Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.858
12.288
Nog één te gaan, als het goed is. Deathless Void en Norna zijn toegevoegd.
448929948_1257063015436180_5338284603830892393_n.jpg
449129277_1257787685363713_1355846332376525320_n.jpg
En fini! Ja, al met al een enorm fijne line-up!
448939745_1258524881956660_3761407798731881859_n.jpg
449132853_1259223491886799_3911082364738619606_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.858
12.288
Nieuws voor Paard van Stal op 30 augustus. Ik schijn nogal slecht te zijn in dat laatste.
Morgenmiddag maken we de nieuwe namen voor het PAARD VAN STAL festival bekend. Omdat we niet kunnen wachten de namen te delen, geven we onze nieuwsbrief lezers vast een primeur; eerder kondigden we al aan dat Sylvie Kreusch, Cosmo Pyke, Library Card en Neil Hollyn op het affiche prijken. Nu maken we de line up compleet met: Bumble B Boy, Yung Dada, Maffe & Vally, Piouxie en Blaaskaak

Voor een magere 7,50 krijg je een uniek kijkje in de maniakale creatieve breinen van onze programmeurs. Met muziek van nu en morgen. Om de deal nog zoeter te maken krijgen de eerste vierhonderd bezoekers ook nog een gratis drankje van PAARD!

Oh en niet doorvertellen dat we dit al verklapt hebben.
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
48
70
Nog Jera verslagen van de eerste 2 dagen? Ik ben vandaag rond 14:00 present. Zin in!
Ik zit nu koffie te drinken op de camping. Het is super, te veel indrukken om iets zinnigs te zeggen over de muziek. Behalve dat EC, Sum41, Rumjacks, Dropkicks Murphies, Hanabie hoogte punten waren. Vandaag lekker verder.

Alles goed geregeld, heerlijk. Hopelijk heeft winkel zo weer ijs. Dat zou wel fijn zijn. 😅
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
638
501
Nog Jera verslagen van de eerste 2 dagen? Ik ben vandaag rond 14:00 present. Zin in!
Gisteren relatief op tijd naar Jera om Holding Absence mee te pakken. Die band een tijd geleden in 't voorprogramma van Pierce the Veil gezien en dat was toch wel vet. Niet zo vroeg als gehoopt, maar wel laatste deel van de set meegepakt. Zanger was niet heel goed bij stem, maar nog steeds sterke energie en 't publiek had er zin in.

Op Jera loopt 't bij mij altijd wat anders dan van te voren gepland, dus Hanabie. En Thrown van een afstandje (lees: op het eet terras) meegepakt onder 't genot van wat goede biertjes en gesprekken.

Bleed from Within daarna gezien. Stond best ver van achter, maar de show zag er goed uit en ik vind het toch wel een hele vette band.

Brutus is echt sterk live, door merg en been, eerste deel van hun set gehoord met de knallers aan 't begin van de set.

Toen naar de surprise act Lionheart plays hardcore classics, en wat was dat een feest. Beukte er direct goed in met break stuff en daarna ook nog RATM. Gewoon uurtje knallen, heerlijk.

Zelf zeer van de pop punk ook op dit soort feestjes, altijd gezellig, altijd leuk. Zo ook bij Neck Deep. Ik schaar mezelf wel onder hun fans, dus de set was een gezellig feest van herkenning voorin. Moshpits, crowdsurfen, erg nice.

Counterparts van een afstandje buiten zitten kijken, maar daardoor niet echt een zinnige review daarover. Show me the body anderzijds was een van m'n must see's. Het verbaasde me dat de tent zo leeg was, echt nauwelijks halfvol. Kwam wat later binnen dus helaas Arcanum gemist (of ze speelde hem niet?), wel een gure band qua sound, lekker, al moet ik zeggen dat ik er wat meer van verwacht had. De pit was overigens dodelijk.

Toen wat gedwaald, bmx jumps gekeken en door naar toch wel de headliner voor ons: Sum 41. Die stelde zeker niet teleur, wat een feest, wat een hits, wat een energie. Over een echte moshpit kon men niet helemaal spreken, door de drukte was het meer een beetje rondschuifelen. Maar wat een show, echt heel vet.

Simple Plan meegepakt om ff bij te komen, van een afstandje. Feest van herkenning, nostalgie, gewoon lachen en leuk. Nodige biertjes zaten er ook al in.

Echt een topdag gehad, mooie LP verzameling hebben ze ook daar. Heb nog eentje van touche Amore gescoord. Altijd een leuke, dorpse sfeer op Jera, alles lekker bereikbaar en niet vaak echt te druk.

Zin in vandaag! Echt wel veel gezien ook als ik t zo teruglees.
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
48
70
Ik zit alleen op de camping. Ik dacht praat wel met de buren. Maar me hele omgeving is Duits 😅

Volgende keer even hier of ergens anders kijken of ergens kan aansluiten.
Hey al mijn buren zijn ook Duits. Ik wil je graag biertje aan bieden. Maar ehh, het is lastig te beschrijven waar ik sta met de tent.

Volgens jaar gaan we sowieso weer, je bent welkom om dan aan te sluiten natuurlijk dan!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en fortress_muziek

fortress_muziek

Playlistbediener
20 jun 2024
30
32
Hey al mijn buren zijn ook Duits. Ik wil je graag biertje aan bieden. Maar ehh, het is lastig te beschrijven waar ik sta met de tent.

Volgens jaar gaan we sowieso weer, je bent welkom om dan aan te sluiten natuurlijk dan!
Zal ik volgend jaar dan zeker doen! Het is mij laste dag en strakjes festival terrein op dus nu heeft het niet veel zin meer haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.434
1.107
Jera On Air 2024

Laat ik voorop stellen dat we (met nog 2 vrienden) lucky bastards zijn dat we via via backstage kaarten kregen voor deze editie. Helaas konden we alleen de zaterdag heen, want wat een mooie line up stond er deze jubileum editie.

Nadat we vorig jaar ook al last minute via dezelfde constructie op donderdag heen waren gegaan voor PWD dacht ik dat ik in de euforie iedereen zo aardig vond die daar aan het werk was. Nou daar kan ik kort over zijn, dat is niet zo.

Want ook dit jaar voelde Jera als een warm bad waar je je heel erg welkom voelt. Wat een gemoedelijke sfeer. Wat een leuke medewerkers en wat een relaxt publiek.

Qua medewerkers, ik denk dat dit komt omdat het allemaal vrijwilligers zijn die er trots op zijn om dit neer te kunnen zetten. Je spreekt daar mensen die een week vrij nemen om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. En die liefde en beleving voel je in alles terug op dit festival. Echt Jera, heeft een speciaal plekje in mijn hart gekregen.

Oh ja, er was ook nog muziek…..

Na een lange rit uit Haarlem met 45 minuten file, waren we 2:45 onderweg 🤨

Bij aankomst gelijk naar de mainstage (Eagle) om nog een stukje For I Am King mee te pakken. Leuk dat een Nederlandse metalcore band het zo goed doet. De zangeres is een blikvanger, dus dat scheelt ook. Ik ken de muziek niet voldoende om daar wat van te vinden, maar het klonk goed.

Daarna even het terrein gaan verkennen. Lekker overzichtelijk en sfeervol ingericht. Het voelt niet druk aan, maar veel speelt zich ook af in de drie tenten natuurlijk. Nog even het laatste stukje Bob Vylan meegepakt op stage Vulture en dat belooft wat voor Lowlands en Patronaat. Gelukkig heb ik voor beide kaarten. Daarna ook even in Nozem (The Barn) gaan kijken bij The Burnout Boys. Niet lang blijven hangen om daarna even door te lopen naar de festival market om weer uit te komen bij stage Eagle voor een stukje Fit for a King. Poeh, dat klonk ook erg goed zonder dat ik het goed ken. Daarna was het tijd voor Biohazard. Ik keek er erg naar uit om ze weer te zien. Ik heb ze gelukkig o.a. mogen zien in 1993 en 1995 op Dynamo Open Air waar Evan zelf ook nog aan refereerde. Ze waren toen echt op hun artistieke hoogtepunt en ook qua populariteit. Nu heb ik ze strakker dan ooit horen en zien spelen, alleen miste ik de passie en beleving. Ik kan alle nummers woord voor woord meezingen, maar het raakte me niet volledig. Zij waren de eerste band die ik zag die het slechte nieuws on stage brachten van Lou Koller (SOIA) 😢 Later op de dag hoorde je meerdere andere bands die hun steun hierin betuigden richting Lou Koller en SOIA.

Na Biohazard gingen we weer bij de buren kijken op stage Vulture voor Black Dahlia Murder dit was de enige band deze dag waar ik niks mee kon. Ik ken het ook niet goed, maar ik vond het teveel dubbele bass en rommelig klinken. Na een paar nummers voor gezien gehouden. Helaas kwam er regen en onweer aan en omdat we de mogelijkheid hadden toch maar even in de press / guest area gaan kijken om te schuilen voor de regen.

Toen dit over was, zijn we bij Thy Art is Murder gaan kijken. Ken ik ook niet goed. Ik wist dat ze een nieuwe zanger hadden en dat is vaak niet handig, maar deze zanger deed het erg goed. De reacties om mij heen waren erg positief en je ziet dat het een populaire band is. Niet mijn ding, maar gewoon gaaf om gezien te hebben.

Daarna door naar mijn eerste mustsee van de dag. Vreemde eend in de bijt ✝️✝️✝️ en ik werd absoluut niet teleurgesteld. Wat een intrigerende act met Chino (Deftones) en Shaun (Far). Bij de start pakte het mij gelijk met Invisible Hand en This is a trick. Big Youth ook een tof nummer. Hoogtepunt voor mij was toch wel Bitches Brew, echt wat een fantastisch nummer blijft dat toch. Gemis dat ze niet op LL staan. Past daar perfect.

Daarna vanuit backstage naar While she sleeps gekeken. Wauw 🤩 wat een fanatisme vanuit de fans en band. Daar gingen wel even alle registers open. Zeker op het einde met SYSTEMATIC.

Daarna weer door naar stage Vulture om Bane ook vanuit backstage te bekijken. Ik kende ze niet. Iemand waarmee ik was wel. Daarom even gaan kijken. Geen teleurstelling. Een bont gezelschap die ook nog als steun Clobberin' Time van SOIA speelden. Dikke plus hier.

Daarna mijn tweede mustsee van de dag Frank Carter & The Rattlesnakes. Het grappige was dat onder While she sleeps, Frank Carter backstage met zijn vriendin achter ons bescheiden stond mee te kijken om even later te transformeren naar een entertainer pur sang. Het was dus genieten in optima forma. Hoogtepunten voor mij My Town, Juggernaut en I Hate You. Dikke shoutout naar de linker gitarist (Dean "Deano" Richardson). Mooie chemie samen met Frank.

Na deze show tijd voor een beef burger (erg goed, of had ik gewoon trek 🤔) want we hadden een uur te overbruggen richting Architects. Door de vele bands die we al gezien hadden niet echt de behoefte om nog wat te kijken totdat we langs stage Buzzard liepen. Wat is daar aan de hand? Wat een energie zeg. Comeback Kid was even vakkundig de tent aan het afbreken. Ik kende alleen een geslaagde cover van deze band
Echt voor mij de verrassing van de dag. Ga ik mij lekker de komende tijd in verdiepen.

Daarna besloten om vanuit backstage Architects te kijken. Echt dat is het mooie door een kijkje in de keuken. Wat een operatie is het toch ook voor een headliner van dit kaliber. Om 8:00 was de crew er al om alles op te bouwen. Daarna alles markeren om het weer gedeeltelijk te demonteren etc. Alle techs en de hele crew. Impressive. Maar goed Architects. Ik kwam er in het begin niet in. Geluid backstage is ook niet vergelijkbaar met in de zaal / tent. Toch waren de hitjes ook de nummers die ik het meest kon waarderen. Deep Fake, Black Lungs, Doomsday en Animals. Ik ben zelf nogal fan van het album All Our Gods Have Abandoned Us, alleen komt daar niks van voorbij….. zonde.

Het was inmiddels 1:30 geweest en tijd om nog 2 uur terug te rijden. Volgend jaar hopelijk weer naar Jera, maar dan misschien wel een dagje extra of het hele weekend. Want ik vind Jera één van de gaafste festivals van NL🔥‼️
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
48
70
Het is wel echt geweldig hoe Jera het voor elkaar heeft gekregen hoe goed het terrein er bij ligt na die hele nacht regen. Echt heel goed gedaan.
 
  • On fire
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken