Verzameltopic overige Belgische festivals 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Les Nuits Weekender heeft twintig nieuwe namen toegevoegd. Hier nog een overzichtje met alle artiesten tot nu toe.
449716322_879712617523542_750700241669864358_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.368
3.393
Les Nuits Weekender heeft twintig nieuwe namen toegevoegd. Hier nog een overzichtje met alle artiesten tot nu toe.
449716322_879712617523542_750700241669864358_n.jpg
Toch wel een pareltje van een lineup in z'n geheel zo, ik ga deze serieus overwegen. Over hun artstyle en website heb ik wel enkele bedenkingen (de datum kan je bv nergens terugvinden en combi tickets kosten zogezegd zowel €44 als €75), maar goed, muzikaal is het alleszins om duimen en vingers bij af te likken.

Opvallend wel: Sega Bodega uit de eerste aankondiging staat niet meer op de website van het event/Botanique, maar de datum staat wel nog op z'n eigen website. Zo'n naam zou wel een serieuze kers op de taart zijn dus hopelijk komt dat nog goed!
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
186
270
Ik zat te kijken naar het Absolutely Free Festival voor The Murder Capital. Zijn er mensen die ervaring hebben met de camping? Ik zie dat je losse campingtickets kunt kopen voor de vrijdag en de zaterdag, betekent dat ook dat je op zaterdag aan kunt komen en nog makkelijk een plekje kunt vinden?
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.809
Ik zat te kijken naar het Absolutely Free Festival voor The Murder Capital. Zijn er mensen die ervaring hebben met de camping? Ik zie dat je losse campingtickets kunt kopen voor de vrijdag en de zaterdag, betekent dat ook dat je op zaterdag aan kunt komen en nog makkelijk een plekje kunt vinden?
Als je een ticket op voorhand koopt, heb je een goede gegarandeerde plek. Camping is wel enorm basic, maar in de buurt meer dan genoeg horeca.
 
  • Leuk
Waarderingen: SanderFMC

elo

Headliner
3 dec 2013
5.586
4.687
Ik zat te kijken naar het Absolutely Free Festival voor The Murder Capital. Zijn er mensen die ervaring hebben met de camping? Ik zie dat je losse campingtickets kunt kopen voor de vrijdag en de zaterdag, betekent dat ook dat je op zaterdag aan kunt komen en nog makkelijk een plekje kunt vinden?
Camping is basic maar wel op een prima locatie. Je kan ook een pay what you want ticket kopen, dan ben je sowieso binnen. Maar eigenlijk nooit te druk daar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
In Botanique wordt een nieuw festival gehouden: Abrupt. Eerste namen zijn als volgt.
Abrupt is a new annual festival that blends emerging, contemporary and unconventional music, public discourse and other disciplines. During the first edition, which will take place from 9 until 13 October 2024, Abrupt presents several musical performances, club events, talks & more spread out over several iconic and unique venues in the Brussels Capital-Region. The program boasts a curated and diverse lineup of both local and international artists and speakers, aiming to draw attention to pioneering and continually changing global trends and musical subcultures.

Abrupt and Botanique join forces for an evening programme spanning contemporary rap music, alt-pop & more spread out over the full Botanique building.
design_sans_titre_37.png
 

1979

Playlistbediener
25 jan 2023
46
64
Crammerock zo goed als uitverkocht op 18 dagen tijd. Dat is best indrukwekkend met die line-up.
Klopt, en dan zie je dat een festival voor velen een beleving is, en de namen niet alles zijn.

Hier kijkt men enorm naar de namen die er staan, en dan is het onbegrijpelijk dat bvb Live 's Live met een fantastische Line-Up duizenden tickets gratis moet weggeven, en dan nog had je op zondag een half leeg terrein.

Een festival moet groeien, en mensen (al dan niet uit de buurt) maken er een jaarlijkse uitstap van met vrienden naar een specifiek festival te gaan zonder veel naar de namen te kijken. Crammerock en ook Cactus zijn 2 zo'n voorbeelden maar elk festival heeft zijn vast publiek dat door de jaren heen gegroeid is.

Live 's Live probeert door een mooie line-up heel snel te groeien, maar merkt dat dit niet vanzelf gaat. Hopelijk kunnen ze wel blijven bestaan en een groter publiek aanspreken, want vond het wel een leuk festival (namen - sfeer - eetstandjes - locatie). Maar ze gaan wel moeten uitverkopen om winstgevend te worden.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.300
2.028
Klopt, en dan zie je dat een festival voor velen een beleving is, en de namen niet alles zijn.

Hier kijkt men enorm naar de namen die er staan, en dan is het onbegrijpelijk dat bvb Live 's Live met een fantastische Line-Up duizenden tickets gratis moet weggeven, en dan nog had je op zondag een half leeg terrein.

Een festival moet groeien, en mensen (al dan niet uit de buurt) maken er een jaarlijkse uitstap van met vrienden naar een specifiek festival te gaan zonder veel naar de namen te kijken. Crammerock en ook Cactus zijn 2 zo'n voorbeelden maar elk festival heeft zijn vast publiek dat door de jaren heen gegroeid is.

Live 's Live probeert door een mooie line-up heel snel te groeien, maar merkt dat dit niet vanzelf gaat. Hopelijk kunnen ze wel blijven bestaan en een groter publiek aanspreken, want vond het wel een leuk festival (namen - sfeer - eetstandjes - locatie). Maar ze gaan wel moeten uitverkopen om winstgevend te worden.

To be fair...zwak is de line up van Crammerock nu ook niet.

Ze hebben met Pommelien en Joost de twee grootste publiektrekkers van de zomer en Bazart en Arsenal zijn twee van de populairste crowdpleasende headline bands van ons land. (Arsenal geeft ook maar twee optredend deze zomer)

Alleen wat er onder zit is wat..goh? Moest Gossip na Live /s Live terug naar Belgie gehaald worden? Stone en Zara na Werchter? Ik had eerder een exclusieve Crammerock stunt als Garbage, Placebo of Bloc Party verwacht van hun, maar ze hebben dat duidelijk niet nodig in Stekene.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en 1979

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.368
3.393
Abrupt is een festival in meerdere zalen van BXL, dus niet enkel Botanique.

Ik heb zeer veel interesse in het programma in de Bozar, met oa Skee Mask B2B Actress

Heerlijk maar ook wel frustrerend dat er zoveel lekkers allemaal op die zaterdagavond staat 😅 Ook wel veel interesse in die Actress b2b Skee Mask set maar denk dat ik die lineup in C12 met Simo Cell wel nog een tikkeltje vetter vind. Keuzestress...
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
Heerlijk maar ook wel frustrerend dat er zoveel lekkers allemaal op die zaterdagavond staat 😅 Ook wel veel interesse in die Actress b2b Skee Mask set maar denk dat ik die lineup in C12 met Simo Cell wel nog een tikkeltje vetter vind. Keuzestress...
en Kode9, die nota bene ook in de Bozar speelt maar waarvoor je volgens mij een apart ticket voor moet kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
403
220
Lokerse Feesten hebben nu vrijdag 2 augustus, vrijdag 9 augustus en slotdag zondag 11 augustus uitverkocht.
Dagen die bijna uitverkocht zijn volgens hun socials: zondag 4 augustus (Front 242, Sisters of Mercy,..), maandag 5 augustus (oa Pixies en Richard Ashcroft) en zaterdag 10 augustus (MASSIVE ATTACK)
 

Darwin

Playlistbediener
30 jun 2021
10
8
Absolutely Free Festival dropt de timetables vandaag. Ik kijk erg uit naar deze! Heel relax, toffe sfeer, fijne ontdekkingen en een paar van mijn favoriete bands!
 

Bijlagen

  • vrijdagaff.jpg
    vrijdagaff.jpg
    949,1 KB · Weergaven: 41
  • zaterdagaff.jpg
    zaterdagaff.jpg
    1.019,6 KB · Weergaven: 40
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

Gebruikers die dit onderwerp bekijken