Franz Ferdinand in Vorst Nationaal gegaan. Tickets gingen via Sherpa of zoiets en moest je via overboeking betalen (heb ik gedaan in elk geval, weet niet of er andere mogelijkheden waren). Voor het officiële verkooppunt zou ik gewoon via de site van Jack White gaan.

Met de auto is het goed te doen. Als je je kaartje koopt, geven ze een goede routebeschrijving naar een parkeerplaats buiten het centrum van Brussel. Vanuit daar moet je de tram nemen en dan nog een stukje lopen. Vorst Nationaal is een mooie concertlocatie, veel plezier!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vraagje

Klopt het dat de Merelyn in het pand van de Doornroosje zit en dit vrijwel naast het centraal station in Nijmegen is?
Google zegt me dat het zo is, maar ik dacht eigenlijk dat het anders was.
Moet toch eens vaker die kant op gaan als ik zo die shows van The Slow Show en Catfish & The Bottlemen zie.

Alvast bedankt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Vraagje

Klopt het dat de Merelyn in het pand van de Doornroosje zit en dit vrijwel naast het centraal station in Nijmegen is?
Google zegt me dat het zo is, maar ik dacht eigenlijk dat het anders was.
Moet toch eens vaker die kant op gaan als ik zo die shows van The Slow Show en Catfish & The Bottlemen zie.

Alvast bedankt.

Nope klopt niet. Merleyn zit in de binnenstad, vanaf het station richting Waalkade/Valkhofpark. Doornroosje heeft wel twee zalen, Paarse en Rode zaal, maar als je op de site van Doornroosje 'Merleyn' ziet staan bij een optreden is het dus niet in het gebouw naast het station. Volgens mij staat Catfish wel in Doornroosje zelf.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Over Doornroosje gesproken… Vorige week ben ik er voor de eerste keer geweest, wat een een amateuristisch zooitje zeg.

Ik heb 50 minuten buiten in een rij moeten staan om naar binnen te komen, voorprogramma gemist & 15 minuutjes later begon het concert al. De zaal was nog niet eens voor 1/2 gevuld toen we binnenwaren, de rest stond nog buiten in de rij…

Dit is voor het eerst dat ik dit over Doornroosje hoor. Ben er zelf 3 keer geweest(1xoud en 2x nieuw), maar heb dit nog nooit mee gemaakt. Ik kon iedere keer zo doorlopen naar binnen, rustig een pilsje pakken en van het voorprogramma genieten. Misschien dat het scheelt hoe laat je er ongeveer was en voor welke act, maar zo heb ik Roosje nog niet ervaren
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dit is voor het eerst dat ik dit over Doornroosje hoor. Ben er zelf 3 keer geweest(1xoud en 2x nieuw), maar heb dit nog nooit mee gemaakt. Ik kon iedere keer zo doorlopen naar binnen, rustig een pilsje pakken en van het voorprogramma genieten. Misschien dat het scheelt hoe laat je er ongeveer was en voor welke act, maar zo heb ik Roosje nog niet ervaren

De zaal zou om 20:00 opengaan & het voorprogramma zou om 20:30 beginnen. We waren er rond 20:15-20:20, rond 20:25 maar in de rij gaan staan aangezien we niet geloofden dat er zo’n langere rij stond voor een relatief klein zaaltje.

Ow wow, dat is wel kort op elkaar idd. Toen ik er was, was het om 19.30 open en waren wij er rond 19.45. Bij beide show(Andy Burrows grote zaal, Together Pangea kleine zaal) was het gewoon vol toen de act begon en tijdens het voorprogramma werd het steeds drukker. Heb niet kunnen zien of er ook echt een rij stond. Bij welke show was je?
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Editors kondigt hun Europese tour voor ih najaar! Ze spelen 31 oktober in België, maar dan staat Oscar & the Wolf in het Sportpaleis.. Paleis 12 dan?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Editors kondigt hun Europese tour voor ih najaar! Ze spelen 31 oktober in België, maar dan staat Oscar & the Wolf in het Sportpaleis.. Paleis 12 dan?

Zou me niet verbazen als ze momenteel proberen om O&TW te verplaatsen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Maar 1 datum en slechts HMH voor NL. Lijkt mij erg weinig en aangezien er ruimte genoeg is in t schema zal er nog wel wat bij komen
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Over Doornroosje gesproken… Vorige week ben ik er voor de eerste keer geweest, wat een een amateuristisch zooitje zeg.

Ik heb 50 minuten buiten in een rij moeten staan om naar binnen te komen, voorprogramma gemist & 15 minuutjes later begon het concert al. De zaal was nog niet eens voor 1/2 gevuld toen we binnenwaren, de rest stond nog buiten in de rij…

Heb ik ook een keer meegemaakt in het nieuwe doornroosje. Ontzettend frustrerend, die mensen achter de kassa die op hun dooie gemak ontzettend langzaam die rij afwerken terwijl je op de achtergrond nog net kan horen hoe het voorprogramma het laatste nummer inzet. Gelukkig waren we nog wel zo op tijd dat we niks van de hoofdact hoefden te missen...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Editors dus in Paleis 12, misschien net als in HMH 2 shows

Denk ik ook ja.

Eigenlijk is dit topic voor vragen over concertzaaltjes/locaties
Aankondigingen over concerten worden vaak in het Aankondigingen topic geplaatst :)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ik heb dus tickets gewonnen voor Biffy Clyro in 013. Alleen woon ik zelf in Amsterdam, en zo ver ik zie is de verbinding met Tilburg en Amsterdam niet al te denderend. Hoe kom ik s'avonds terug in Amsterdam na een concert?
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik heb dus tickets gewonnen voor Biffy Clyro in 013. Alleen woon ik zelf in Amsterdam, en zo ver ik zie is de verbinding met Tilburg en Amsterdam niet al te denderend. Hoe kom ik s’avonds terug in Amsterdam na een concert?

Op fb event om een lift vragen! Je bent vast niet de enige die naar Amsterdam moet
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Dankjewel, ik ga even kijken. Waarschijnlijk gaat het OV toch lukken, maar wat andere opties zijn fijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Komende zondag ga ik naar The Sadies in Grenswerk, Venlo. Hebben mensen nog tips met betrekking tot (dichtbij) parkeren?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken