TW Classic 2022 met Nick Cave

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Eilish dan gewoon door naar RW? Kan volgens mij?

Sportpaleis denk ik eerder, aangezien ze overal als headliner staat en ik RW Eilish niet direct zie doorschuiven naar het "hoofdfestival" (als headliner) als haar Boutique al zo slecht verkoopt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
mattman wrote:

Joe wrote:

mattman wrote:
https://stubru.be/popnieuws/paulmccartneykomtnaartwclassic

Heel raar dat TW Classic deze aankondiging doet op zondag om 17u…

Sowieso een mooie naam.


Is eigenlijk een aankondiging van een aankondiging.


Tja, dit is toch gewoon een aankondiging? We weten wie, we weten waar, we weten wanneer.

Wanneer weten we toch niet officieel?

21 juni, toch? De dag na Werchter Boutique. Staat zelfs gewoon op de website van Studio Brussel. https://stubru.be/popnieuws/paulmccartneykomtnaartwclassic

Maar op diezelfde website staat er dat we morgen 'meer informatie' krijgen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Wat is er eigenlijk met die Scooter Braun?

Lang en complex verhaal in het kort: Scooter Braun heeft in een grote deal onder meer het vroegere label van Taylor Swift verkregen, met daarbij de rechten (en inkomsten) op al haar albums tot en met 2018. Dit zou zelfs zo ver gaan dat Braun & co mogen beslissen of de nummers in die catalogus nog live gebracht mogen worden.

Swift werd naar eigen zeggen pas op de hoogte gebracht toen de deal al gesloten was. Als ze zeggenschap wil moet ze de rechten terugkopen of wachten tot deze voldoende opgeleverd hebben aan Braun & co.

Is intussen uitgegroeid tot een flink staaltje "he said, she said", maar als ze daadwerkelijk geen oude nummers meer zou mogen spelen tijdens deze discussie komt die tour wel in gevaar.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
21 juni bevestigd. Voorverkoop start vrijdag.

96 euro (inclusief servicekosten en mobiliteitsbijdrage) voor een ticket, golden circle voor 150 euro.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
21 juni dus, jammer voor de Paul maar dan zit ik in Dessel.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Roderick P wrote:
TWClassic toont vandaag een teken van leven op Social media. Morgen dan toch de aankondiging?

TW Classic gaat door maar een ander evenement op de weide zal normaal afgelast worden. Het is zeer zwaar dit jaar om een band/artiest te kunnen krijgen en vooral houden. Maar alles komt goed
1f642.svg

Weet jij ook wanneer de rest van het affiche bekend wordt gemaakt? Ik twijfel nog tussen TWClassic en zijn optreden in Nijmegen. Wellicht kan een leuke sub helpen bij het maken van deze keuze :).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Billie Eilish dus waarschijnlijk niet door naar Rock Werchter, maar 'gewoon' naar het Sportpaleis.
https://festileaks.com/2019/11/billie-eilish-naar-sportpaleis-in-plaats-van-werchter-boutique-pop-up/
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
296
169
Zou Sting een optie zijn voor TW Classic? Hij staat op 20 juni in Hamburg en op 23 juni in Denemarken, dus qua planning moet dat wel lukken.

Op 14 juli speelt hij ook al wel in België, op Gent Jazz, maar dat is intussen al uitverkocht.

Ik zou het alleszins een fijne toevoeging vinden :)
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Zou Sting een optie zijn voor TW Classic? Hij staat op 20 juni in Hamburg en op 23 juni in Denemarken, dus qua planning moet dat wel lukken.

Op 14 juli speelt hij ook al wel in België, op Gent Jazz, maar dat is intussen al uitverkocht.

Ik zou het alleszins een fijne toevoeging vinden ?
Ik denk dat we als voorprogramma van Paul McCartney niet zulke grote namen als Sting hoeven te verwachten. Of de voorverkoop zou moeten tegenvallen. Maar volgens mij stemt Werchter het programma van TW Classic en Werchter Boutique meestal af op hoe duur de hoofdact is en hoeveel kaartjes ze verwachten alleen al op basis van die headliner weg te kunnen zetten. Als Paul McCartney op eigen kracht de weide zou uitverkopen, waarom zouden ze dan nog een vrij dure naam als Sting er onder zetten (die zelf waarschijnlijk ook liever headline-shows doet)?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
Crowded House lijkt me wel een zekerheidje voor TW Classic. Staan dat weekend op de zaterdag ook op Pinkpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Toch niet populair genoeg?

Om die weide "goed gevuld" te noemen moet er minstens twee keer zoveel volk opdagen als er in de zalen kan die ze elders aandoet. Met tickets aan 89 euro.

Ze is extreem populair, maar je kon op voorhand zien aankomen dat dit niet als een trein ging lopen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ter vergelijking: In 2014 bestond het voorprogramma van The Rolling Stones uit (in omgekeerde volgorde) Simple Minds, Triggerfinger, Arno, Seasick Steve en Admiral Freebee. Dus naast de Stones eigenlijk alleen Simple Minds als band met internationale status. Die groep lijkt me groter/duurder dan Crowded House, maar kleiner/goedkoper dan Sting (al is dat maar een gok). In elk geval denk ik dat we al blij mogen zijn met 1 zo'n act als Crowded House of Sting in het voorprogramma, aangevuld met wat Belgische acts en kleinere buitenlandse namen.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
296
169
Ik had inderdaad ook de affiches even bekeken om in te schatten wat mogelijk zou zijn. Sting is inderdaad misschien een tikje te groot. Anderzijds denk ik dat 3/4 kleine bands + Sting en Paul McCartney misschien wel zou kunnen.

In 2016 bijvoorbeeld, stonden er naast Bruce Springsteen (toch ook een dure vogel, denk ik) ook Lana Del Rey, Lionel Richie én Simply Red (En The Van Jets). Toch ook een vrij stevige undercard voor een artiest die ook bijna op z'n eentje de wei kan uitverkopen.

Soit, ticket is binnen. Paul McCartney rechtvaardigt op z'n eentje al de ticketprijs voor mij. De rest is mooi meegenomen, maar uiteraard hoop ik toch een beetje dat er nog één of meerdere artiesten bij zitten die ik leuk vind... :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken