Top 5 favoriete nummers van artiesten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Pearl jam:
1.Yellow ledbetter
2.Black
3.Just breathe
4.Once
5.Alive

Kendrick vind ik tof om te luisteren met vrienden, maar ken er niet genoeg van om een goede top te maken. Pearl Jam beperken tot die top 5 was daarentegen quasi onmogelijk.
Je hebt nog een week om misschien in de discografie van Kendrick te duiken. ;)

kendrick ken ik niet
en pearl jam ken ik weer veel te goed. ;)
maar ik ga nummers als "red dot" of hefoxymophandlemamathatsme dan maar niet plaatsen

1. given to fly
2. off he goes
3. man of the hour
4. spinn the black circle
5. little wing
Misschien kunnen we volgende week een top5 van uitvoeringen van "Little Wing" doen. Derek & the Dominos, Stevie Ray Vaughan, Jimi Hendrix, Skid Row, Sting, Santana...
Kendrick sla ik echt over. Heb er helemaal niks mee. Pearl Jam doe ik graag een duit in het zakje.... heb het maar bij 10 gehouden...

1. Better Man
2. Black
3. In Hiding
4. Love Boat Captain
5. The Long Road
6. Rearviewmirror
8. Dissident
9. Jeremy
10 Elderly woman behind the counter
Sterker nog, je hebt het bij een top9 gehouden. Je hebt nog een keuze te gaan dus. ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.859
8.467
Omdat ik mijn keuzes voor Kendrick moeilijk kan inperken, ga ik voor een top 7. En het is maar zo eerlijk is om hetzelfde voor Pearl Jam te doen (nu minder mijn ding maar luisterde dat vroeger best vaak).

Kendrick Lamar:
1. The Blacker The Berry
2. Sing About Me, I'm Dying Of Thirst
3. Alright
4. These Walls
5. How Much A Dollar Cost
6. Swimming Pools (Drank)
7. Mortal Man (mét dat kippenvelwaardige outro)

Pearl Jam:
1. Animal
2. Brain Of J.
3. Rearviewmirror
4. Corduroy
5. Present Tense
6. Last Exit
7. Hail, Hail
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp en RubenFrusciante

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.853
5.991
Beh, moeilijk.

Kendrick Lamar
1. Alright (To Pimp A Butterfly)
2. These Walls (To Pimp A Butterfly)
3. m.A.A.d. city (good kid, m.A.A.d city)
4. The Blacker The Berry (To Pimp A Butterfly)
5. The Art Of Peer Pressure (good kid, m.A.A.d city)

Pearl Jam
1. Jeremy (Ten)
2. Off He Goes (No Code)
3. Release (Ten)
4. Alive (Ten)
5. Rearviewmirror (Vs)
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Zie dit topic nu pas en doe graag mee met dit soort lijstjes en het begint voor mij gelijk goed met deze 2. Nog ff een vraagje, mag je ook een nummer waar de aangegeven artiest als gast is mee tellen? Bijvoorbeeld Pray For Me - The Weeknd (FT Kendrick Lamar). Voor nu houd ik het nog bij zijn eigen albums.

Kendrick lamar
1. Element
2. Alright
3. Good Kid
4. Pray For Me (edit na goedkeuring ;)
5. Kung Kunta

Pearl Jam
1. Black
2. Why Go
3. Jeremy
4. Sirens
5. Once
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Zie dit topic nu pas en doe graag mee met dit soort lijstjes en het begint voor mij gelijk goed met deze 2. Nog ff een vraagje, mag je ook een nummer waar de aangegeven artiest als gast is mee tellen? Bijvoorbeeld Pray For Me - The Weeknd (FT Kendrick Lamar). Voor nu houd ik het nog bij zijn eigen albums.

Kendrick lamar
1. Element
2. Alright
3. Good Kid
4. Kung Kunta
5. FEEL.

Pearl Jam
1. Black
2. Why Go
3. Jeremy
4. Sirens
5. Once
Ja hoor wat mij betreft kan dit prima. Dit is 'joúw lijstje'. De uitslag geeft 'het lijstje van het forum' weer. Als het nummer verder geen punten krijgt wordt het weggefilterd en als het verder nog meer punten krijgt, is het blijkbaar een erg goed nummer. Allebei prima. :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
Kendrick Lamar luister ik niet heel veel, maar toch tot een lijstje kunnen komen:
1. All the stars
2. King Kunta
3. Pray for me
4. DNA
5. Element

Pearl Jam is dan weer een geval van “kill your darlings”:
1. Black
2. Immortality
3. Once
4. Rearviewmirror
5. Among the waves
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.853
5.991
Als ik je lijstje zo zie, zou ik zeggen; zet 's wat ouder werk op van Kendrick, Paddy.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Jammer dat ik dit topic nu pas ontdek, want zie dat er van mijn favoriete bands al mooie lijstjes zijn gemaakt! Anyways.

Pearl Jam:
1. Black
2. Elderly Woman Behind The Counter In A Small Town
3. Just Breathe
4. Even Flow
5. Yellow Ledbetter

Kendrick Lamar:
1. DNA
2. The Blacker The Berry
3. Swimming Pools (Drank)
4. Bitch, Don't Kill My Vibe
5. HUMBLE
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Kendrick is niks voor mij, PJ ook niet maar daar zit voor mij nog wel wat jeugdsentiment aan vast.

1. Alive
2. Just Breathe
3. Black
4. Jeremy
5. Even Flow
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.486
10.507
Ik zal maar niet aan Kendrick beginnen. Dan verkloot ik heel dat lijstje. Pearl Jam doen we uiteraard wel, maar vond het toch best lastig...
1. Black
2. Just Breathe
3. Alive
4. Jeremy
5. Once
6. Even Flow
7. Yellow Ledbetter
8. Rearviewmirror
9. Go
10. Dance of the Clairvoyants
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
@RubenFrusciante ik verwacht de Peppers ook nog wel gauw of niet? :)
Haha ja dat denk ik wel.
Is wel lastig om te bepalen welke acts te kiezen. Er zijn maar weinig bands die (bijna) iedereen écht tof vindt, Radiohead, Pearl Jam (en The Cure ook redelijk). Er waren veel lijstjes voor óf Muse óf Arcade Fire. Ik probeer door uit elkaar liggende acts te kiezen te zorgen dat elke ronde er minstens één gave artiest voor iedereen bijzit. Met een ronde TOOL - Metallica of The National - Nick Cave raak je denk ik al een redelijk deel mensen kwijt, dus die spreid ik.
Verder alleen acts (waarvan een deel) nog actief zijn/is op Europese festivals. Er zijn nog zoveel artiesten over dat ik denk dat we (nog) niet aan Led Zeppelin, David Bowie, Prince of The Beatles hoeven te beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Pearl Jam:
1. Better Man
2. Jeremy
3. Even Flow
4. Dance Of The Clairvoyants
5. The Fixer

Kendrick Lamar:
1. HUMBLE.
2. King Kunta
3. DNA
4. Swimming Pools (Drank)
5. Bitch, Don't Kill My Vibe

Zin in de Taylor Swift versie.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik probeer door uit elkaar liggende acts te kiezen te zorgen dat elke ronde er minstens één gave artiest voor iedereen bijzit.
Inderdaad, maar je zou ook populair/alternatief kunnen doen Foo Fighters/Gorrilaz Metallica/The Strokes Rammstein/The National :) . Maar goed..dat is your choice. Keep up the good work.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
Kendrick is niks voor mij, PJ ook niet maar daar zit voor mij nog wel wat jeugdsentiment aan vast.

1. Alive
2. Just Breathe
3. Black
4. Jeremy
5. Even Flow

zijn dat de enige 5 nummers die je kent??? want dat zijn wel de 5 meest bekende nummers, maar de beste???
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Inderdaad, maar je zou ook populair/alternatief kunnen doen Foo Fighters/Gorrilaz Metallica/The Strokes Rammstein/The National :) . Maar goed..dat is your choice. Keep up the good work.
Dat is de verdeling die ik nu ook probeer te doen inderdaad, Thanks in ieder geval! :)

zijn dat de enige 5 nummers die je kent??? want dat zijn wel de 5 meest bekende nummers, maar de beste???
Mijn top5 bestaat ook volledig uit Ten-nummers. Maar dat vind ik dan ook het allerbeste album ooit. Vind de rustigere haast balladachtige nummers als Off He Goes, Man Of The Hour, Nothingman ook schitterend. En nummers die meer lading krijgen door ze live gehoord te hebben zoals Elderly Woman Behind The Counter In A Small Town en Given To Fly. Maar voor mij gaat er niks boven Even Flow, Black en Jeremy. Scheelt ook dat ik die al zeker 18 jaar dag in dag uit hoor. ?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Gaat beetje eentonig worden maar ik ga ook voor deze 5.. gewoon puike songs(y)
En aan die andere waag ik me niet eens... heet voor mij: Kendrick Laatmaar:(

Jeremey
Black
Even flow
Yellow Ledbetter
Alive
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.125
10.382
Jaaa Pearl Jam. Toch een van mijn favoriete bands en kiezen blijft dan moeilijk. Ondanks de grote discography blijven Black en Alive twee van mijn grootste muzikale anthems en staan daarom saai op 1 en 2. De overige keuzes wisselen per dag/bui. Vandaag is dit de top 5.
1. Black
2. Alive
3. Given to Fly
4. Nothingman
5. Once

Ja en Kendrick Lamar. King Kunta vind ik echt een fantastisch nummer, 1 van mijn favoriete hiphop tracks. Maar verder ken ik eigenlijk weinig van hem. Ik wacht nog steeds op een festival waar ik heen ga waar hij aangekondigd voor is om eens verder zijn cd's in te duiken. Dus ik kom tot:
1. King Kunta
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken