Waar te beginnen met ...?

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Neo post-rock Swans:
To Be Kind > The Seer / The Glowing Man

Oud post-rock Swans:
Soundtracks > White Light

Oud post-punk Swans:
Great Annihilator > Children of God

Oud noise Swans:
Filth > Holy Money

Dit zijn de twee a drie essentials per muziekstijl van Swans
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Nice, thanks Jeroen!
Ik begin maar eens met de oude noise kant van Swans :)

Edit: Luister nu 'Freak' van het album 'Filth' en krijg zin om bakstenen door ruiten te smijten en puppy's te schoppen, is dat normaal bij dit album?
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik zie zo nu en dan in verscheidene topics hier de namen Spinvis en Millionaire wel eens voor bij komen en tot verbazing zag ik dat ze in het gezellige Gebouw T in Bergen op Zoom staan voor een best wel schappelijke prijs.

Waar moet ik met die twee beginnen om te kijken of ik het wat vind? Want als het me bevalt ga ik er misschien tegen die tijd wel heen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik zie zo nu en dan in verscheidene topics hier de namen Spinvis en Millionaire wel eens voor bij komen en tot verbazing zag ik dat ze in het gezellige Gebouw T in Bergen op Zoom staan voor een best wel schappelijke prijs.

Waar moet ik met die twee beginnen om te kijken of ik het wat vind? Want als het me bevalt ga ik er misschien tegen die tijd wel heen.
Spinvis heeft een soort 'Best of' op Spotify staan ('Omnibus') met een mooie doorsnede van zijn beste/bekendste werk. Als dat je aanstaat, zou ik in ieder geval ook zijn laatste twee albums aanraden, vooral 'tot ziens, Justine Keller' is een heerlijk album.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aike wrote:
Ik zie zo nu en dan in verscheidene topics hier de namen Spinvis en Millionaire wel eens voor bij komen en tot verbazing zag ik dat ze in het gezellige Gebouw T in Bergen op Zoom staan voor een best wel schappelijke prijs.

Waar moet ik met die twee beginnen om te kijken of ik het wat vind? Want als het me bevalt ga ik er misschien tegen die tijd wel heen.


Spinvis heeft een soort ‘Best of’ op Spotify staan (‘Omnibus’) met een mooie doorsnede van zijn beste/bekendste werk. Als dat je aanstaat, zou ik in ieder geval ook zijn laatste twee albums aanraden, vooral ‘tot ziens, Justine Keller’ is een heerlijk album.

Ah oké. Zal het ergens de komende tijd (waarschijnlijk na Werchter pas) eens proberen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
(neo)Psychedelic Pop/Rock, wat voor bands/ albums zou ik eens moeten checken? Ik ken natuurlijk Tame Impala maar wil graag wat meer soortgelijke bands leren kennen..;
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
(neo)Psychedelic Pop/Rock, wat voor bands/ albums zou ik eens moeten checken? Ik ken natuurlijk Tame Impala maar wil graag wat meer soortgelijke bands leren kennen..;
Enige waar ik nu op kan komen zijn miike snow, jacco gardner, cut copy en diiv. Mocht je die nog niet kennen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Yannick wrote:
(neo)Psychedelic Pop/Rock, wat voor bands/ albums zou ik eens moeten checken? Ik ken natuurlijk Tame Impala maar wil graag wat meer soortgelijke bands leren kennen..;


Enige waar ik nu op kan komen zijn miike snow, jacco gardner, cut copy en diiv. Mocht je die nog niet kennen.
DIIV kende ik al ja, brachten imo een van de beste doorbraakplaten uit van vorig jaar. De rest ken ik niet, heb net meest recent album opgezet van Cut Copy en klonk echt heerlijk tnx. Mocht ook wat oudere muziek zijn hoor, niet enkel van bands van nu :p
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Cut copy is idd lekker op plaat, maar mocht t echt je ding zijn neem dan aub niet de moeite om ze live te gaan zien. Echt slechtste live act die ik ooit heb gezien geloof ik. Al is dat optreden al wel een paar jaar terug.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Cut copy is idd lekker op plaat, maar mocht t echt je ding zijn neem dan aub niet de moeite om ze live te gaan zien. Echt slechtste live act die ik ooit heb gezien geloof ik. Al is dat optreden al wel een paar jaar terug.
Oh, oei waarom dan? :p
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
(neo)Psychedelic Pop/Rock, wat voor bands/ albums zou ik eens moeten checken? Ik ken natuurlijk Tame Impala maar wil graag wat meer soortgelijke bands leren kennen..;
Dan voeg ik Temples en Unknown Mortal Orchestra nog toe.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
superginger wrote:
Cut copy is idd lekker op plaat, maar mocht t echt je ding zijn neem dan aub niet de moeite om ze live te gaan zien. Echt slechtste live act die ik ooit heb gezien geloof ik. Al is dat optreden al wel een paar jaar terug.


Oh, oei waarom dan? :p
Het klonk gewoon niet goed, maakte geen indruk. De synthesizers en zang sloten niet lekker op elkaar aan op t podium. T miste de fine tuning die t op plaat wel heeft.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Waar te beginnen met nick cave and the bad seeds?
Ga dit jaar misschien weer naar werchter en dan wil ik me wel een beetje verdiept hebben ?. Heb nu een paar dingetjes geluisterd en is zeker niet slecht, maar hij heeft zo veel materiaal dat ik niet weet wat nou echt zijn beste werk is om mee te beginnen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Ik ben er ook niet zo lang geleden mee begonnen. Heb eerst het album Murder Ballads opgehad. Daarna heb ik een paar losse nummers in mijn playlist gezet (Into My Arms, Push the Sky Away, Red Right Hand, O Childeren). Nu ga ik beginnen met de andere albums. The Boatman's Call, Push the Sky Away en Skeleton Tree.

Het valt me op deze manier tot nu toe niet tegen, integendeel zelfs.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Met Nick Cave kan je eigenlijk moeilijk een 'verkeerd' album uitkiezen. De enige albums die over het algemeen niet als 'fantastisch' worden beschouwd, zijn Kicking Against The Pricks en Nocturama. Al de rest is 8-10 materiaal.

Volgens mij zijn The Abbatoir Blues/Lyre Of Orpheus en Tender Prey goede instapalbums. Ook Let Love In en het sfeervolle Push The Sky Away zijn goede introplaten. Mijn persoonlijke favoriet is Your Funeral, My Trial, maar heb ook een soft spot voor Dig Lazarus Dig.

Een 'best of' playlist zou ik niet verkiezen bij Cave, aangezien zijn albums vrijwel nooit filler materiaal hebben.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben je niet zo van de 'rustige' muziek begin dan met Henry's Dream of kijk gewoon Peaky Blinders en je moet Cave fan worden.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken