Sport algemeen

Wat mij betreft schaffen ze dat hele WK in de huidige vorm sws af. Het feit dat er hele dorpen, stadions, fabrieken gebouwd moeten worden om zo'n toernooi te houden, terwijl we wereldwijd prima stadions en bestaande infrastructuur hebben om een toernooi te organiseren in een andere vorm. Nooit begrepen dat we het allemaal over het milieu en de wereld om ons heen hebben en we allemaal zuiniger moeten doen in ons eigen leven, maar dat we wel toernooien organiseren in landen waar alles volledig opnieuw gebouwd moet worden.
Even advocaat van de duivel maar de USA heeft misschien de mooiste, beste en grootste stadions ter wereld.... Voor de rest een kutland zonder voetbalsfeer voor het WK

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Even advocaat van de duivel maar de USA heeft misschien de mooiste, beste en grootste stadions ter wereld.... Voor de rest een kutland zonder voetbalsfeer voor het WK
Ja ik had het in dit geval ook niet specifiek over Amerika. Maar als je ziet wat er in Qatar uitgegeven, uitgestoten en vernietigd is (mensenlevens) voor een toernooi, kan ik er soms niet bij dat we dat maar met zijn allen normaal vinden en bijna elk land hier aan mee doet en ja ik doe er zelf ook aan mee, want ik kijk met veel plezier naar WK wedstrijden.
Ik ben zelf in het Olympische dorp in Bejing geweest, een aantal jaar geleden, maar ongelooflijk dat er toen dorpen en huizen zijn vernietigd voor een toernooi van 4 weken en het nu veranderd is in een spookstad, met 10 baans-wegen waar niemand meer overheen rijd.

Ja ik had het in dit geval ook niet specifiek over Amerika. Maar als je ziet wat er in Qatar uitgegeven, uitgestoten en vernietigd is (mensenlevens) voor een toernooi, kan ik er soms niet bij dat we dat maar met zijn allen normaal vinden en bijna elk land hier aan mee doet en ja ik doe er zelf ook aan mee, want ik kijk met veel plezier naar WK wedstrijden.
Ik ben zelf in het Olympische dorp in Bejing geweest, een aantal jaar geleden, maar ongelooflijk dat er toen dorpen en huizen zijn vernietigd voor een toernooi van 4 weken en het nu veranderd is in een spookstad, met 10 baans-wegen waar niemand meer overheen rijd.
Helemaal mee eens dat het compleet belachelijk is hoor... Qatar was mij wel echt het toppunt, verschrikkelijk wat daar allemaal gebeurd is voor het WK. Als je nog iets meer wilt weten over wat voor een verschrikkelijke organisatie de FIFA is met in het bijzonder koning engnek Infantino dan raad ik de nieuwe podcast "Gianni's Imperium" aan.

Volgende WK is gewoon in Afrika hoor

én Europa

én Zuid-Amerika
In Marokko, maar dat is ook bijna het enige land dat het kan organiseren mits het in samenwerking is met een ander bond. Je moet inderdaad gewoon om en om doen met Europa en Zuid-Amerika, en dan eens in de 4 a 5x het in Zuid Korea/Japan doen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
WK in Zuid Afrika vuvuzelaat nog altijd na in mijn oren.
Is ook genoeg ergs gebeurd maar toen kon het mensen een stuk minder schelen en hoorde je het niet zoveel in de media, was voor de rest wel een geweldig WK en al helemaal voor ons Nederlanders. Moet wel zeggen dat er echt veel te veel sintelbanen waren, sommige stadions zat je wel 100m van het veld af voor mijn gevoel.

Users who are viewing this thread