Vinyl verzamelaars

Ik ben aan het twijfelen om van CD's naar LP's over te schakelen qua verzameling. Heb het gevoel dat dit bij zal dragen aan de beleving. Mensen die dit in het verleden al deden en bevindingen daarover wensen te delen? Weet niet of dit topic hiervoor geschikt is, dus zoniet, verwijder/verplaats het gerust 😇
ik ben inderdaad gestopt met CD's te kopen en schaf enkel nog vinyl en cassette bandjes aan (maar dat is eerder uitzonderlijk)
sommige cd's heb ik zowel op cd als plaat, maar vaak heb ik maar 1 van de 2.
Dus hou ik gewoon beide collecties.

maar als ik de keuze heb, leg ik altijd de plaat op ipv de cd

Ik ben vanaf het begin een vinylverzamelaar geweest, maar ik zit juist eerder te twijfelen om over te gaan op CD's. Uiteraard zijn er met vinyl meerdere soorten persingen en kleuren, maar als ik voor mezelf mag spreken is vinyl meer gedoe. Je luistert natuurlijk verschillende kantjes en je moet er echt meer de tijd voor nemen dan met CD's. Verder heb je vaak de extra's (zoals een poster, wel kleiner formaat, of songtekstboekje) ook bij CD's. Daarbij is vinyl een stuk duurder dan CD's en ook kwetsbaarder. Om de vinyl en hoes goed te houden gebruik ik beschermhoezen voor de plaat en de hoes. Nu is het ook zo dat ik steeds meer tijd te kort kom en daardoor zelfs gewoon eerder Spotify aanslinger, maar dat terzijde.

Als ik een trashplaat uit m'n jeugd opzet gaan m'n haren recht overeind staan met retro geluid. 🤪
Dus ja voor mij is het een andere beleving.
Buiten met oordoppen en spotify heb ik het liefst zo modern mogelijk.
My dying bride , katatonia , tool...daar kan ik dan wel echt van genieten.
Cd,'s wel gehad, branden voor in de auto .
Verder altijd vinyl gehad.
Moet zeggen dat ik met singles minder heb. Of het moet een rare iron maiden of kreator zijn.
#vinyl
#raretik

Ik heb het voornamelijk voor de artwork. Die zien er toch veel indrukwekkender uit dan op een klein CDtje.
Nu toevallig wel de nieuwe plaat van Sonata Arctica aan, om te testen of ie het doet (net binnen).

Maar ik heb nog geen goede geluidsinstallatie dus doe alles met een platenspeler op batterijen.

Meestal luister ik wel gewoon voornamelijk via iTunes en youtube, of in de auto met bluetooth en de telefoon. LP is gewoon meer voor de sfeer, terwijl gewoon digitaal luisteren de handigheid heeft. Want digitaal luisteren wint ook van CDs.

Ik ben vanaf het begin een vinylverzamelaar geweest, maar ik zit juist eerder te twijfelen om over te gaan op CD's. Uiteraard zijn er met vinyl meerdere soorten persingen en kleuren, maar als ik voor mezelf mag spreken is vinyl meer gedoe. Je luistert natuurlijk verschillende kantjes en je moet er echt meer de tijd voor nemen dan met CD's. Verder heb je vaak de extra's (zoals een poster, wel kleiner formaat, of songtekstboekje) ook bij CD's. Daarbij is vinyl een stuk duurder dan CD's en ook kwetsbaarder. Om de vinyl en hoes goed te houden gebruik ik beschermhoezen voor de plaat en de hoes. Nu is het ook zo dat ik steeds meer tijd te kort kom en daardoor zelfs gewoon eerder Spotify aanslinger, maar dat terzijde.
Zelfde hiero! En dan heb je het nog geen eens over de ruimte in de kast gehad.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Thieske
Mijn zoon heeft mij ruim 4 jaar geleden een soort van verslaafd gemaakt. Ik heb een tijd lang veel albums gepreordered, maar dat werd/wordt me te prijzig. Nu probeer ik na concerten albums te scoren, maar dat lukt lang niet altijd en dan koop ik ze gewoon in de platenzaak. En las dat niet lukt via discogs.

Je moet er inderdaad wel ruimte voor maken om ze af te spelen en doe ik af en toe gewoon ook lekker een avond lang. Ruimte in de kast/kist wordt zo langzamerhand wel een probleem.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Net een platenzaak in gelopen om “even te kijken” en kon de verleiding toch niet weerstaan om de nieuwe van Pearl Jam mee te nemen

• Leuk
Gister op de platenmarkt in Utrecht mijn collectie weer wat aan kunnen vullen:

Rolling Stones - Let It Bleed
Dire Straits - Making Movies
Muse - Origin Of Symmetry Anniversary Edition
Eagles - Hotel California
Eagles - One Of These Nights
Johnny Cash - Greatest Hits

Vooral mooi om Gimme Shelter en Tunnel of Love grijs te kunnen draaien op de authentieke platen, toch wel mijn favoriete nummers aller tijden.

Laatst bewerkt:
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en MarcoReusel
Iemand ooit vinyl via bandcamp besteld? Ik heb rond 20 april platen besteld, volgens de site van Bandcamp arriveren deze pas begin juni. Klopt dit? Het zijn platen uit Duitsland.

Als je het serienummer van de plaat op discogs opzoekt, kun je een goed beeld krijgen van wat het waard is. Wat betreft waar te verkopen, zou hier kunnen lijkt me, of maak er een topic voor aan in de marktplaats sectie van het forum :)
goed punt

ik twijfel om deze 2 sealed records te koop te smijten maar twijfel over de prijs

10" features 2 demos, a cover and a previously unreleased song. Comes in picture card sleeve with cassette style card wrap around for outersleeve and picture inner sleeve.

Record Store Day 2015 release. Limited to 4000 copies.
Silver sticker on plastic protector sleeve with text: "Record Store Day Exclusive 1RAW10493S1"

en

12" double LP on transparent pink coloured vinyl, in a gatefold sleeve, with a 4 page printed insert
Exclusive to the official Placebo online store.
Edition specific catalogue number and barcode only appear on hype sticker

• Leuk
in maastricht de special box (incl ouija bord) meegepakt van extreme witchcraft van Eels
29,99€ voor 2 gele vinyls, cd, oujia bord, stickers enz...

• Leuk
Zaterdag naar de waterput in Bergen op zoom. Mooie grote zaak maar voor mij als trashhead weinig te vinden.
Bak of 6 tweedehands metal maar niks voor mij en nieuw denk bak of 10 met de bekende namen.
Ze verkopen ook metal shirts maar kwaliteit echt om te janken.
Denk dat je als indie pop prog blues rock liefhebber best aan je trekken komt maar voor mij weinig tot niks te vinden.
Dat je bij de aldi en liddl fake albums kan kopen ok , maar kom ze in de grotere vinyl zaken en op beurzen steeds vaker tegen.
Vind dat echt om te janken.
Fake Iron maiden albums verkopen , kom op... ga je schamen.☺️
Heb voor m'n gevoel nu heel Brabant en Limburg wel gehad en de enige zaak die me kan bekoren is sounds in Venlo.
#vinyl
#metal

Zaterdag naar de waterput in Bergen op zoom. Mooie grote zaak maar voor mij als trashhead weinig te vinden.
Bak of 6 tweedehands metal maar niks voor mij en nieuw denk bak of 10 met de bekende namen.
Ze verkopen ook metal shirts maar kwaliteit echt om te janken.
Denk dat je als indie pop prog blues rock liefhebber best aan je trekken komt maar voor mij weinig tot niks te vinden.
Dat je bij de aldi en liddl fake albums kan kopen ok , maar kom ze in de grotere vinyl zaken en op beurzen steeds vaker tegen.
Vind dat echt om te janken.
Fake Iron maiden albums verkopen , kom op... ga je schamen.☺️
Heb voor m'n gevoel nu heel Brabant en Limburg wel gehad en de enige zaak die me kan bekoren is sounds in Venlo.
#vinyl
#metal

Hoe bedoel je fake albums?

• Leuk

Users who are viewing this thread