TW Classic 2022 met Nick Cave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
ik heb 2 jaar geleden queen + adam lambert gezien en die show was van start tot einde gewoonweg AF. Ik wil ze zeker nog eens opnieuw zien. En voor de mensen die klagen dat het freddie niet is, de band en adam weten dat heus zelf ook wel en proberen hem echt niet te vervangen het is zelfs een heel mooi eerbetoon waar er genoeg aan freddie gedacht is. Daarnaast valt er niet te ontkennen dat Adam gewoonweg een steengoede zanger is die live aan alle eisen voldoet.

Laat maar komen.

Vandaar: Queen tribute. ;-) Ik kan heel goed geloven dat het een goede show is. Een leuke show met meezingkrakers. Maar Queen staat bij bij echt bijna synoniem aan Freddie Mercury. Er bestaan weinig bands waarbij de frontman zo hard het gezicht en geluid is van die band als Queen. Ben best een grote Queen fan, maar deze band heeft weinig met het echte Queen te maken. Zie ze ook nooit, never een TWC- dag voltrekken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
DennisvdBr wrote:

Paddy wrote:
Queen met Adam Lambert trekt over de hele wereld volle stadiums. Natuurlijk zouden ze classic kunnen headlinen.


dit…


mattman wrote:
Die Queen tribute show zie ik niet snel een festival als TWC in gang trekken. En als ze er staan, dan lijkt me dat nogal zwakjes.


tjonge tjonge!!! het is geen Tribute he!!!!!!
het is verdorie gewoon Queen met Lambert als zanger!!!!!

Queen zonder Freddie is geen Queen.
Queen tribute.. alsof het enige geweldige aan Queen liedjes de stem en de teksten waren.
Gelukkig noemen ze zichzelf dan ook Queen ft. Adam Lambert...
Natuurlijk was Freddy geweldig, maar nu lijkt het alsof hij en hij alleen Queen was, wat natuurlijk ook complete bullshit is.
Die bassist is er ook niet meer bij, maar May en Taylor zijn niet achterlijk hoor, die zijn niet tevreden met de eerste beste die de tekst van Queen-liedjes kent.
Adam Lambert is een geweldige zanger,en dit is gewoon een manier om hun liedjes live te blijven spelen.
Daarbij denk ik dat Freddy vrolijk zou lachen als hij ziet dat zijn muziek live nog steeds ten gehore wordt gebracht door een deel van zijn oude bandleden.
Of je het leuk vindt of ernaartoe zou gaan, is natuurlijk ieder z'n eigen keuze.

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Queen + Adam Lambert op 27 mei naar het Sportpaleis...

Tickets vanaf 99 euro volgens Het Nieuwsblad...
 

koster1111

Playlistbediener
27 nov 2013
20
0
Normaal gezien geen TW Classic in 2020 !! Het maximaal aantal toegestane festivaldagen verspreid over 3 jaar - namelijk 18 - is reeds overschreden met 7 dagen in 2018 ( RW, Boutique, TW Classic en Ed Sheeran ) en 6 dagen in 2019 en 2020. Bovendien mag de festivalweide maar om de 3 jaar één keer 7 dagen geopend worden, en dat was al het geval in 2018. Er kan een uitzondering verkregen worden maar er is hiervoor geen aanvraag ingediend bij de gemeenten Haacht en Rotselaar, die hiervoor hun toestemming moeten geven. Dus geen Classic volgend jaar.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Normaal gezien geen TW Classic in 2020 !! Het maximaal aantal toegestane festivaldagen verspreid over 3 jaar – namelijk 18 – is reeds overschreden met 7 dagen in 2018 ( RW, Boutique, TW Classic en Ed Sheeran ) en 6 dagen in 2019 en 2020. Bovendien mag de festivalweide maar om de 3 jaar één keer 7 dagen geopend worden, en dat was al het geval in 2018. Er kan een uitzondering verkregen worden maar er is hiervoor geen aanvraag ingediend bij de gemeenten Haacht en Rotselaar, die hiervoor hun toestemming moeten geven. Dus geen Classic volgend jaar.

Niet dat ik je niet geloof maar zou dit dan al niet gecommuniceerd zijn door de organisatie?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
koster1111 wrote:
Normaal gezien geen TW Classic in 2020 !! Het maximaal aantal toegestane festivaldagen verspreid over 3 jaar – namelijk 18 – is reeds overschreden met 7 dagen in 2018 ( RW, Boutique, TW Classic en Ed Sheeran ) en 6 dagen in 2019 en 2020. Bovendien mag de festivalweide maar om de 3 jaar één keer 7 dagen geopend worden, en dat was al het geval in 2018. Er kan een uitzondering verkregen worden maar er is hiervoor geen aanvraag ingediend bij de gemeenten Haacht en Rotselaar, die hiervoor hun toestemming moeten geven. Dus geen Classic volgend jaar.

Niet dat ik je niet geloof maar zou dit dan al niet gecommuniceerd zijn door de organisatie?
Tja, vooralsnog is er ook nog helemaal niets bekend over een 2020 editie. Nog geen datum, website is nog die van 2019 (met daarop 'See you next time!' en niet 'See you next year!'). Niet dat je daar conclusies uit kan trekken, maar het kan nog wel beide kanten op.

Echter is TWC wel het evenement dat al sinds 2002 onafgebroken gehouden werd, dus het zou vreemd zijn om daar in 2020 ineens vanaf te stappen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
PJ wrote:

koster1111 wrote:
Normaal gezien geen TW Classic in 2020 !! Het maximaal aantal toegestane festivaldagen verspreid over 3 jaar – namelijk 18 – is reeds overschreden met 7 dagen in 2018 ( RW, Boutique, TW Classic en Ed Sheeran ) en 6 dagen in 2019 en 2020. Bovendien mag de festivalweide maar om de 3 jaar één keer 7 dagen geopend worden, en dat was al het geval in 2018. Er kan een uitzondering verkregen worden maar er is hiervoor geen aanvraag ingediend bij de gemeenten Haacht en Rotselaar, die hiervoor hun toestemming moeten geven. Dus geen Classic volgend jaar.


Niet dat ik je niet geloof maar zou dit dan al niet gecommuniceerd zijn door de organisatie?

Tja, vooralsnog is er ook nog helemaal niets bekend over een 2020 editie. Nog geen datum, website is nog die van 2019 (met daarop ‘See you next time!’ en niet ‘See you next year!’). Niet dat je daar conclusies uit kan trekken, maar het kan nog wel beide kanten op.

Oke, duidelijk, het zal ook niet de eerste keer zijn dat het niet doorgaat. Zou jammer zijn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Tja, vooralsnog is er ook nog helemaal niets bekend over een 2020 editie. Nog geen datum, website is nog die van 2019 (met daarop ‘See you next time!’ en niet ‘See you next year!’). Niet dat je daar conclusies uit kan trekken, maar het kan nog wel beide kanten op.

Oke, duidelijk, het zal ook niet de eerste keer zijn dat het niet doorgaat. Zou jammer zijn.
Je was snel en hebt me gequote vóór mijn edit. TWC is standaard op de agenda sinds 2002, dus ik zie het niet snel gebeuren dat ze het laten varen in 2020. Ik vermoed dat ze iets aanvullend geregeld hebben voor Boutique Pop-up en dat we 'gewoon' een TWC gaan krijgen volgend jaar. Maar zeker kunnen we nog niet zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Lijkt me ook sterk dat ze bij LN niet zeker van hun stuk zouden zijn vooraleer Swift en Eilish aan te kondigen als Boutique acts. Als TWC echt geweigerd werd hadden ze Swift gewoon als Classic aangekondigd ofzo.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Lijkt me ook sterk dat ze bij LN niet zeker van hun stuk zouden zijn vooraleer Swift en Eilish aan te kondigen als Boutique acts. Als TWC echt geweigerd werd hadden ze Swift gewoon als Classic aangekondigd ofzo.

Dit dus.
 

koster1111

Playlistbediener
27 nov 2013
20
0
In België geldt natuurlijk het motto "regels zijn er om overtreden te worden", maar het masterplan voor Werchter is wel redelijk waterdicht. Nogmaals, een uitzondering is altijd mogelijk maar het zou me verwonderen. De omwonenden moeten ook tevreden gehouden worden hè...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Ben ik dan zo mis. Ik dacht dat het aantal jaar geleden ook eens niet was doorgegaan??

Edit
Ik zie het al, inderdaad al sinds 2002. Ik word oud..........
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
Extra festivaldag = extra inkomsten voor de lokale verenigingen
Trouwens, welke lasten voor de bewoners ? Zo een losse dag brengt een minimum aan lasten met zich mee vind ik.
Buiten het omrijden (sluiting van Kruispunt) zijn er weinig.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
In België geldt natuurlijk het motto “regels zijn er om overtreden te worden”, maar het masterplan voor Werchter is wel redelijk waterdicht. Nogmaals, een uitzondering is altijd mogelijk maar het zou me verwonderen. De omwonenden moeten ook tevreden gehouden worden hè…

Klopt. Maar het volstaat dat de Schuer in de media laat vallen hoe interessant een verhuis naar Brustem klinkt. Ze zijn in Werchter niet zo happig op een vertrek van alle evenementen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
koster1111 wrote:
In België geldt natuurlijk het motto “regels zijn er om overtreden te worden”, maar het masterplan voor Werchter is wel redelijk waterdicht. Nogmaals, een uitzondering is altijd mogelijk maar het zou me verwonderen. De omwonenden moeten ook tevreden gehouden worden hè…

Klopt. Maar het volstaat dat de Schuer in de media laat vallen hoe interessant een verhuis naar Brustem klinkt. Ze zijn in Werchter niet zo happig op een vertrek van alle evenementen.

Artikel van 19 juni 2019 in HBVL:
Geen grote festivals in Brustem
De Truiense gemeenteraad keurde de plannen voor het domein Brustem goed. In dat aangepaste RUP is er niet langer sprake van een festivalterrein, wel van een multifunctionele zone van 280 hectare voor groenbehoud, landbouw, militaire activiteiten, bedrijvigheid en occasionele recreatie.

Denk dus niet dat dat nog een stok is waarmee ze kunnen slaan :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Ben ik dan zo mis. Ik dacht dat het aantal jaar geleden ook eens niet was doorgegaan??

Edit
Ik zie het al, inderdaad al sinds 2002. Ik word oud……….
In de war met Boutique misschien?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Het zou niet eerste keer zijn dat Herman en co de grote plantrek show toepassen. TWC is belangrijk voor hen, elk jaar veel vips en een ouder publiek dat de kassa laat rinkelen.
Een aanvraag kan snel snel in orde worden gebracht. De eerste 4daagse in 2003 was ook laat maar snel gefixt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Volgens Ken op efestivals zijn ze bezig met Coldplay en is TW de 21e juni.....
 

pepper

Playlistbediener
27 okt 2018
9
0
20 juni Taylor Swift
21 Juni Cold play

Had Coldplay graag op werchter zien staan. Had gedacht dat werchter ze exclusief zou hebben in de Benelux zoals in 2009
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken