TW Classic 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Maar wel halfvol en met een lager artiestenbudget zoals bovenstaande komen ze wel uit de kosten.

Het podium en de catering staat er toch al dus die grote kost valt al te delen.
Maar misschien ook wel een groter risico dat ze de halfvol dan ook niet halen?
Wel benieuwd wat de ticketprijs zou zijn mochten ze een affiche zoals Bospop of Lokerse presenteren, zonder een hele grote klepper.

Maar wel hoopvol wel voor namen als Toto, Heart en Fogerty.

Ik heb ook goede geruchten opgevangen over de laatste passage van 10cc in de AB. Mag er ook wel bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.713
1.876
het blijft wel verdacht stil he...
De feestdagen zijn ook nog maar net voorbij. Voor Paul McCartney lopen er wat vage geruchten gebasseerd op niets eigenlijk. Meer in de trant van Hij is in 2022 naar Amerika geweest. 2023 Zuid-Amerika en Australië. Dit jaar dus Europa.....
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
De geruchten rond een Pearl Jam tour in Europa worden steeds meer concreet. Naast al bevestigde europese data voor 11 juli (Mad Cool festival in Madrid) en 13 juli (NOS Alive in Lissabon) zijn ook de Britse data heel concreet einde juni met als afsluiter twee Londense concerten op 28 en 29 juni.
Een terugkeer naar Werchter met name als headliner van Werchter Classic lijkt me heel waarschijnlijk.

In dat geval zijn zondag 30 juni en maandag 8 of dinsdag 9 juli mogelijke data gezien het concert van Bruce Springsteen op 2 juli.

Pearl Jam met een set van 2,5 uur aangevuld met nog een drie tot viertal sterke namen lijkt me voldoende om minstens 40.000 festivalgangers te lokken, evenveel als de editie van Werchter classic van 2018 met oa Editors, the National en Kraftwerk. Nieuwe singles van Pearl Jam zouden in de loop van februari of maart uitgebracht worden en het concert vormt voor de Pearl Jam fans een kans om het nieuwe album live in primeur te leren kennen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.713
1.876
De geruchten rond een Pearl Jam tour in Europa worden steeds meer concreet. Naast al bevestigde europese data voor 11 juli (Mad Cool festival in Madrid) en 13 juli (NOS Alive in Lissabon) zijn ook de Britse data heel concreet einde juni met als afsluiter twee Londense concerten op 28 en 29 juni.
Een terugkeer naar Werchter met name als headliner van Werchter Classic lijkt me heel waarschijnlijk.

In dat geval zijn zondag 30 juni en maandag 8 of dinsdag 9 juli mogelijke data gezien het concert van Bruce Springsteen op 2 juli.

Pearl Jam met een set van 2,5 uur aangevuld met nog een drie tot viertal sterke namen lijkt me voldoende om minstens 40.000 festivalgangers te lokken, evenveel als de editie van Werchter classic van 2018 met oa Editors, the National en Kraftwerk. Nieuwe singles van Pearl Jam zouden in de loop van februari of maart uitgebracht worden en het concert vormt voor de Pearl Jam fans een kans om het nieuwe album live in primeur te leren kennen.
Hieronder de Europese tour volgens insiders op hun forum . Het zou me sterk verbazen als daar nu nog data bij gaan komen. Schrijf ze maar op voor RW 2025.
June 22 - Dublin - Marlay Park
June 25 - Manchester - AO Arena
June 28 & 29 - London - O2 Arena
July 2 & 3 - Berlin - Waldbuhne
July 6 & 8 - Barcelona - Palau Sand Jordi
July - Madrid - Madrid Cood festival
July - Lisbon - NOS Alive festival
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Hieronder de Europese tour volgens insiders op hun forum . Het zou me sterk verbazen als daar nu nog data bij gaan komen. Schrijf ze maar op voor RW 2025.
June 22 - Dublin - Marlay Park
June 25 - Manchester - AO Arena
June 28 & 29 - London - O2 Arena
July 2 & 3 - Berlin - Waldbuhne
July 6 & 8 - Barcelona - Palau Sand Jordi
July - Madrid - Madrid Cood festival
July - Lisbon - NOS Alive festival
In het italiaans artikel van enkele dagen geleden werden Berlijn en Barcelona niet vermeld, bedankt voor de aanvulling met Berlijn en Barcelona. Theoretisch zou zondag 30 juni of dinsdag 9 juli nog kunnen maar die kans is inderdaad heel klein. Ik ben akkoord dat de belangrijkste festivals in de Benelux, Frankrijk en de UK naast Roskilde dan wellicht in 2025 Pearl Jam op bezoek krijgen. Blijft natuurlijk de vraag nu bijna half januari 2024 of er een Werchter Classic 2024 nog komt en met welke headliner en namen.
Het in 2022 nieuwe festival WERCHTER ENCORE kondigde pas op 8 april 2022 zichzelf aan met Florence and the Machine als headliner op 26 juni. Deze te late aankondiging leidde ertoe dat op 20 mei Werchter encore al werd afgelast (slechts 25.000 verkochte tickets) om deels samen te voegen met Werchter Classic XL op za 25juni. Daarentegen was NICK CAVE AND THE BAD SEEDS al op 9 juni 2021 aangekondigd als headliner voor Werchter Classic 2022. Hopelijk leert de organisatie van zijn fouten en wordt of Werchter Classic tijdig aangekondigd ten laatste half februari van dit jaar of bevestigt men dat dit event niet doorgaat. Er is blijkbaar een stormloop bezig op tickets van Pearl Jam dit jaar, bij NOS alive hebben ze alle dagtickets, tweedaagse en driedaagse tickets die de dag van Pearl Jam omvatten (13 juli) uitverkocht in no time. Ook bij Mad Cool festival verkoopt de dag van Pearl Jam veel beter dan andere dagen zodat die binnen een paar weken ook uitverkocht zal zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Ik zie TWC en Boutique geen doorgang vinden. Enkel Sir Paul zou nog een optie kunnen zijn vermits die ook laat aankondigd en nog iets te goed heeft.
Hell waarom zou je zelfs Lenny op je hoofdfestival zetten als je een formaat PJ of dergelijke op een zij-event zet?
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Ik zie TWC en Boutique geen doorgang vinden. Enkel Sir Paul zou nog een optie kunnen zijn vermits die ook laat aankondigd en nog iets te goed heeft.
Hell waarom zou je zelfs Lenny op je hoofdfestival zetten als je een formaat PJ of dergelijke op een zij-event zet?
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Lenny Kravitz was headliner van Werchter Classic in 2006 en 2012. Verder is de band die het meest kwam op Werchter classic the Simple Minds (4x) maar als één van de bijnamen. Topartiesten en headliners met drie deelnames waren oa STING (2x via Sting, 1x via the Police), Bruce Springsteen (2013,2016 en 2023) en Bryan Adams. De Rolling stones kwamen twee keren naar Werchter Classic als top of the bil. Als levende Rock legendes als Bruce Springsteen en Rolling Stones naar Werchter Classic als headliner komen dan misstaat Pearl Jam daar ook niet op dat pôdium.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
PJ zou daar niet misstaan neen, maar als ze België hadden aangedaan dit jaar dan had je hen op RW gezet ipv Lenny.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.713
1.876
Ik zie TWC en Boutique geen doorgang vinden. Enkel Sir Paul zou nog een optie kunnen zijn vermits die ook laat aankondigd en nog iets te goed heeft.
Hell waarom zou je zelfs Lenny op je hoofdfestival zetten als je een formaat PJ of dergelijke op een zij-event zet?
Wat in theorie nog kan is dat bv een act als Mumford and Sons met bv een Simple Minds worden aangekondigd. Zomaar een wilde gedachte. Maar dat zie ik eigenlijk niet snel gebeuren. Het is McCartney of het wordt niets....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken