Verzameltopic overige Belgische festivals 2025

Maandag de eerste namen voor Obsidian Dust, wat een jaarlijks terugkerend dagfestival in het kader van Les Nuits Botanique moet worden.

De visuals op de Obsidian Dust website, alsook de omschrijving (hels, donker en rauw) doen vermoeden dat we richting metalacts moeten kijken. En toevallig valt Les Nuits elk jaar mooi tussen enerzijds Roadburn en anderzijds Desertfest Londen/Berlijn. Toch benieuwd naar!

Edit: Het is een samenwerking met Metadrone (promotor van Desertfest Antwerpen). Die richting is dus bevestigd :)

Laatst bewerkt:
Maandag de eerste namen voor Obsidian Dust, wat een jaarlijks terugkerend dagfestival in het kader van Les Nuits Botanique moet worden.

De visuals op de Obsidian Dust website, alsook de omschrijving (hels, donker en rauw) doen vermoeden dat we richting metalacts moeten kijken. En toevallig valt Les Nuits elk jaar mooi tussen enerzijds Roadburn en anderzijds Desertfest Londen/Berlijn. Toch benieuwd naar!

Edit: Het is een samenwerking met Metadrone (promotor van Desertfest Antwerpen). Die richting is dus bevestigd :)
Goed nieuws! Ik ben er meer dan waarschijnlijk bij want ik vroeg mij al een tijdje af waar deze op 15 mei spelen ;)
461250264_1074931827322189_7627721339322613732_n-min.jpg

• On fire
Waarderingen: Kereltje

Was dat ook niet de insteek voor de 18e in de Botanique (als onderdeel Les Nuits)?
Goed nieuws! Ik ben er meer dan waarschijnlijk bij want ik vroeg mij al een tijdje af waar deze op 15 mei spelen ;)
Bekijk bijlage 11215
Oranssi Pazuzu zal dan ook wel komen. Wellicht een Belgische datum voor Kylesa.

• Confetti
Waarderingen: johanra
Was dat ook niet de insteek voor de 18e in de Botanique (als onderdeel Les Nuits)?

Oranssi Pazuzu zal dan ook wel komen. Wellicht een Belgische datum voor Kylesa.
Dat is de insteek van het vernieuwde Les Nuits in haar geheel: de dagprogrammering wordt volledig rond de headliner gebouwd. Dus de 16e (Osees) zal meer dan waarschijnlijk vol "rammelrock" staan.

Maar de communicatie rond Obsidian Dust lijkt erop te wijzen dat dit een jaarlijks terugkerend event wordt. En gezien de positionering tegenover Desertfest Berlijn/Londen zal er elk jaar wel genoeg moois in de buurt zijn om dat vol te houden.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en johanra
Holy Shit
We’re thrilled to announce the first wave of bands for Obsidian Dust 2025, featuring the groundbreaking Zeal & Ardor as our headliner, bringing their unique fusion of black metal and gospel.
Elder will take the stage to perform Lore in full, celebrating the album’s 10th anniversary!
Also joining the lineup are the emotionally heavy doom of Pallbearer, the apocalyptic intensity of LLNN, the fuzz-drenched grooves of Rickshaw Billie's Burger Patrol, the psychedelic madness of Green Milk From The Planet Orange, and the atmospheric post-metal of VILLENOIRE.
467501690_122105362106617374_7042274782082898987_n.jpg

Laatst bewerkt:
Ik had gelukkig nog niets staan op die datum, wel vreemd zo gewoon op een donderdag.
Ik ging er eigenlijk direct vanuit dat zoiets op een zaterdag gepland zou worden ja, was al aan het overwegen of ik hiervoor naar Brussel heen en weer zou willen reizen. Zie namelijk niet direct een voor de hand liggende optie om dit hele feest ook in Nederland op te tuigen. Maar op een donderdag zit dat er echt niet in helaas...

Ik ging er eigenlijk direct vanuit dat zoiets op een zaterdag gepland zou worden ja, was al aan het overwegen of ik hiervoor naar Brussel heen en weer zou willen reizen. Zie namelijk niet direct een voor de hand liggende optie om dit hele feest ook in Nederland op te tuigen. Maar op een donderdag zit dat er echt niet in helaas...
Ja de datum is wel wat ongelukkig voor mij is het gelukkig niet ver. Ze hebben zich gepositioneerd tussen Desertfest Oslo & London wat waarschijnlijk wel gunstig is om deze bands te boeken. In dat weekend van London zit dan ook nog Sonic Whip waar Elder ook al staat.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ja de datum is wel wat ongelukkig voor mij is het gelukkig niet ver. Ze hebben zich gepositioneerd tussen Desertfest Oslo & London wat waarschijnlijk wel gunstig is om deze bands te boeken. In dat weekend van London zit dan ook nog Sonic Whip waar Elder ook al staat.
Ahh ja Sonic Whip! Ik kon er zelf even niet op komen, en hij staat ook niet in de Festileaks festival agenda lijkt het, maar ik dacht inderdaad al dat er wel zo'n soort festival in die periode in Nederland was. Zeal & Ardor zal daar net niet helemaal in het genre passen, is echt meer psychedelisch, maar ik zie naast Elder dat daar The Devil and the Almighty Blues ook staan, en Karkara. Dat ziet er dan wel weer heel goed uit :)

• Leuk
Waarderingen: johanra
Leffingeleuren komt morgen om 15.00 met nieuws! Via de nieuwsbrief misschien al iets eerder.

Wat voor Nederland geldt, geldt ook voor België: FUJI||||||||||TA staat 4 april op BRDCST. Volgens mij ook hier de eerste naam voor de komende editie.

• Leuk
Waarderingen: Thisso

Users who are viewing this thread