TW Classic 2022 met Nick Cave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.546
9.375
Mooie namen en op Editors na nog geen 100 keer gezien en 82euro valt tegenwoordig nog schappelijk te noemen voor een festivaldag van dat kaliber dus als ik die dag niet moet gaan werken wil ik zeker wel een ticket kopen.

Ik ook. 82 euro voor deze 4 acts na elkaar (en nog eens 3 acts erbij) is eigenlijk een goede deal. Eens over Editors, maar deze 4 acts na elkaar is gewoon te aantrekkelijk. Tickets Will be bought. Geld moet rollen!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.213
1.268
Mooie namen. Maar ik heb The National enkele maanden geleden nog in Vorst gezien, Kraftwerk 3D vorig jaar twee keer in de Koningin Elisabethzaal gezien, Editors heb ik op Pukkelpop vorig jaar gewoon geskipt omdat deze band niet meer hoeft voor mij. dEUS ook al veel gezien, en in de toekomst zal dit zeker nog veel voorvallen.

Enkel Kraftwerk is dus redelijk wat exclusief en de pioniers van Kraftwerk zijn sowieso top. Het wordt speciaal om iedereen met een 3D-bril te zien staan in openlucht! De rest van de affiche heeft een 'normaal festivalganger/normaal concertbezoeker' wel al meermaals kunnen zien de laatste jaren lijkt het me. Maar toch al wel een mooie dag hoor, zeker wel.

Ik snap wel niet dat dEUS akkoord gaat om als vierdelaatste op te treden, dat wordt ergens in de (late) namiddag... Zo doen ze zichzelf tekort.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.667
721
Ligt dat aan mij of is dit best wel een alternatieve line-up? Editors is behoorlijk mainstream maar The National, Kraftwerk en Deus zijn nou niet echt supergangbare namen. daar moet je toch wel een publiek voor hebben.

Dat de alto's dit wel leuk vinden dat snap ik maar het is niet echt gangbaar lijkt me.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.431
661
Ligt dat aan mij of is dit best wel een alternatieve line-up? Editors is behoorlijk mainstream maar The National, Kraftwerk en Deus zijn nou niet echt supergangbare namen. daar moet je toch wel een publiek voor hebben.

Dat de alto’s dit wel leuk vinden dat snap ik maar het is niet echt gangbaar lijkt me.

Goh ja, The National is in België groot genoeg om op RW een coheadlinerpositie te vragen (ik gok dat ze hier evenveel settijd krijgen als Editors) en dEUS verkoopt hier nog steeds vlot zalen van het kaliber AFAS uit. De 65K van Guns 'n' Roses of Rolling Stones gaan ze niet halen, maar deze lineup moet toch minstens even goed verkopen als die van pakweg 2012 of 2010.

Zelf ga ik nog even afwachten op de andere 3 namen en de timetable. Ik stel me toch wat vragen bij een 3D-show van Kraftwerk bij daglicht en als The National maar een dik uurtje krijgt hoeft het voor mij ook niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.546
9.375
Ligt dat aan mij of is dit best wel een alternatieve line-up? Editors is behoorlijk mainstream maar The National, Kraftwerk en Deus zijn nou niet echt supergangbare namen. daar moet je toch wel een publiek voor hebben.

Dat de alto’s dit wel leuk vinden dat snap ik maar het is niet echt gangbaar lijkt me.

Nu, ik weet niet hoe het zit in Nederland natuurlijk, maar in België is The National best een flinke band hoor. Zoals Kereltje al zei, die zouden op Rock Werchter ook gewoon één van de headliners zijn. Worden op StuBru in ieder geval evenveel gedraaid als Editors. Is dus officieel misschien wel 'alternatief', maar dan in de heel ruime zin van het woord. dEUS is gewoon een Belgisch icoon die kan rekenen op een aanzienlijk aantal fans. Tja, en Kraftwerk is Kraftwerk ;-) Misschien zijn zij muzikaal nog het meest 'alternatief', maar die 8 razendsnel uitverkochte shows in Antwerpen zijn toch een bewijs dat daar veel volk op zit te wachten. Ik misschien wel een act die velen gewoon 'ooit wel eens gezien willen hebben'.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.041
324
Die zaal in Antwerpen was ook "maar" de koningin elisabethzaal natuurlijk (max 2000 pers), iets anders dan een festivaldag te dragen.
Maar TW classic is dit jaar wel sterk in de breedte, dat in tegenstelling tot andere jaren dat ze op 1 headliner gokte.
Soit, Editors zeggen mij totaal niets. Hoe sneller die stoppen, hoe beter..
Kraftwerk wil ik gewoon de show eens zien, heb niks met hun muziek. The national dan wel TOP en Deus verdient het om te openenen, né :)

Ik gok nog op de Kreuners ofzo

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.546
9.375
Die zaal in Antwerpen was ook “maar” de koningin elisabethzaal natuurlijk (max 2000 pers), iets anders dan een festivaldag te dragen.

Ja, da's waar. Maar doe dat maal 8 shows en je komt toch ook op een 16.000 man, ofwel een vol Sportpaleis. Wou gewoon aantonen dat er nog steeds veel volk warm loopt voor Kraftwerk. Een festivaldag dragen zie ik ze zeker niet doen nee. :)
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Kraftwerk zal vlak voor Editors spelen in het donker. Dit is nodig voor het 3D effect en iedereen krijgt een 3D brilletje :)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.041
324
Kraftwerk zal vlak voor Editors spelen in het donker. Dit is nodig voor het 3D effect en iedereen krijgt een 3D brilletje
1f642.svg
Editors zullen rond 21u spelen (1u30 a 2u showke), kraftwerk erna als afsluitertje (alla basement jaxx in 2009)

In juli is het pas tegen 22u donker, moeilijk dus om nog voor Editors te zetten...
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
martin2 wrote:
Kraftwerk zal vlak voor Editors spelen in het donker. Dit is nodig voor het 3D effect en iedereen krijgt een 3D brilletje
1f642.svg


Editors zullen rond 21u spelen (1u30 a 2u showke), kraftwerk erna als afsluitertje (alla basement jaxx in 2009)

In juli is het pas tegen 22u donker, moeilijk dus om nog voor Editors te zetten…
Bron Het Belang van Limburg (had ik vergeten bij te zetten) maar je hebt gelijk hoor :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.213
1.268
In Het Nieuwsblad meldt Smith dat Editors ná Kraftwerk optreedt. En dat ze dat zelf als raar aanvoelen.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.828
2.560
Een nieuwe naam voor TW Classic! Nathaniel Rateliff & The Night Sweats. De affiche wordt snel verder aangevuld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.646
12.042
Een nieuwe naam voor TW Classic! Nathaniel Rateliff & The Night Sweats. De affiche wordt snel verder aangevuld.

Ow nice, ze bouwen daar aan een leuk affiche hoor!

En Editors na Kraftwerk. Wordt het dan The National - Kraftwerk - Editors? Dan kan Kraftwerk nog wel in het donker spelen als Editors laat begint (23.30 uur).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.368
6.599
The bill for TW Classic 2018 is complete and looks outstanding! Richard Ashcroft and BLØF are added to the line-up, joining previously announced acts Editors, The National, Kraftwerk 3-D, dEUS and Nathaniel Rateliff & The Night Sweats.
DY9E0xAX0AAWKwz.jpg
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.546
9.375
Mooie dag zeg. Wat ze hier allemaal op een dagje staan hebben.

Blij dat zowel Editors als The National anderhalf uur krijgen. Ook blij dat Kraftwerk vlak voor Editors speelt, en dus toch een 40 minuten in het donker zal staan. Op zich vind ik dit nog goed opgelost.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.646
12.042
Poe, ook Richard Ashcroft er nog bij. Dit is een heel net affiche geworden. Ga kijken of ik nog ergens een spaarvarken heb liggen..
 

randy

Playlistbediener
29 jan 2018
24
5
Mooie dag zeg. Wat ze hier allemaal op een dagje staan hebben.

Blij dat zowel Editors als The National anderhalf uur krijgen. Ook blij dat Kraftwerk vlak voor Editors speelt, en dus toch een 40 minuten in het donker zal staan. Op zich vind ik dit nog goed opgelost.

Waar is de dagindeling te vinden?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.546
9.375
mattman wrote:
Mooie dag zeg. Wat ze hier allemaal op een dagje staan hebben.

Blij dat zowel Editors als The National anderhalf uur krijgen. Ook blij dat Kraftwerk vlak voor Editors speelt, en dus toch een 40 minuten in het donker zal staan. Op zich vind ik dit nog goed opgelost.

Waar is de dagindeling te vinden?

Staat telkens boven de artiestennaam op de lineuppagina.

Editors - 23:30 - 01:00
Kraftwerk - 21:45 - 22:45
The National - 19:30 - 21:00
dEUS - 17:45 - 18:45
Nathaniel Rateliff - 16:05 - 17:05
Richard Ashcroft - 14:25 - 15:25
BLOF - 13:00 - 13:50

Dus Editors en National worden gezien als een soort co-headliners (staan ook allebei bovenaan de pagina), met Kraftwerk een uur tussen beide acts.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken