Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Akhlys is van de line-up gehaald.
"Akhlys is no longer part of the Soulcrusher 2025 line-up. We don't tolerate nor agree on any form of bigotry, racism and intolerance. Needless to say we should have done our research better. Onwards to a killer edition of Soulcrusher."
Hoppa, we hebben snel een opvolger. Azealia Banks werd twee dagen geleden aangekondigd voor Milkshake en vandaag krijgen we dit.

Dear everyone,

This is an update to inform you that Azealia Banks will not be performing at Milkshake Festival 2025. It is clear to us that we made a mistake and that we have overlooked essential information. We sincerely apologize for this. In correction of our previous update: this statement reflects only our standpoints as an organization, not that of Azealia Banks’ management.

The safety of our visitors, our team, the artists, and crew will always be our main priority. Furthermore, we will assess our initial social media response for learnings and improvements.
We know that this decision will also affect a lot of Milkshake visitors who were looking forward to the show. We understand that, and we want to assure you we have taken as many viewpoints as possible into account.

We care deeply about our audience and that we will remain committed to our mission of spreading love and unity.

For all who love,

Team Milkshake

Hoppa, we hebben snel een opvolger. Azealia Banks werd twee dagen geleden aangekondigd voor Milkshake en vandaag krijgen we dit.
Dat was ook wel een misser van jewelste natuurlijk, een artiest die bekend staat om homofobe en transfobe uitspraken boeken voor een festival wat zich juist richt op die doelgroep.
Die initiele reactie van ze was ook wel echt schrijnend als je ziet hoe hard ze nu terug moeten krabbelen hoor.
Bekijk bijlage 12758
Inderdaad, pijnlijk...

We hebben trouwens ook nieuwe namen voor Motel Mozaique.
[ K S R ] // Anthology // deBasement // Gowtu Pretu // Hana Fatur // Jessy Yasmeen // Kaya // Keenan Mundane // Malak // ‘MANOS // MICH // Nectar Woode // Parker Fans // Rosie Lowe // Roufaida // Ruda Krua // Sam Vano // Sirocco // Vampire Boyfriend // ZEP
1738850917638.png

• Leuk
Waarderingen: team-0 en Joris
Hi, ik zie vreemd genoeg geen eigen topic over Into The Great Wide Open dus ik stel mijn vraag hier (mocht ie er wel zijn en ik niet kunnen zoeken, laat het met weten).

Ik ga voor het eerst naar ITGWO en we gaan met een groep van 8 en morgen gaan de campingplekken in de verkoop. We twijfelen alleen heel erg welke we moeten kiezen. Het prijsverschil tussen Lange Paal en Stortemelk is vrij groot (11euro voor 4p VS 320euro voor 4p).
Zijn hier ervaringsdeskundigen die hun mening hierover kunnen delen? 🙏

Hi, ik zie vreemd genoeg geen eigen topic over Into The Great Wide Open dus ik stel mijn vraag hier (mocht ie er wel zijn en ik niet kunnen zoeken, laat het met weten).

Ik ga voor het eerst naar ITGWO en we gaan met een groep van 8 en morgen gaan de campingplekken in de verkoop. We twijfelen alleen heel erg welke we moeten kiezen. Het prijsverschil tussen Lange Paal en Stortemelk is vrij groot (11euro voor 4p VS 320euro voor 4p).
@Dr. Hannibal jij kan hier vast wel iets over vertellen.

• Geweldig
Waarderingen: pinkwin

@Dr. Hannibal jij kan hier vast wel iets over vertellen.
Ik kan wel iets toelichten, al weet ik ook niet precies waar dat enorme prijsverschil vandaan komt. Is die plek van €320 er niet toevallig eentje met een pre-pitched tent ofzo? Of is beide gewoon een kampeerplek waar je zelf je spullen op moet zetten?

Stortemelk is de grote camping vlak naast het festival terrein. Enorm terrein in de duinen vlak aan zee, veel seizoensplekken met De Waard tenten, en chalets enzo. Daartussen wordt ook ruimte gemaakt voor mensen om hun eigen tentjes op te zetten. Je zit hier dus redelijk midden in het feestgedruis, maar de geluidsoverlast is ‘s nachts lang niet zo erg als bij grotere festivalcampings. Er verblijven ook nog gewoon campinggasten, niet iedereen gaat naar het festival. Je hebt hier een aantal grote sanitair gebouwen en ook een camping restaurant, koffiebar, en Spar.

Lange Paal is de Staatsbosbeheer camping aan de waddenkust, op 15-20 min fietsen van het festival, een eindje buiten het dorp ook. Meer rust, meer gezinnen met kinderen, minder faciliteiten (alleen sanitair) en minder mensen met seizoensplekken. Deze camping wordt vooral gekozen door mensen die echt behoefte hebben zich terug te kunnen trekken op een rustige plek.

Zelf sta ik altijd als vrijwilliger op het crewveld vooraan Stortemelk, dat is voor mij top. Ochtendduik in de zee, je bent zo bij de podia. Lange Paal heb ik ook gekampeerd op vakanties, buiten het festival om, ook super chill maar niet echt de festival ervaring voor mij.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: pinkwin en Jamel
Ik ben twee keer op Lange Paal geweest en ik vond dat enorm relaxed. Inderdaad nog wat meer vakantiesfeer dan festivalsfeer, maar dat heeft ITGWO sowieso wel.

Bedankt aan iedereen die me onlangs de tip gaf om een hostel in Rotterdam te boeken voor Rewire! Uiteindelijk was er toch nog plaats vrijgekomen in een hostel in Den Haag, dus het is allemaal in orde. Net op tijd, want ook de driedagenpassen zijn ondertussen uitverkocht.

Ik kijk er heel hard naar uit! Ik ben een trouwe bezoeker van Le Guess Who?, dus dit zal wel in mijn straatje liggen. De line-up ziet er fantastisch uit en de venues ook.

Ik ben nog nieuwsgierig naar een aantal dingen:
  • Zouden er nog veel namen bijkomen?
  • Hoe snel lopen de zalen vol? Op LGW sta je niet zoveel voor gesloten deuren zolang je een paar minuten op voorhand komt, afhankelijk van de zaal en artiest. Is dit bij Rewire drukker of juist makkelijker om binnen te geraken?
  • Is het dagprogramma de moeite? Dit is namelijk nog niet aangekondigd. Welke interessante dingen vallen er doorgaans te beleven?

Vind het wel grappig hier dat ze bij de ene headliner er boven zetten "exclusive Dutch festival show" en bij de andere headliner de tekst aan de onderkant "only Dutch festival show"

2 verschillende teksten met exact dezelfde betekenis lijkt me
Haha ja, creatief is het wel!

Overigens wel echt een mooie line-up. Jammer dat het zo ver weg is en valt in een periode waar al veel staat. Heretoir staat bijvoorbeeld heel hoog op mijn wensenlijst.

Haha ja, creatief is het wel!

Overigens wel echt een mooie line-up. Jammer dat het zo ver weg is en valt in een periode waar al veel staat. Heretoir staat bijvoorbeeld heel hoog op mijn wensenlijst.
Op zich zou je kunnen zeggen dat het nog steeds een 'exclusive Dutch festival show' is als er 'maar' 2 Nederlandse festivalshows zijn. Met 'only Dutch festival show' gaat dat argument niet op

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Akhlys is van de line-up gehaald.
"Akhlys is no longer part of the Soulcrusher 2025 line-up. We don't tolerate nor agree on any form of bigotry, racism and intolerance. Needless to say we should have done our research better. Onwards to a killer edition of Soulcrusher."

En da's de volgende in het rijtje. Geen idee of het echt zo is of niet, maar het komt in ieder geval altijd zo lekker collegiaal over naar je collegafestivals die ze wel boeken, alsof zij dat wel aanmoedigen.

Verder op zich redelijke namen, maar ook niet heel denderend inderdaad.
Beetje late reactie, want dacht dat het ging om een andere Akhlys (lol).

Wat ongelofelijk jammer dat een muzikaal vette band dan zo zonder reden verziekt wordt. Ik denk wel een goed signaal vanuit Soulcrusher, moet geen plek zijn voor dit soort gasten om op te treden.

Fuzz Club heeft de line-up afgerond. Geen idee welke namen erbij zijn gekomen daar ze dat niet duidelijk aankondigen, maar dit is de volledige line-up. Wel tof, maar niet overtuigend genoeg i.c.m. de prijs wat mij betreft.
1739374972051.png

Het programma voor Ribs & Blues is rond en ze hebben ook gelijk maar het tijdschema gedeeld.
1739375108956.png1739375114507.png

Laatste namen voor Metal Experience zijn Angelus Apatrida en Silenxce.

Baroeg Open Air heeft vier namen aangekondigd.
🔴 Burr Oak (FR drum ‘n bass)
🔴 Heppner’s TanzZwang (Peter Heppner) (DE synthpop)
🔴 Tusky (NL punkrock)
🔴 Rectal Smegma (NL goregrind)

Colors of MENA met de eerste namen.

Graveland Festival heeft dagindeling bekendgemaakt.
1739375261539.png1739375266385.png

Eerste namen voor Popmonument Oss zijn 𝘔𝘶𝘭𝘢 𝘉, 𝘉𝘦𝘯𝘵𝘦, 𝘈𝘯𝘯𝘦𝘬𝘦 𝘷𝘢𝘯 𝘎𝘪𝘦𝘳𝘴𝘣𝘦𝘳𝘨𝘦𝘯 𝘦𝘯 𝘱𝘶𝘯𝘵𝘫𝘶𝘥𝘪𝘵𝘩. Dit is ter ere van het 25-jarig bestaan van de Groene Engel en is op 24 mei.

Bridge Guitar Festival heeft Tinariwen voor 1 juni in de Effenaar aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bubba

Vestrock met de eerste namen voor de zondag, die georganiseerd wordt door jongeren.
Heel eerlijk, het meeste ken ik niet

Milolaathetlukken is nog wel een grappige boeking. Beetje Gotu Jim vibes van een gast die nog op de Herman Brood zit. Dat kinderen Yes-R nog willen zien verbaast mij wel eerlijk gezegd.

Users who are viewing this thread