Verzameltopic overige Belgische festivals 2025

Het heeft even geduurd, maar de affiche van Punx in the Pit is compleet.

537412767_122192244158108253_1052424335580248746_n.jpg

Er zijn ook al tickets te koop voor Brakrock 2026 aan amper 99 euro voor een combi.

Hier nogal wat volk dat ook naar Darken The Moon gaat lees ik door even de zoekfunctie te gebruiken. Aangezien ik alleen thuis ben ook last-minute beslist om te gaan. Wat een zalige line-up is dat zeg. Ik ging eerst eens naar Ampère gaan in Antwerpen voor een techno en retro feestje maar aangezien ik zondag 's middag al ergens (fris) moet zijn, naar een alternatief gezocht. Wat een geluk bij een ongeluk zeg.

Alvast dikke merci @Joslittel voor de playlist op Spotfy, staat hier ook al even non stop op.
Op Graspop en Alcatraz alle meetings altijd gemist, nu wil ik anders wel graag eens een aantal van jullie zien. Ergens specifiek waar jullie afspreken (want rechtsvoor is goed voor als je elkaar kent natuurlijk. Een berichtje of korte beschrijving welk (metal)shirt mag anders ook altijd. :p

Hier nogal wat volk dat ook naar Darken The Moon gaat lees ik door even de zoekfunctie te gebruiken. Aangezien ik alleen thuis ben ook last-minute beslist om te gaan. Wat een zalige line-up is dat zeg. Ik ging eerst eens naar Ampère gaan in Antwerpen voor een techno en retro feestje maar aangezien ik zondag 's middag al ergens (fris) moet zijn, naar een alternatief gezocht. Wat een geluk bij een ongeluk zeg.

Alvast dikke merci @Joslittel voor de playlist op Spotfy, staat hier ook al even non stop op.
Op Graspop en Alcatraz alle meetings altijd gemist, nu wil ik anders wel graag eens een aantal van jullie zien. Ergens specifiek waar jullie afspreken (want rechtsvoor is goed voor als je elkaar kent natuurlijk. Een berichtje of korte beschrijving welk (metal)shirt mag anders ook altijd. :p
Tof! Bij zo'n klein event gaat het vast lukken om elkaar te vinden. Ik zal een shirt dragen van Ard, dat kan ik alvast beloven. ;)

Meeste bands nu al beluisterd en de verwachtingen liggen hoog. :love:
Marche Funèbre enige die ik vroeger al heb gezien, was heel goed.
Ik ben superfan van My Dying Bride (Top drie zou ik zeggen voor mij, samen met Manowar en Summoning), High Parasite wordt ook de max denk ik.
Pilgrimage en Yasru lijken me hele mooie opwarmers.
Van Ard verwacht ik een eerste keer totaal van de sokken geblazen te worden.
Total Death enige die ik nog eens goed moet beluisteren.

En als Marche Funèbre dan zegt dat Forgotten Tomb na zo'n affiche dit geheel kan headlinen... dan kijk ik daar nu al heel hard naar uit.

De max trouwens vind ik van Marche Funèbre om dit te organiseren. Heel weinig kansen op Doom festivals toch. En dit is echt wel topkwaliteit.

He wat gezellig! Ja die playlist is goed he. Met dank aan Marche Funebre om zoveel fijne bands bij elkaar te zetten. Je haalt ook precies onze favorieten eruit. Ard wordt echt briljant. Eenmaal in Baroeg gezien en was weggeblazen. Nu met Jo Quail erbij kan het alleen maar nóg beter worden.

Ik heb zelf ook een Ard shirt aan en we zullen ergens rechts vooraan staan. Zijn met zes van het forum.

• On fire
Waarderingen: thesummoning en Jamel
Meeste bands nu al beluisterd en de verwachtingen liggen hoog. :love:
Marche Funèbre enige die ik vroeger al heb gezien, was heel goed.
Ik ben superfan van My Dying Bride (Top drie zou ik zeggen voor mij, samen met Manowar en Summoning), High Parasite wordt ook de max denk ik.
Pilgrimage en Yasru lijken me hele mooie opwarmers.
Van Ard verwacht ik een eerste keer totaal van de sokken geblazen te worden.
Total Death enige die ik nog eens goed moet beluisteren.

En als Marche Funèbre dan zegt dat Forgotten Tomb na zo'n affiche dit geheel kan headlinen... dan kijk ik daar nu al heel hard naar uit.

De max trouwens vind ik van Marche Funèbre om dit te organiseren. Heel weinig kansen op Doom festivals toch. En dit is echt wel topkwaliteit.
Los van het feit dat ik al goede verhalen over Darken the Moon en Marche Funebre heb gehoord en daardoor sowieso wel een keer wilde gaan, is Ard de voornaamste reden geweest om een ticket te kopen. Ik ben ontzettend fan van Mark Deeks (en de andere leden van Winterfylleth) en de twee albums van Ard zijn allebei van ontzettend hoge kwaliteit. En terwijl wij dat ticket al lang en breed hadden gekocht en de plannen al waren gemaakt, kwam opeens het nieuws dat de fantastische Jo Quail mee zal spelen met Ard! Een wel heel mooie kers op de taart.

Yasru lijkt mij ook wel heel erg gaaf, met die Turkse invloeden. Pilgrimage heeft net een nieuw album die goed klinkt. Ik ben ook erg fan van MDB en High Parasite klinkt voor mij alsof Paradise Lost en My Dying Bride samen een album hebben uitgebracht. Marche Funebre en Forgotten Tombs gaan voor een mooie afsluiting zorgen. En Total Death is voor mij eigenlijk ook de minste. Maar dat is misschien juist wel gunstig, want dan kunnen we even wat gaan eten.

Gaat een mooie dag worden!

Is er iets van eten daar ter plekke trouwens? Ben er nog nooit geweest.
Het is in het centrum van Mechelen en er is tijd tussen de optredens dus buiten iets gaan eten moet ook wel lukken als er binnen niets voorzien is. Bovendien is het ook braderie in Mechelen dus misschien zorgt dat nog voor extra aanbod.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Overdrive vindt plaats op 16 oktober in het Depot met Cellini (Live), Gull House, Kleinefrigo, Lieve Jongens, Sunchaser, SUNA, All-Turn, C-RHYMS, Aghogho, BRAKWATER en Kaji.

Unwound vervangen door Part Chimp op de zaterdag van Sonic City.
Beetje spijt toch dat ik mijn zaterdagticket terug verkocht heb na de annulatie van Unwound.

1761948509704.png

Laatst bewerkt:
Vandaag een dagje Les Nuits Weekender.

Divide and dissolve, Big Brave, Courting, Man/Woman/Chainsaw, stukje Phew, The Bug, Tristwch y Fenywod, SUNN O)))

Ik was er ook. Volgens mij is er niets op tijd begonnen door soundchecks die nog niet waren afgerond. Omdat er wel op tijd werd gestopt werden sets soms wel heel kort wat vooral ontzettend spijtig was bij The Orchestra (for know) en Big|Brave. Die smaakten naar meer namelijk.

Ik was er ook. Volgens mij is er niets op tijd begonnen door soundchecks die nog niet waren afgerond. Omdat er wel op tijd werd gestopt werden sets soms wel heel kort wat vooral ontzettend spijtig was bij The Orchestra (for know) en Big|Brave. Die smaakten naar meer namelijk.
Museum liep het hele weekend niet zo gesmeerd qua timing inderdaad, maar verder eigenlijk geen last gehad van planning die in de soep liep.

Users who are viewing this thread