Tja, ik vond Tomiyasu wel terecht. Maar ik twijfel uberhaupt of het wel een overtreding was van Sandler. Eerder een botsing tussen twee spelers die beiden vooral oog hadden voor de bal. Daar zat wat mij betreft wel het verschil tussen die twee situaties. Daarom ook gekke beslissing: als je de beelden ziet en je vindt het een overtreding, dan is rood de enige passende straf. Geel is daarom gek besluit. Dan had hij niets moeten doen.Als min of meer neutrale kijker was er weinig om warm van te lopen ja. In die zin is de hand van Advocaat misschien toch ook zichtbaar? Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, maar een naïever Feyenoord (des Van Persie) had de pot waarschijnlijk leuker gemaakt. Dan had NEC misschien 4-2 gewonnen en had Feyenoord minder gehad, dus ik snap het ook wel hoor.
Die act van Van Persie stond hem niet goed inderdaad, maar goed emoties horen erbij. Los van dat ik er ook heel weinig van begreep, laat jezelf toch niet zo kennen en kijk gewoon naar waar je wel invloed op hebt.
Is er verder iemand die het geen rood vond voor Sandler? Gun hem zeker wel de bekerfinale, maar dit was toch wel een gekke beslissing. Ook dat de VAR, en scheids, zo lang nodig had om bij Ajax rood te trekken; die leek me ook glashelder zonder een herhaling gezien te hebben.
Ik zag het voor mijn neus gebeuren, en ik was er meteen van overtuigd dat het rood zou worden. Maar toen ik thuis de beelden terugzag, twijfelde ik wel. En als Gozubuyuk ook twijfelt, dan is het wel plausibel om geen rood te geven.
De onduidelijkheid in de regels, of beter gezegd het grijze gebied in interpretatie is vervelend, maar niet te vermijden.