TW Classic 2022 met Nick Cave

randy

Playlistbediener
29 jan 2018
24
5
Wat een fantastische affiche...!
Richard Ashcroft onder Nathaniel Rateliff en dEUS!??
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.861
2.646
Zeer mooie affiche. Wordt een schitterende dag midden Juli. Wel bizar dat Richard Ashcroft onder Rateliff staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.105
6.572
Één uurtje Kraftwerk is wel zuur, had toch gedacht dat ze minstens 75" zouden krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
Één uurtje Kraftwerk is wel zuur, had toch gedacht dat ze minstens 75″ zouden krijgen.

Da's wel waar... Is eigenlijk te weinig voor deze zwaargewichten. Hadden ze beter BLOF er niet bij gepropt zodat de rest wat meer ademruimte (langere sets) kon spelen. Allez, vooral Kraftwerk dan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.302
Sterke affiche maar dat hebben ze ook wel nodig. Heel veel 'fans' van deze namen zullen ook naar Cactusfestival gaan. En het is ook nog Dour. Druk weekendje in festival land dus!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.250
1.301
Toch wel bedenkingen hierbij... dEUS maar 1 uur... En vooral Kraftwerk: slechts één uur en niet helemaal in het donker!? Spijtig voor de visuals zeg... Kraftwerk had altijd ná Editors moeten staan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.302
Toch wel bedenkingen hierbij… dEUS maar 1 uur… En vooral Kraftwerk: slechts één uur en niet helemaal in het donker!? Spijtig voor de visuals zeg… Kraftwerk had altijd ná Editors moeten staan.

Ik denk dat Editors stilaan eist om afsluiter te zijn op (Rock) Werchter. (één van de weinige major festivals waar ze dit kunnen doen denk ik)

In 2016 stonde ze na de Red Hot Chili Peppers, in 2013 na Depeche Mode. Nu na Kraftwerk.
Als dat 1x gebeurt kan het nog een keuze zijn van het festival, maar 3x is toch bedenkelijk niet?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.455
695
Ik denk dat de positie van Kraftwerk eerder te maken heeft met publieksspreiding. Nu gaat iedereen blijven tot het einde van Editors en staat Kraftwerk dus voor een 'volle' weide. Als je Kraftwerk in zo'n late slot zet na de 2 grote publiekstrekkers, riskeer je dat de uittocht vroegtijdig begint en Kraftwerk de set beeindigt voor pakweg 8000 man...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.432
4.735
Wat kereltje zegt. En Editors is een prima afsluiter. Hebben ze op RW meermaals bewezen. Ook in het verwerken van vuurwerk met de muziek.
Kraftwerk zijn de pioniers en grondleggers, maar toch wat minder voor het grote publiek.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.441
6.685
Editors – 23:30 – 01:00
Kraftwerk – 21:45 – 22:45
The National – 19:30 – 21:00
dEUS – 17:45 – 18:45
Nathaniel Rateliff – 16:05 – 17:05
Richard Ashcroft – 14:25 – 15:25
BLOF – 13:00 – 13:50

ter info...
14 juli zonsondergang ca 21:56, ik dacht, zeg het even ivm het Kraftwerk verhaal
dat zal wel goed komen met die visuals, ivm met schemering en ondergang van de zon.
;)
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
452
158
Ik denk dat de positie van Kraftwerk eerder te maken heeft met publieksspreiding. Nu gaat iedereen blijven tot het einde van Editors en staat Kraftwerk dus voor een ‘volle’ weide. Als je Kraftwerk in zo’n late slot zet na de 2 grote publiekstrekkers, riskeer je dat de uittocht vroegtijdig begint en Kraftwerk de set beeindigt voor pakweg 8000 man…

Is dit niet wat je wil om uw files wat te minderen? Dat de mensen gespreid naar huis gaan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
Kereltje wrote:
Ik denk dat de positie van Kraftwerk eerder te maken heeft met publieksspreiding. Nu gaat iedereen blijven tot het einde van Editors en staat Kraftwerk dus voor een ‘volle’ weide. Als je Kraftwerk in zo’n late slot zet na de 2 grote publiekstrekkers, riskeer je dat de uittocht vroegtijdig begint en Kraftwerk de set beeindigt voor pakweg 8000 man…

Is dit niet wat je wil om uw files wat te minderen? Dat de mensen gespreid naar huis gaan?

Ja, maar je moet weten dat er zo'n 55.000 3D-brilletjes gaan uitgedeeld worden. Ik kan me voorstellen dat je als organisator wilt dat die ook allemaal gebruikt worden...
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Mensen al kaarten?

Yup, wegens omstandigheden helaas geen RW'18 voor ons, dus maar snel kaarten voor TW Classics gekocht zodat we ook dit jaar weer toch nog een dag het Werchter-gevoel hebben!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
Hier ook. Is gewoon te lekker om te laten liggen. Een dagje lang vooraan bivakkeren.

En nu maar hopen dat de 'picknickmensen' met deze lineup eens een jaartje wegblijven.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Hier ook. Is gewoon te lekker om te laten liggen. Een dagje lang vooraan bivakkeren.

En nu maar hopen dat de ‘picknickmensen’ met deze lineup eens een jaartje wegblijven.

Ja, goeie line-up, had van mij nog een beetje rauwer gemogen, maar ik ben hier ook dik tevreden mee.

Hoe kan ik trouwens een abonnement instellen? Ik kan het niet meer terug vinden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.669
724
En nu maar hopen dat de ‘picknickmensen’ met deze lineup eens een jaartje wegblijven.

Ik denk dat sommige mensen dit helemaal geweldig vinden en sommige denken wat een muzikale poep.

Hier gaan geen mensen heen voor een dagje uit. Zou ook niet weten of het uitverkoopt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
En nu maar hopen dat de ‘picknickmensen’ met deze lineup eens een jaartje wegblijven.

Ik denk dat sommige mensen dit helemaal geweldig vinden en sommige denken wat een muzikale poep.

Hier gaan geen mensen heen voor een dagje uit. Zou ook niet weten of het uitverkoopt.

Hopelijk niet (dat uitverkopen). Maar de meeste TWC edities verkopen niet uit, dus dat komt goed.

Hoop op een publiek dat niet alleen voor de hoofdact komt, maar aangezien er hier meerdere 'hoofdacts' zijn, heb ik er wel vertrouwen in. Er gaan nog genoeg dagjesmensen zijn ook hoor, want echt moeilijke muziek wordt hier niet echt geprogrammeerd. dEUS, The National en Editors zijn in België gewoon mainstream. Om maar een voorbeeld te noemen: m'n pa zal er ook bij zijn (vooral voor The National, Kraftwerk, dEUS en eventueel Rateliff).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken