TW Classic 2022 met Nick Cave

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Die acts die worden genoemd kan je toch moeilijk Classic noemen? Foo Fighters wellicht maar ook dat verwacht ik niet. System of a Down wellicht? Al hebben die volgens mij geen plannen. Radiohead dan?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.135
2.325
Die acts die worden genoemd kan je toch moeilijk Classic noemen? Foo Fighters wellicht maar ook dat verwacht ik niet. System of a Down wellicht? Al hebben die volgens mij geen plannen. Radiohead dan?
Het concept TW Classic heeft eigenlijk niets met de bands te maken maar alles met de inkleding van het festival; 1 podium, 1 festivaldag zoals het vroeger was.

Black eyed peas was bv. al eens headliner op TW Classic dus als dat kan, kan alles.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.470
11.475
Foo Fighters? ?

Vind dit geen slechte optie trouwens! Trekken ze alleen dat veld wel vol, dat vraag ik me wel af. En hopelijk belanden er niet nog meer mooie rocknamen op dat affiche ipv RW. GMM heeft er dit jaar ook al erg veel weggekaapt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
https://m.hln.be/regio/rotselaar/werchterse-festivalagenda-2018-bomvol~a2701d66/

Hier staat ook letterlijk dat de Stones niet komen. Wel zonder citaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
mattman wrote:
Foo Fighters?
1f914.svg


Vind dit geen slechte optie trouwens! Trekken ze alleen dat veld wel vol, dat vraag ik me wel af. En hopelijk belanden er niet nog meer mooie rocknamen op dat affiche ipv RW. GMM heeft er dit jaar ook al erg veel weggekaapt.
Foo Fighters geen optie iun VS die dag, Wantagh, NY Northwell Health, Jones Beach
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Misschien LIVE in het affiche, waren gerucht vorig editie voor GnR voorprogramma en staan komend jaar de dag er na op Bospop.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
DennisvdBr wrote:

Martin wrote:
Zeker géén Rolling Stones !


…zeg het maar dan…?

Mijn account werkte niet meer,
Nu is het niet Martin maar Martin2.
Geen Stones maar een band die dit jaar al op eenbelgisch festival gestaan heeft.

Alice Cooper (Lokerse Feesten)
Deep Purple (Graspop)
Scorpions (Graspop)
Editors (Pukkelpop)
Mumford And Sons (Pukkelpop)

Had wel gedacht dat het Rolling Stones of Fleetwood Mac zouden zijn. En stiekem gehoopt op Led Zeppelin sinds ze wat teasen over hun 50 jarig bestaan de afgelopen dagen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.117
Radiohead op een los dagje, zou geniaal zijn. Maar helaas touren die niet rond die periode. Eigenlijk gewoon überhaupt niet, na hun passage in ZA. Thom Yorke is wel een gerucht voor Primavera.

Ik dagdroom weleens over een 'alternatief' ééndagsfestival met Radiohead en The National als sub. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Als het een band is dat hier al stond deze zomer denk ik aan Scorpions maar die show in Vorst maakt hen een beetje onwaarschijnlijk denk ik, al kunnen ze wel: spelen de 13e in Spanje.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.069
662
Oohw…hmmm…
Werd dat door Clapton zelf aangegeven? Misschien mag hij niks over Werchter zeggen?….
Geen idee…
Volgens mij werd dat bij de bekendmaking van die twee Duitse concerten aangegeven, dat het naast BST de enige Europese optredens zouden zijn.

Ik dagdroom weleens over een ‘alternatief’ ééndagsfestival met Radiohead en The National als sub.
1f609.svg

I see what you did there... :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.817
1.941
Oohw…hmmm…
Werd dat door Clapton zelf aangegeven? Misschien mag hij niks over Werchter zeggen?….
Geen idee…

Ja, Staat op zijn website vermeld. Misschien verschillende bands die eigenlijk meer als sub zouden dienen voor zo'n festival.
Bijv een combi van LIVE Simple Minds Snow Patrol.. Ik noem zomaar wat......???
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
festivalddictsam wrote:
Oohw…hmmm…
Werd dat door Clapton zelf aangegeven? Misschien mag hij niks over Werchter zeggen?….
Geen idee…

Ja, Staat op zijn website vermeld. Misschien verschillende bands die eigenlijk meer als sub zouden dienen voor zo’n festival.
Bijv een combi van LIVE Simple Minds Snow Patrol.. Ik noem zomaar wat……???
ja LIVE zie ik zeker als optie
Misschien LIVE in het affiche, waren gerucht vorig editie voor GnR voorprogramma en staan komend jaar de dag er na op Bospop.
Kravitz past overigens ook precies in zijn tourschema, nog geen BE datum en past nog tussen Tours Frankrijk en Verona Italië
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
Dat RW the Rolling Stones ook een keer op het hoofdfestival willen hebben staan, is toch niet zo’n vreemde gedachte?

Geld is de reden toch? Op Rock Werchter kan je ook een 'kleinere' headliner zetten, meer kans op uitverkopen door een groter programma in de breedte, de grote hoeveelheid combitickets die sowieso verkocht zijn... De grootste vis zet je op normaal gezien op TW Classic, zeker als die zo goed als op zijn eentje een hele wei kan doen uitverkopen (zoals Bruce Springsteen of... The Rolling Stones)

Als het klopt dat die "band" (die headliner is?) zo staat het letterlijk in het bericht van Martin(2), ook vorig jaar op een Belgisch festival stond, dan gaat het om Mumford & Sons, System of a Down, The xx, Deep Purple, Editors... Toch de 'kleinere' vissen... Dan geef ik de grootste kans aan de twee laatsten (misschien allebei als ik hun tourschema bekijk)... Maar ik blijf het raar vinden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Geld is een reden, maar Paul McCartney is even duur en stond toch echt op RW en niet op Classic.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Geld is een reden, maar Paul McCartney is even duur en stond toch echt op RW en niet op Classic.
Paul McCartney was een plan B voor Pearl Jam, die hun tour cancelden (ookal was die nog niet publiek gegaan) vanwege de terreur in Europa.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Streep PJ dan maar weer door, want de kans op een aanslag tussen nu en Pinkpop / RW is vrij groot.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.032
300
DennisvdBr wrote:

Martin wrote:
Zeker géén Rolling Stones !


…zeg het maar dan…?

Mijn account werkte niet meer,
Nu is het niet Martin maar Martin2.
Geen Stones maar een band die dit jaar al op een Belgisch festival gestaan heeft.

seg seg seg, zo vol raadsels praten. niet leuk voor de rest hoor ;-)
Zeg gewoon dat het pakweg Editors zijn en iedereen is blij :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken