Waar te beginnen met ...?

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
King Gizzard & The Lizard Wizard! Ken er enkele nummers van maar geraak geen wijs uit die talloze albums. Iedereen is hier steeds zo positief, dus heb wel eens zin wat te ontdekken
We hebben deze flowchart in de aanbieding. Wel al van een aantal jaar terug.
8q80dxkcl4221.jpg


Ook heeft er ooit iemand een mooie tool in elkaar geknutseld die je vanzelf de weg wijst: https://www.get-into-gizz.com/.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
King Gizzard & The Lizard Wizard! Ken er enkele nummers van maar geraak geen wijs uit die talloze albums. Iedereen is hier steeds zo positief, dus heb wel eens zin wat te ontdekken
Er missen wel wat albums aangezien ze er het voorbije jaar 4 cd's hebben uitgebracht.

ixly6hfo0ex81.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
178
150
Thanks voor de tips allemaal! De afgelopen dagen veel te veel beluisterd op mijn vakantiejob en het ziet er naar uit dat dit toch wel een van mijn nieuwe favo bands kan worden. Zodanig overtuigd dat ik daarnet tickets kocht voor 31 augustus in Rijsel!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Thisso

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
In mei ga ik naar The Mountain Goats in Manchester. In 2015 de release van Beat the Champ een paar keer gehoord en vond ik wel een leuk album, verder nooit in de muziek gedoken.

Nu heb ik al wat verschillende albums van ze gehoord: All Hail Texas West, The Sunset Tree, Full Force Galesburg, The Coroner's Gambit, All Eternals Deck, Jenny From Thebes en Goths. Vooral de stijl van All Hail Texas West vind ik echt top. Galesburg en Coroner's Gambit zitten in dezelfde hoek en zijn ook nice. Van de 'nieuwere' albums vind All Eternals Deck nog wel leuk maar The Sunset Tree doet me niet zoveel.

Zijn hier nog Mountain Goats fans die me nog tips kunnen geven? Ze hebben 22 albums, dus ik probeer enigszins gericht te luisteren 😅
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lion

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
In mei ga ik naar The Mountain Goats in Manchester. In 2015 de release van Beat the Champ een paar keer gehoord en vond ik wel een leuk album, verder nooit in de muziek gedoken.

Nu heb ik al wat verschillende albums van ze gehoord: All Hail Texas West, The Sunset Tree, Full Force Galesburg, The Coroner's Gambit, All Eternals Deck, Jenny From Thebes en Goths. Vooral de stijl van All Hail Texas West vind ik echt top. Galesburg en Coroner's Gambit zitten in dezelfde hoek en zijn ook nice. Van de 'nieuwere' albums vind All Eternals Deck nog wel leuk maar The Sunset Tree doet me niet zoveel.

Zijn hier nog Mountain Goats fans die me nog tips kunnen geven? Ze hebben 22 albums, dus ik probeer enigszins gericht te luisteren 😅
The Mountain Goats is een van mijn favoriete bands en het concert in Paradiso twee jaar terug was misschien wel mijn favoriete optreden dat ik ooit gezien heb.

In 2002 hebben ze een omslag gemaakt van lo-fi opname naar een professionele studio opname (tussen All Hail West Texas en Tallahassee). Aan de hand van je favoriete albums is te merken dat je de albums van vóór 2002 beter lijkt te vinden. Uit die periode heb je de meeste albums al geluisterd, maar er zijn ook nog goede albums zoals Zopilote Machine en Sweden, en de compilatie Ghana is ook wel een aanrader! Van de post-2002 albums zou ik We Shall All Be Healed en Heretic Pride alsnog ook wel aanraden. En Tallahassee is ook fantastisch, maar ligt wel redelijk in lijn met The Sunset Tree. Van dat album is het dan vooral belangrijk dat je No Children kan meezingen met de rest van de zaal. ;)

Veel plezier alvast. Ik hoop zelf nog heel erg dat ze buiten Primavera om ook de rest van Europa meepakken.
 
  • Winning
Waarderingen: Black Lies

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken