Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Bob105

Support act
18 jun 2021
807
1.004
7 nieuwe namen voor het gratis festival Culemborg Blues op 24 augustus 2024: AJ Plug, Dan Patlansky (ZA), Little Steve & the Big Beat, Zac Schultze Gang (UK), Mojo Hand & Luca, Java|Webster (NL/UK), Rob Orlemans & Half Past Midnight.

De eerste namen voor HERE’S THE THING 2024 in 013 op 12 oktober zijn bekend. Tickets zijn al te koop.

Kid Kapichi is voor mij het exacte voorbeeld van een band die ik op plaat niet snel zou opzetten, maar live wél indruk maakt. Leuke line-up tot dusver.
 
  • Leuk
Waarderingen: LevonHelm

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Zo, dat Here's the Thing gaat ook niet echt overleven met zo'n line up of wel?
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
91
71
Zo, dat Here's the Thing gaat ook niet echt overleven met zo'n line up of wel?
Het is niet echt heel anders dan vorig jaar behalve het ontbreken van een naam als the murder capital die er toen pas later bij kwam. Vorig jaar was de line-up ook al niet je-van-het, dacht dat 70% bands was die je in iedere hoek van Nederland kan zien, en toen was het nog steeds rete druk dus we gaan het zien

Deze line-up voelt als Misty Fields zonder de niet-garage dingen die dat festival zo fijn maakt
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
66
63
7 nieuwe namen voor het gratis festival Culemborg Blues op 24 augustus 2024: AJ Plug, Dan Patlansky (ZA), Little Steve & the Big Beat, Zac Schultze Gang (UK), Mojo Hand & Luca, Java|Webster (NL/UK), Rob Orlemans & Half Past Midnight.

De eerste namen voor HERE’S THE THING 2024 in 013 op 12 oktober zijn bekend. Tickets zijn al te koop.
Als ik nou ook nog tickets voor Here's The Thing koop kan ik DITZ nog 3x zien dit jaar. En ik heb ze al 2x gezien :)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Het is niet echt heel anders dan vorig jaar behalve het ontbreken van een naam als the murder capital die er toen pas later bij kwam. Vorig jaar was de line-up ook al niet je-van-het, dacht dat 70% bands was die je in iedere hoek van Nederland kan zien, en toen was het nog steeds rete druk dus we gaan het zien

Deze line-up voelt als Misty Fields zonder de niet-garage dingen die dat festival zo fijn maakt
Nou ja, ik voel persoonlijk wel meer voor zo'n Porridge Radio nog ertussen. Maar inderdaad: wellicht komt de "headliner" nog.
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
91
71
Nou ja, ik voel persoonlijk wel meer voor zo'n Porridge Radio nog ertussen. Maar inderdaad: wellicht komt de "headliner" nog.
Radio was super vorig jaar maar ik had het idee dat het een groot gedeelte van het publiek er weinig mee kon. Ik denk dat de 'grotere' namen later komen ook omdat loose ends/zeitgeist een beetje uit dezelfde vijver kwa bands en publiek vissen. Zelfs met de eerste namen is er veel overlap al.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
272
320
Zo, dat Here's the Thing gaat ook niet echt overleven met zo'n line up of wel?
40 euro voor line up met aantal bands waarvoor ik los ook wel kaartje zou kopen (DITZ, Gurriers) en aantal bands die ik zeker check op een festival. Met de prijzen die je tegenwoordig kwijt bent voor een los ticket vind ik het wel de moeite waard. En mocht er nog een nieuwe aankondiging van TMC formaat bijkomen dan is dat alleen maar meegenomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Lion

Support act
7 mrt 2017
773
1.600
Weer een aantal Left of the Dial namen:
Aerial Salad (UK) • Bad Bangs (AU) • Benefits (UK) • Blue Slate (IE) • Bruise Control (UK) • Cloud Cafe (NL) • Douglas Dare (UK) • Foyer Red (US) • IAN SWEET (US) • Jawnino (UK) • Keo (UK) • MYNK (UK) • Parsnip (AU) • Tiberius b (UK/CA)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Weer een aantal Left of the Dial namen:
Aerial Salad (UK) • Bad Bangs (AU) • Benefits (UK) • Blue Slate (IE) • Bruise Control (UK) • Cloud Cafe (NL) • Douglas Dare (UK) • Foyer Red (US) • IAN SWEET (US) • Jawnino (UK) • Keo (UK) • MYNK (UK) • Parsnip (AU) • Tiberius b (UK/CA)
Parsnip :love:

Benefits vond ik niet de moeite waard op Roadburn. Paar andere namen die ik vaag ken en weer genoeg te ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Het is niet echt heel anders dan vorig jaar behalve het ontbreken van een naam als the murder capital die er toen pas later bij kwam. Vorig jaar was de line-up ook al niet je-van-het, dacht dat 70% bands was die je in iedere hoek van Nederland kan zien, en toen was het nog steeds rete druk dus we gaan het zien

Deze line-up voelt als Misty Fields zonder de niet-garage dingen die dat festival zo fijn maakt
Er is gewoon een compleet overschot aan dit soort post-punk festivals momenteel. Voor mij zijn Left of the Dial en (in zekere zin) London Calling en Valkhof de enige echt onderscheidende festivals qua lineup. Misty Fields is onderscheidend qua sfeer. Zeitgeist, Here's the Thing, Loose Ends, Sniester, Pretty Pissed en anderen liften mee op de ontdekkingen van de andere festivals. De bands die ze daaruit pikken zijn wat mij betreft niet eens de interessantste soms, maar ik blijf er ook gewoon naartoe gaan omdat ik me wel vermaak.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
66
63
Er is gewoon een compleet overschot aan dit soort post-punk festivals momenteel. Voor mij zijn Left of the Dial en (in zekere zin) London Calling en Valkhof de enige echt onderscheidende festivals qua lineup. Misty Fields is onderscheidend qua sfeer. Zeitgeist, Here's the Thing, Loose Ends, Sniester, Pretty Pissed en anderen liften mee op de ontdekkingen van de andere festivals. De bands die ze daaruit pikken zijn wat mij betreft niet eens de interessantste soms, maar ik blijf er ook gewoon naartoe gaan omdat ik me wel vermaak.
Dat laatste vind ik ook vooral belangrijk: vermaken en uiteraard van de muziek genieten, maar ook nieuwe dingen ontdekken. Ik blijf dan ook naar LotD, Sniester en Zeitgeist gaan. Nu dan ook een keertje naar Loose Ends en aan het begin van het jaar naar Best of Post-Punk in l'Aeronef. Dan maar wat dubbelingen in de programmeringen.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
203
348
Er is gewoon een compleet overschot aan dit soort post-punk festivals momenteel. Voor mij zijn Left of the Dial en (in zekere zin) London Calling en Valkhof de enige echt onderscheidende festivals qua lineup. Misty Fields is onderscheidend qua sfeer. Zeitgeist, Here's the Thing, Loose Ends, Sniester, Pretty Pissed en anderen liften mee op de ontdekkingen van de andere festivals. De bands die ze daaruit pikken zijn wat mij betreft niet eens de interessantste soms, maar ik blijf er ook gewoon naartoe gaan omdat ik me wel vermaak.
Eens, al denk ik dat je Sniester hier wel tekort doet; zowel qua geboekte genres als qua opzet in de stad op meerdere locaties.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Eens, al denk ik dat je Sniester hier wel tekort doet; zowel qua geboekte genres als qua opzet in de stad op meerdere locaties.
Ik twijfelde ook aan welke kant ik Sniester moest plaatsen. Het is zeker een festival dat bestaansrecht heeft, maar qua programmering vind ik het schrikbarend hoeveel procent daarvan ooit op LOTD heeft gestaan.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
66
63
Weer een aantal Left of the Dial namen:
Aerial Salad (UK) • Bad Bangs (AU) • Benefits (UK) • Blue Slate (IE) • Bruise Control (UK) • Cloud Cafe (NL) • Douglas Dare (UK) • Foyer Red (US) • IAN SWEET (US) • Jawnino (UK) • Keo (UK) • MYNK (UK) • Parsnip (AU) • Tiberius b (UK/CA)
Na een eerste snelle luisterbeurt vooralsnog Aerial Salad, Blue Slate en KEO aan mijn al best lange lijst van LotD toegevoegd. Wordt keuzes maken in oktober.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
TakeRoot gaat door op 2 novemver in Groningen en kondigt volgende namen aan: Iron & Wine, John Paul White, Wild Rivers, Aaron Lee Tasjan, Abe Partridge, Country Westerns, Early James, Jesper Lindell, Louien, Muireann Bradley, Tyler Ramsey en Uncle Lucius.

Met Iron & Wine hebben ze alvast een mooie headliner te pakken, naar mijn mening.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken