Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Line-up van Breda Jazz is ook bekend: https://www.bredajazzfestival.nl/programma

Massada ga ik denk ik wel bekijken. Iemand nog meer tips (@wenteldave misschien)?
Blues Kings, Bohém Ragtime Jazz Band (als je echt van heel oude jazz/swing houdt), Hansie Dulfer natuurlijk, La Ratte, Mark van Mourik, Mojo Hand & Luca (als je een viertienjarige aan het werk wil zien omringt met oude lui, best aardig), Nienke Dingemans, Norbert Susemihl’s Joyful Gumbo, Phil Bee misschien, Sharon Liu en meer zou ik niet weten. Hier zitten zelfs voor mij best veel onbekende namen tussen.

Blues Kings, Bohém Ragtime Jazz Band (als je echt van heel oude jazz/swing houdt), Hansie Dulfer natuurlijk, La Ratte, Mark van Mourik, Mojo Hand & Luca (als je een viertienjarige aan het werk wil zien omringt met oude lui, best aardig), Nienke Dingemans, Norbert Susemihl’s Joyful Gumbo, Phil Bee misschien, Sharon Liu en meer zou ik niet weten. Hier zitten zelfs voor mij best veel onbekende namen tussen.
Is over het algemeen ook meer Jazz voor de leuk en niet per se voor de liefhebber.

The Flying Dutch is overigens gecancelled. Te hoge kosten, inflatie et cetera.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Is over het algemeen ook meer Jazz voor de leuk en niet per se voor de liefhebber.

The Flying Dutch is overigens gecancelled. Te hoge kosten, inflatie et cetera.
Het meeste ga je niet in een Paradox of Bimhuis zien, nee. Neemt niet weg dat er vast veel namen tussenstaan die best lekker wegluisteren. Staat ook veel blues wel.

Zeitgeist voegt nu ook Litronix toe.

Left of the Dial heeft negentien namen toegevoegd. Ha, Les Savy Fav, toch een klein beetje jammer van de extra kosten daar.
Op deze prachtige dag willen we jullie graag voorstellen aan onze 19 beste nieuwe vrienden. Vers toegevoegd aan de line-up van Left of the Dial 2025 zijn:

3L3D3P (US) • Baby Smith (AU/DE) • Basht. (IRE) • Bloed (BE) • Crowd Of Chairs (BE) • Dove Ellis (UK) • For Breakfast (UK) • Humane The Moon (UK) • Junk Drawer (IRE) • Les Savy Fav (US, extra ticket nodig, lees hier meer) • Maddie Ashman (UK) • Makeshift Art Bar (UK) • Marsy (UK) • No Joy (CA) • RIP Magic (UK) • Silver Gore (UK) • SLAG (UK) • teethin (UK) • TEKE::TEKE (JP/CA)

Hopelijk willen jullie de tijd nemen om al deze geweldige artiesten te leren kennen, bijvoorbeeld via:

Nog 684 passe-partouts te koop
De vraag die ons het meest wordt gesteld, is of er nog kaartjes beschikbaar zullen zijn in mei of juni, of wanneer die persoon ook verwacht een ticket te kunnen kopen. Het eerlijke antwoord is dat we geen idee hebben.
We hebben het al vaker gezegd: jullie zijn redelijk onvoorspelbaar. De ene week vliegen de kaartjes de deur uit, de andere week verkopen we amper iets. Daardoor vroegen wij ons af wat er zou gebeuren als we gewoon elke week exact zouden melden hoeveel passe-partouts er nog zijn.
Festivals delen dat soort informatie eigenlijk nooit en de enige echt goeie reden die we daarvoor kunnen bedenken, is dat het promotioneel misschien niet handig is. Niemand weet precies van welk getal late kopers nerveus worden. Misschien is dat bij 200, maar het kan net zo goed zijn dat iedereen dan ‘oh, nog tijd zat’ denkt.
Met het aantal tickets dat nu is verkocht, zou Left of the Dial statistisch gezien in de zomer uitverkocht moeten zijn. De vraag is: zouden we de komende weken meer of meer tickets verkopen vergeleken met vorig jaar als we precies laten weten wat de stand is? Er is natuurlijk maar één manier om daarachter te komen, dus daarom delen we vanaf elke woensdag op BlueSky de ‘midweeks’. Tenminste, we gaan het een maandlang proberen om te kijken wat het effect is. Vorige week hebben we dat voor het eerst gedaan en toen zijn er 114 tickets verkocht waardoor er nu nog exact 684 passe-partouts te koop zijn.
Misschien is dit het domste idee ooit hoor en misschien hebben al die andere festivals groot gelijk dat ze over dit soort dingen hun mond houden. Als dat zo blijkt te zijn, stoppen we er gewoon weer mee, maar proberen kan nooit kwaad, dachten we. Alles om maar niet te hoeven adverteren via Meta!

Heel veel plezier met de nieuwe toevoegingen aan de line-up!

Sonic Whip heeft het tijdschema bekendgemaakt.

Nieuwe namen voor Made in Belgium.
We zijn trots met de komst van 𝗥𝗔𝗠𝗞𝗢𝗧 en 𝗔𝗟𝗜𝗖𝗘 𝗠𝗔𝗘 naar Made in Belgium Festival op zaterdag 22 november in Gebouw-T! Eerder werd al 𝗣𝗢𝗥𝗧𝗟𝗔𝗡𝗗 gepresenteerd op het affiche van het festival met het beste uit Vlaanderen. De laatste namen volgen binnenkort.

Ik denk dat dit puur plaatsvindt in de hoop een soort 'hype' te creëren. Zal wel weer een stagiair bezig zijn geweest.
Valt mee denk ik. Left of the Dial is vanaf het begin heel open over hun marketingstrategie en achterliggende overwegingen. Twee jaar geleden kreeg je letterlijk een magazine waarin ze uitgebreid vertelden over het organiseren van festivals, marketing, banen in de muziekindustrie etc.

Ik vind het juist heel tof dat ze dit doen. Het past ook bij een showcasefestival dat ze constant zelf proberen te leren en daar extreem open over zijn.

Nirwana Tuinfeest laat weten dat, in overleg met de band, de show van Heideroosjes (die tevens een 2025 exclusieve show zou zijn) vervangen wordt door Triggerfinger.

• Leuk
Waarderingen: BatMutsje
Conincx Pop in Elsloo (Zuid-Limburg) heeft vanmorgen de line-up bekendgemaakt:

Bekijk bijlage 13943

Erg content met MESSA en Viva La Fête. Library Card is ook wel ok. De rest nog ontdekken.
Om in Limburg te blijven: ook Bunkerpop is met de eerste namen naar buitengekomen.
1745661097931.png

Mocht iemand zich afvragen wat de nieuwe locatie voor het festival wordt, hij is licht verrassend.
Donderdagavond 24 april; in het café van De Nieuwe Nor te Heerlen, werd door het bestuur van De Oefenbunker het tijdelijk nieuwe adres van de stichting én de locatie van Bunkerpop ) bekend gemaakt. Onder het genot van door het bestuur aangeboden Bunkerbier waren de aanwezigen, liefhebbers en pers getuige van de onthulling van de eerste bands van Bunkerpop. Dat zal plaatsvinden op Stage 4 van het Pinkpopterrein (6 en 7 september).

Er werd gelachen om de waarschuwing dat het Bunkerbier 8 promille bevat. Sinds een aantal jaren staat het op het menu op Bunkerpop. Enkele vrijwilligers hebben dit amber bier gebrouwen o.l.v. de Gulpener Bier Brouwerij. Een mild zoete smaak met een zachte bittere nasmaak.

Andreas Philipp: “We hopen begin juni, op de Voltastraat 11 in Landgraaf te openen in ons nieuw onderkomen.”

Dat is een half jaar na de alles vernielende brand (even na middernacht op 26-12-2024).

Andreas Philipp: “De brandweer kijkt nog of alles veilig is voor de vergunning en dan kunnen we alles inrichten. Er zijn weer 3 oefenruimtes, een kantoor, toiletten en een leslokaal.”
“De brand hakte er behoorlijk in bij alle betrokkenen. Je kunt niet veranderen wat er is gebeurd, maar slechts vooruitkijken en je verheugen. Over minimaal 3 jaar hebben we een definitief nieuw onderkomen.”

Dankbaar zijn het bestuur en alle vrijwilligers van de Oefenbunker om ieder die heeft meegeleefd. Men heeft meegezocht naar onderdak, instrumenten gesponsord en financieel gedoneerd (totaal 60.000€ voor lessen, materiaal, enz). Gemeente Landgraaf zorgde voor het tijdelijke onderkomen. En voor elk flesje Bunkerbier gaat dankzij de Gulpener Bierbrouwerij een deel naar de Oefenbunker.”

Voor het Bunkerpopfestival zijn dagtickets à15€/ dag of weekendticket à 25€ verkrijgbaar via oefenbunker.com.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Prima namen, maar die zitten wel echt in een onmogelijk weekend he, met ook al Zero For Three en Misty Fields. Niet handig.
Ben er een paar keer geweest. Komen toch vooral heel veel locals op af. Vind ik ook wel het nadeel, want vanaf de namiddag is het daar altijd een zatte bende.

Over Zuid-Limburg gesproken: ik zit te wachten tot Booch? in Heerlen iets van zich laat horen. De afgelopen twee jaren (sinds de herstart) waren rond deze tijd de eerste namen al bekend, maar nu geven ze al een half jaar geen teken van leven op hun socials.

Terugkomend op headlines festivals er is nu een prijsvraag voor gratis tickets, zelfs geen we hebben 4 tickets weg te geven maar algemeen, een week voor aanvang. Dat zal wel niet super lopen met de lineup die ze hebben.

Screenshot_20250502-070023.Gmail.png

• Haha
Waarderingen: fred alweer..

Users who are viewing this thread