Verzameltopic overige Belgische festivals 2025

Het zou me niet verbazen als ze toch gewoon met die tent blijven werken, hoor.

In het persbericht spreken ze over een “outdoor stage”. Vanuit het perspectief van Botanique lijkt me alles wat zich binnen hun complex afspeelt “indoor” en alles wat in de tuin gebeurt “outdoor”. Hoeft niet per se een openluchtpodium te betekenen.
Had me gebaseerd op het artikel van Bruzz, waar men effectief over herinrichting van de buitenruimte en een openluchtpodium spreekt. Hoop dat het om een sterk staaltje vrije interpretatie gaat.

Had me gebaseerd op het artikel van Bruzz, waar men effectief over herinrichting van de buitenruimte en een openluchtpodium spreekt. Hoop dat het om een sterk staaltje vrije interpretatie gaat.
Ah ok, dat wist ik niet. Ik had enkel de e-mail van Botanique zelf hierover gezien.

Ik heb wel al eens Godspeed You! Black Emperor gezien in openlucht in de tuin van Botanique. Eind september was dat, dus ook geen garantie op topweer.
Met aan de ene kant die vervallen neogothische kerk, aan de andere die brutalistische scyscraper van een Finance Tower, en op de achtergrond het geluid van politiesirenes… Prachtige setting was dat voor die band…

Ah ok, dat wist ik niet. Ik had enkel de e-mail van Botanique zelf hierover gezien.

Ik heb wel al eens Godspeed You! Black Emperor gezien in openlucht in de tuin van Botanique. Eind september was dat, dus ook geen garantie op topweer.
Met aan de ene kant die vervallen neogothische kerk, aan de andere die brutalistische scyscraper van een Finance Tower, en op de achtergrond het geluid van politiesirenes… Prachtige setting was dat voor die band…
Peak Brussel experience, ik vind het wel wat hebben (ook al is het natuurlijk zonde voor zo'n band als GY!BE)

🛎🥳 Festileaks VoorSpel 2025 van start: win Ticketmaster-bon met jouw beste voorspelling 🥳🛎

Op het Festileaks Forum is 1 oktober het VoorSpel weer begonnen, de jaarlijkse competitie waarbij je kunt voorspellen welke artiesten volgende zomer op de festivals belanden. Dit jaar is er een speciale editie, waarbij je slechts 1 act raadt die volgens jou de meeste festivals gaat pakken in 2025. Speel mee en maak kans op een Ticketmaster Cadeaubon!

VoorSpel de Festival-Del!

Dit jaar zoeken we de ‘Festival-Del’. Dat is de naam die we geven aan de artiest die volgend jaar op de meeste festivals gaat staan. De act die geen braderie of straathoek overslaat, en waarvoor je wel heel erg je best moet doen om ‘m te ontwijken.

Wie wordt jouw Festival-Del? Check de simpele spelregels op het Forum en laat jouw voorspelling achter!

Link naar het topic:

Eindelijk nog een mooie aankondiging voor de zaterdag van Durbuy Rock Winterfylleth !
Voor de vrijdag zijn ook nog aangekondigd Black Tartans - Bizkit Park - Celkilt - Tagada Jones
Verder nog op de zaterdag Aktarum - Nightrage
462501336_122195451026036339_8643791414953658733_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Rampage met de eerste naam. Verkoop start 22 oktober.
Op 21 en 22 februari komen de invloedrijkste nationale en internationale drum&bass- en dubstep-artiesten het Sportpaleis op zijn kop zetten tijdens @rampage.international. Na verschillende uitverkochte edities belooft deze 16e editie opnieuw extra feestelijk te worden!
De eerste headliner is al gekend: MELLODEATH (@marshmello x @svddendeath) zal op 22 februari de affiche vervoegen.⚡️Hier wil je bij zijn!

Bekijk bijlage 10704
Komt normaal gezien nog 1 headliner bij op zaterdag
En daarnaast ook nog een aantal bands uit hun wedstrijd

Tickets zijn al te koop
Hebben naar mijn smaak al veel betere jaren gehad. Afgelopen jaren zat ik steeds fors te twijfelen maar nu zou ik alleen Winterfylleth echt graag willen zien en beide headliners natuurlijk als je er toch bent.

Hebben naar mijn smaak al veel betere jaren gehad. Afgelopen jaren zat ik steeds fors te twijfelen maar nu zou ik alleen Winterfylleth echt graag willen zien en beide headliners natuurlijk als je er toch bent.
Ik denk er hetzelfde over.
Ik hoop eigenlijk dat Graspop of Alcatraz Winterfylleth ergens op de lineup hebben ,alleen is dit zinnetje in de Durbuy aankondiging zorgwekkend
Thanks to Winterfylleth for coming from so far for this exclusive date!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dagticket voor de zaterdag is 57€, vind ik nog wel doenbaar voor Eluveitie, Ishan en Winterfylleth (en nog een headliner blijkbaar)
(helpt ook wel dat het maar een dik uur rijden is voor mij)
Al ga ik waarschijnlijk toch weer gewoon de twee dagen, ik vind het daar ook gewoon een gezellig festivalletje.

• Leuk
Waarderingen: johanra

Een van mijn absolute favoriete concerten ooit!

Ik ken nog wel dystopischere plekken in Brussel trouwens😂

Dagticket voor de zaterdag is 57€, vind ik nog wel doenbaar voor Eluveitie, Ishan en Winterfylleth (en nog een headliner blijkbaar)
(helpt ook wel dat het maar een dik uur rijden is voor mij)
Al ga ik waarschijnlijk toch weer gewoon de twee dagen, ik vind het daar ook gewoon een gezellig festivalletje.
Klopt, maar de vrijdag vind ik wel echt heel slecht

Uhoda Jazz à Liège heeft de eerste namen aangekondigd. Niet verkeerd hoor!
Donderdag 8 mei
THOMAS DUTRONC.
ENRICO RAVA FEARLESS FIVE.
JAMES BRANDON LEWIS.
en nog veel meer

Vrijdag 9 mei
YOUN SUN NAH .
ERIK TRUFFAZ.
ALEPH QUINTET.
MAMMAL HANDS .
en nog veel meer

Zaterdag 10 mei
ANTONIO FARAO’ trio ft JOHN PATITUCCI & GENE JACKSON.
NDUDUZO MAKHATHINI.
MAMMAL HANDS .
en nog veel meer

Zondag 11 mei
DOMINIQUE A.
en nog veel meer

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Clamotte Rock, Herenthout met de eerste namen:
Vrijdag 30 mei: Zornik, Metal Molly, Mojo & The Kitchen Brothers, Battaclan.
Zaterdag 31 mei: Danko Jones, Hang Youth, Funeral Dress, Wine Lips

Sonic City is komend jaar van 7 t/m 9 november!

Ook COOL Festival keert terug en uiteraard hebben we namen in de aanbieding.
21 februari
Moses Yoofee Trio
Lefto Early Bird
Vaague

22 februari
Kelly Finnigan & The Atonements
MRCY
Nectar Woode
Soulboys vs Rudeboys

23 februari
Mica Millar
JAZMYN