Taylor Swift

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Hallo iedereen!

De moeder van een vriendin heeft voor haar als verjaardagsverrassing tickets kunnen bemachtigen. Ze mag ook enkele vriendinnen (waaronder ik!) meenemen. Na het gejuich toen we dit hoorden, kregen we te horen dat degene op wiens naam de tickets staan aanwezig moet zijn en misschien zijn/haar identiteitskaart moet tonen bij binnenkomst. Daarom zou het ideaal zijn als haar moeder de tickets zou kunnen "doorgeven/verkopen" aan ons... Momenteel blijkt dit echter niet mogelijk?

Denken jullie dat dit later nog mogelijk zal zijn? En is het de gewoonte dat ze in de arena de identiteit controleren van tienduizenden mensen?

Alvast hartelijk dank.

In het ergste geval moet moeder mee naar de poortjes. Kan ze altijd nog naar de bioscoop een paar meter verderop terwijl het concert aan de gang is
 

Brunette002

Nieuw lid
13 jul 2023
3
1
In het ergste geval moet moeder mee naar de poortjes. Kan ze altijd nog naar de bioscoop een paar meter verderop terwijl het concert aan de gang is
Bedankt voor je antwoord! Helaas is dat in dit geval fysiek niet mogelijk voor haar omwille van verschillende (gezondheids)redenen. Maar ik hoop dus op een andere oplossing!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Bedankt voor je antwoord! Helaas is dat in dit geval fysiek niet mogelijk voor haar omwille van verschillende (gezondheids)redenen. Maar ik hoop dus op een andere oplossing!

Misschien met een kopie van haar paspoort of rijbewijs ofzo. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat alles en iedereen zo nauwgelet wordt gecontroleerd. Komen jullie achternamen overeen? Dat is misschien ook al een voordeel, mocht daadwerkelijk wat strikter worden gecontroleerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brunette002

Brunette002

Nieuw lid
13 jul 2023
3
1
Misschien met een kopie van haar paspoort of rijbewijs ofzo. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat alles en iedereen zo nauwgelet wordt gecontroleerd. Komen jullie achternamen overeen? Dat is misschien ook al een voordeel, mocht daadwerkelijk wat strikter worden gecontroleerd.
Ja inderdaad! We zouden eventueel (een kopie van) haar paspoort meedoen. Maar ik kan me ook niet echt voorstellen dat er heel nauwgezet gecontroleerd kan worden met zoveel mensen die tegelijkertijd het stadium in moeten... Bedankt voor je reactie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ja inderdaad! We zouden eventueel (een kopie van) haar paspoort meedoen. Maar ik kan me ook niet echt voorstellen dat er heel nauwgezet gecontroleerd kan worden met zoveel mensen die tegelijkertijd het stadium in moeten... Bedankt voor je reactie!
Om je context te geven:

Beyoncé in Keulen. Ooh Ooh ID zou streng gecontroleerd worden en tickets echt op jouw naam. Vrij snel erna ofja bijna meteen konden tickets al verkocht worden via Ticketmaster resale. Weet niet of dit bij Taylor ooit gaat gebeuren voor deze tour.

Tickets kon je niet uitprinten en waren mobile only. Nou…kom je daar aan overal rijen. En maar een ingang voor een heel stadion… niemand weet waar hij/zij moet aansluiten. Toch maar een random rij gekozen.

Ligt de ticketmaster app eruit en kom je niet bij je tickets. Dikke stress. Uiteindelijk toch gelukt.

Beveiliging controleerde geen ID…nee ze fouilleerden niet eens!😂😂😂 Nog nooit zo onveilig een vol stadion in gelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brunette002

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Naja ik snap het inderdaad. Maar heb het hier over een tiener die nog studeert en dan naar zes shows gaat… pff…krijg ik het financieel gezien toch zwaar benauwd . Maar goed wie ben ik.
Ok.Dat is inderdaad een heel andere situatie.Bezoek al 40 jaar concerten maar nooit als twintiger 6 shows vandezelfde artiest bezocht.Waren toch andere tijden 80/90 jaren. Ging toch een heel relaxter toe als nu in het digitale tijdperk en je moet inderdaad een zeer goed gevulde beurs hebben om zo maar 6 tickets te kunnen kopen.Zou liever mijn geld dan gebruiken / spreiden om andere artiesten of festivals te bezoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Ok.Dat is inderdaad een heel andere situatie.Bezoek al 40 jaar concerten maar nooit als twintiger 6 shows vandezelfde artiest bezocht.Waren toch andere tijden 80/90 jaren. Ging toch een heel relaxter toe als nu in het digitale tijdperk en je moet inderdaad een zeer goed gevulde beurs hebben om zo maar 6 tickets te kunnen kopen.Zou liever mijn geld dan gebruiken / spreiden om andere artiesten of festivals te bezoeken.
Maar in de 80/90er jaren was alle toch anders. Is niet te vergelijken. Stond je in de rij bij gkb of postkantoor voor je kaartjes. Betaalde je ook iets andere prijzen. Kan me toch echt wel heugen dat ik in die tijd Metallica gewoon 5/6 keer binnen 2 jaar zag op allerlei festivals en losse concerten
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Over de ID-check: mijn ervaring is dat dit alleen gebeurt bij 'exclusievere' shows in kleine zalen voor bijv. 1000-2000 man. Maar dan zijn tickets ofwel écht gepersonaliseerd, of je mag maar 2 tickets per persoon kopen, dan moet degene die ze koopt zich legitimeren en de ander kan dan mee.
Het is al vaker aangegeven, het is niet te doen voor 50k mensen ID te controleren. Ik wens de organisatie veel sterkte als ze dit gaan doen, want dat gaat voor gigantische drukte zorgen.

Tsja, meerdere concerten van dezelfde artiest. Ik doe het ook. En ik doe het juist voor dat ene nummer dat anders is. Als je vaker gaat kan je shows met elkaar vergelijken, want ondanks een zelfde setlist zijn ze toch anders. En soms gebeurt er ineens iets bijzonders, zoals technische problemen of een spontaan plan van de band waardoor een optreden ineens heel speciaal wordt.
Daarnaast kan je ook elke keer ergens anders staan/zitten.
Ik heb dit jaar met Muse 2 keer vooraan gestaan en 1 keer verder weg. Vanaf ver kon ik de productie weer heel anders beleven dan vooraan.
Voor mij maakt de beleving die net steeds anders is het heel bijzonder, en daarom ga ik vaker.

Doe ik ook met bands op festivals. Veruit de meeste combineren hun festivaltour met een zalentour. Veelal zijn de shows in de zaal langer, waardoor ze weer andere nummers spelen. Ik heb dit jaar bijv. Spiritbox gezien op Graspop waar we met duizenden mensen stonden, 45minuten lang knallen in de zon. Twee weken later met krap 1000 man in een zaaltje doordeweeks een set van 1.30uur horen is dan weer een compleet andere ervaring.

Het kost je wel klauwen met geld ja. En de prijzen zijn dit jaar écht weer veel duurder geworden dan de afgelopen jaren. Dus op een gegeven moment zal dat wel minder worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Natuurlijk wel nog een verschil tussen een festival waar iedereen gespreid toekomt en een concert.
In mijn mail van het concert in Wembley staat kwart over 3 's middags als tijdstip. Op setlist.fm zie ik dat je gemiddeld genomen 3 1/2 uur voor aanvang naar binnen kunt. Dat geeft wel wat meer ruimte voor controle. Alsnog vraag ik me af of het echt gaat gebeuren.
 

coolstom

Playlistbediener
8 jan 2019
32
10
Laatste keer Rammstein in Dusseldorf ... 50000 man ... 50000 met de post opgestuurde kaarten op individuele naam en paspoortcontrole ...
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Hallo iedereen!

De moeder van een vriendin heeft voor haar als verjaardagsverrassing tickets kunnen bemachtigen. Ze mag ook enkele vriendinnen (waaronder ik!) meenemen. Na het gejuich toen we dit hoorden, kregen we te horen dat degene op wiens naam de tickets staan aanwezig moet zijn en misschien zijn/haar identiteitskaart moet tonen bij binnenkomst. Daarom zou het ideaal zijn als haar moeder de tickets zou kunnen "doorgeven/verkopen" aan ons... Momenteel blijkt dit echter niet mogelijk?

Denken jullie dat dit later nog mogelijk zal zijn? En is het de gewoonte dat ze in de arena de identiteit controleren van tienduizenden mensen?

Alvast hartelijk dank.

Ik kreeg net een mail van Eventim die waarschuwt voor doorverkoop. Er zullen geen fysieke tickets zijn, alles verloopt via de App (zal bij Ticketmaster hetzelfde zijn) dus enkel met de login etc zul je aan de tickets geraken.

Ze vermelden wel dat Fan to fan resale mogelijk zal zijn dus ik gok dat je ze wel zult kunnen overdragen ervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brunette002

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Edit: swissepfan was me net voor

Rechtstreekse resale in Duitsland via Eventim zal dus lukken later. Veronderstel dat Ticketmaster dus ook hetzelfde zal toelaten voor die specifieke landen.
 

phusebox

Randprogramma
27 jun 2023
131
45
Het is overduidelijk dat er overigens bots actief zijn. Zal bij resale tickets dus ook lastig worden.
 

phusebox

Randprogramma
27 jun 2023
131
45
Kon net kaartjes krijgen voor Duitsland, maar helemaal bovenin en kijk je tegen de zijkant van het podium aan. Eigenlijk schandalig dat ze die plekken verkopen.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Kaartverkoop Parijs is verplaatst naar volgende week maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Één show per dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken