Sport algemeen

Als min of meer neutrale kijker was er weinig om warm van te lopen ja. In die zin is de hand van Advocaat misschien toch ook zichtbaar? Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, maar een naïever Feyenoord (des Van Persie) had de pot waarschijnlijk leuker gemaakt. Dan had NEC misschien 4-2 gewonnen en had Feyenoord minder gehad, dus ik snap het ook wel hoor.

Die act van Van Persie stond hem niet goed inderdaad, maar goed emoties horen erbij. Los van dat ik er ook heel weinig van begreep, laat jezelf toch niet zo kennen en kijk gewoon naar waar je wel invloed op hebt.

Is er verder iemand die het geen rood vond voor Sandler? Gun hem zeker wel de bekerfinale, maar dit was toch wel een gekke beslissing. Ook dat de VAR, en scheids, zo lang nodig had om bij Ajax rood te trekken; die leek me ook glashelder zonder een herhaling gezien te hebben.
Tja, ik vond Tomiyasu wel terecht. Maar ik twijfel uberhaupt of het wel een overtreding was van Sandler. Eerder een botsing tussen twee spelers die beiden vooral oog hadden voor de bal. Daar zat wat mij betreft wel het verschil tussen die twee situaties. Daarom ook gekke beslissing: als je de beelden ziet en je vindt het een overtreding, dan is rood de enige passende straf. Geel is daarom gek besluit. Dan had hij niets moeten doen.

Ik zag het voor mijn neus gebeuren, en ik was er meteen van overtuigd dat het rood zou worden. Maar toen ik thuis de beelden terugzag, twijfelde ik wel. En als Gozubuyuk ook twijfelt, dan is het wel plausibel om geen rood te geven.

De onduidelijkheid in de regels, of beter gezegd het grijze gebied in interpretatie is vervelend, maar niet te vermijden.

En gisteren geen Parijs - Roubaix kunnen kijken helaas vanwege NEC - Feyenoord. Maar hoezeer ik ook baalde van de pech van Mattie, vond ik het mooi voor Van Aert, Ik gun het hem wel enorm. En ik vind Pogacar fantastisch coureur en een leuk persoon, maar hij moet ook niet alles gaan winnen ;-)

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Als min of meer neutrale kijker was er weinig om warm van te lopen ja. In die zin is de hand van Advocaat misschien toch ook zichtbaar? Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, maar een naïever Feyenoord (des Van Persie) had de pot waarschijnlijk leuker gemaakt. Dan had NEC misschien 4-2 gewonnen en had Feyenoord minder gehad, dus ik snap het ook wel hoor.

Die act van Van Persie stond hem niet goed inderdaad, maar goed emoties horen erbij. Los van dat ik er ook heel weinig van begreep, laat jezelf toch niet zo kennen en kijk gewoon naar waar je wel invloed op hebt.

Is er verder iemand die het geen rood vond voor Sandler? Gun hem zeker wel de bekerfinale, maar dit was toch wel een gekke beslissing. Ook dat de VAR, en scheids, zo lang nodig had om bij Ajax rood te trekken; die leek me ook glashelder zonder een herhaling gezien te hebben.
Ik vond de eerste helft wel echt van een heel matig niveau. Vooral NEC erg ondermaats. Hoe was die regel overigens met rode kaarten in de wedstrijd voor de bekerfinale ook alweer? Geel is geschorst in de competitie en rood ook in de beker? Ik zat bij de rode kaart van Sandler al te denken aan dat zowel hij als Kaplan geschorst was tegen Twente, wat ons dat heel goed uit zou komen.

Ik vond de eerste helft wel echt van een heel matig niveau. Vooral NEC erg ondermaats. Hoe was die regel overigens met rode kaarten in de wedstrijd voor de bekerfinale ook alweer? Geel is geschorst in de competitie en rood ook in de beker? Ik zat bij de rode kaart van Sandler al te denken aan dat zowel hij als Kaplan geschorst was tegen Twente, wat ons dat heel goed uit zou komen.
Volgens mij is alleen direct rood van invloed op meespelen in de bekerfinale.

Sandler zit overigens in een best matige periode, puur verdedigend gezien. Aan de bal blijft hij een genot om te zien.

Ik ben zoooo benieuwd naar wat er deze zomer bij mijn clubje gaat gebeuren. Een onbekende nieuwe trainer met Johan Plat, assistent van Dick Schreuder geweest, die dus een voorliefde heeft voor aanvallend voetbal. Past niet per se bij een promovendus, maar wel bij de club.
Ik denk dat we eigenlijk 8 nieuwe basisspelers nodig hebben, alleen Jansen, Diemers en Amofa acht ik eredivisiewaardig

Daarom ook gekke beslissing: als je de beelden ziet en je vindt het een overtreding, dan is rood de enige passende straf. Geel is daarom gek besluit. Dan had hij niets moeten doen.
Iedereen die ik vandaag heb gesproken vond het rood. Ik als Feyenoord supporter ook, maar ik kijk het ook wel door een rood/witte bril.
Wat ik vooral erg vreemd vond is dat hij dan uiteindelijk wel geel geeft en een vrije trap. Als je het dan toch een overtreding vind, dan is het toch gewoon direct rood?

Ik kan me ook eigenlijk niet zo goed voorstellen hoe je hier met een neutrale bril geen rode kaart in ziet..

Maar goed, arbitrage was sowieso weer, zoals altijd haha, van belabberd niveau. Bij Utrecht - Telstar had Makkelie ook gewoon een doelpunt van Utrecht moeten afkeuren. Maar dan durft de VAR de kroonprins waarschijnlijk niet naar de kant te roepen.

Laatst bewerkt:
Het gaat al jaar en dag veel over de scheidsrechter, maar ik heb het idee dat het dit seizoen wel heeeeel erg slecht gesteld is met ze

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Iedereen die ik vandaag heb gesproken vond het rood. Ik als Feyenoord supporter ook, maar ik kijk het ook wel door een rood/witte bril.
Wat ik vooral erg vreemd vond is dat hij dan uiteindelijk wel geel geeft en een vrije trap. Als je het dan toch een overtreding vind, dan is het toch gewoon direct rood?
Mwah, ik kan als Feyenoorder wel leven met geel. Er zit nul intentie bij Sandler om hem op zijn hakken te raken, het is arbitrair of Ueda de bal nog kan halen en dat bij elkaar opgeteld vind ik de beslissing wel te verdedigen. Een rode kaart was ook te verdedigen geweest. Het is arbitrair. Overigens: was het een Ajacied geweest die Ueda zo naar de grond had gewerkt, dan had ik natuurlijk anders geoordeeld 😇

Ik weet eigenlijk niet wat de regels dan verder zijn: de VAR roept je naar het scherm omdat hij oordeelt dat je mogelijk een fout hebt gemaakt. Vervolgens wijzig je als scheids je eerste beslissing (niks aan de hand), maar niet op de wijze die de VAR voorstelt (rood). Is dat eigenlijk wel mogelijk?

Ja helemaal mee eens. Als je hier voor een overtreding fluit, dan is het gewoon rood. Geen discussie.

Mwah, ik kan als Feyenoorder wel leven met geel. Er zit nul intentie bij Sandler om hem op zijn hakken te raken, het is arbitrair of Ueda de bal nog kan halen en dat bij elkaar opgeteld vind ik de beslissing wel te verdedigen. Een rode kaart was ook te verdedigen geweest. Het is arbitrair. Overigens: was het een Ajacied geweest die Ueda zo naar de grond had gewerkt, dan had ik natuurlijk anders geoordeeld 😇

Ik weet eigenlijk niet wat de regels dan verder zijn: de VAR roept je naar het scherm omdat hij oordeelt dat je mogelijk een fout hebt gemaakt. Vervolgens wijzig je als scheids je eerste beslissing (niks aan de hand), maar niet op de wijze die de VAR voorstelt (rood). Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Ik dacht altijd dat dat niet mocht, maar heb ik dit seizoen al een keer eerder ergens gezien.

Vervolgens wijzig je als scheids je eerste beslissing (niks aan de hand), maar niet op de wijze die de VAR voorstelt (rood). Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Ik dacht eigenlijk dat dit niet mocht. Was altijd in de veronderstelling dat directe rode kaarten, 2e geel, penalty's en doelpunten afgekeurd of alsnog gegeven mochten worden o.b.v. de VAR. De rest niet.

Het was een heel intense wedstrijd en die strijd is mooi, maar het was op de tribune niet per se heel leuk. Ik heb NEC betere wedstrijden zien spelen.

Het spel lag voortdurend stil, af en toe vervelend sfeertje op het veld. Veel vasthouden en kleine overtredingen, irritaties, tijdrekken (looking at you Wellenreuther). Maar uiteindelijk heel blij met de late gelijkmaker die ook dubbel en dwars verdiend was.

Van Persie liet zichzelf overigens wel kennen als een verongelijkte kleuter. Pfff wat een niveau.

Ik durf niet te voorspellen wie er nu tweede en derde gaan worden. Feyenoord blijft wisselvallig en veel punten morsen, NEC heeft de focus natuurlijk vooral op de bekerfinale. Zou me niets verbazen als Twente in hun huidige vorm en resultatenreeks aan het langste eind gaat trekken.
Jaa ik vind ook dat Wellenreuther en Lotomba samen wel 5 minuten gerekt hebben, irritant. Wellenreuther had al geel op zak en speelde daarmee met vuur vond ik. Natuurlijk kun je het spelverloop niet veranderen, maar hadden ze niet zoveel gerekt, dan was er ook niet meer tegen gescoord in de 7e minuut extra in ieder geval ;)

Het fijne aan de scheids; doorspelen bij de meeste kleine overtredingen. Dat komt het spel ten goede.
De spelers waren fel op elkaar, maar weinig onnodige discussies. bv een Chery die direct zijn hand opsteekt en de gele kaart aanneemt.(Sowieso een voorbeeldspeler voor velen) Ik heb genoten van de felheid van Targhalline en Watanabe met name.

1-1 is terecht vind ik. Al voelt het als verlies voor feyenoord door die 90+7 tegengoal. Die hing overigens al wel 20 minuten in de lucht. Erg laat pas weer frisse benen in de ploeg bij feyenoord toen het vat echt wel leeg was. NEC drong erg goed aan. (en wat een kansen....) Verdien dus 1-1

Eens met je opmerking over Van Persie. De emoties mogen hoog zitten, Maar o zo flauw direct naar binnen gaan ipv even de collega een hand te schudden. Mijn zoon van 7 leert dat na elk potje te doen bij elke tegenstander.

Ik vond het geen rood. Eerlijk waar. De bal was volgens mij z.g.a. zeker voor de keeper (wat pas duidelijk werd na de beelden van opzij, van achter gezien was het 100% rood) Ik snap de beslissing dus toch wel eigenlijk.
Dat Robin inderdaad moet kijken naar waar hij invloed op heeft; inderdaad. hij greep pas echt weer laat in , terwijl NEC na de 70-75 minuten toch heeeel dreigend bleef. Niet dat de wisselspelers nu zoveel meer kwaliteit hebben, maar het moest dichtgelopen worden met frisse benen als je het mij vraagt.

Ah volgens google mag het wel:
  • Het omgekeerde (Geel naar Rood): De VAR mag niet ingrijpen voor een directe gele kaart. Echter, als de scheidsrechter de beelden bekijkt voor een situatie die mogelijk rood is, kan dit resulteren in een gele kaart, ook als de scheidsrechter aanvankelijk geen kaart had getoond.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
ah zitten nog wel wat meer haken en ogen aan:
✅ Ja, de scheidsrechter mag na een VAR‑review alsnog een vrije trap (of strafschop) geven op de plek van de overtreding,
❗ maar alleen als het spel nog níet opnieuw is hervat.

Als het spel al wél opnieuw is gestart, dan mag de spelhervatting niet meer worden aangepast. Dan blijft alleen de disciplinaire maatregel (kaart) over.

De vrije trap mag dus enkel gegeven worden als het spel erna niet hervat was.

Ah volgens google mag het wel:
  • Het omgekeerde (Geel naar Rood): De VAR mag niet ingrijpen voor een directe gele kaart. Echter, als de scheidsrechter de beelden bekijkt voor een situatie die mogelijk rood is, kan dit resulteren in een gele kaart, ook als de scheidsrechter aanvankelijk geen kaart had getoond.
Ergens zou dit ook wel gek zijn, maar je kan als Var hiermee wel ook een behoorlijke invloed uitoefenen als iemand al geel heeft.

De actie van Mokio bijvoorbeeld tegen Heracles. Dat leek mij geen rode kaart maar wel een forse overtreding, zij het dat het wat ongelukkig was. Er werd even gekeken door de VAR. Als die de scheids alsnog naar de kant had geroepen, zou het wel vreemd zijn als hij daar niet geel voor zou geven nadat hij die beelden zag.

Moet wel zeggen dat ik nog niet vaak zo jammer heb gevonden dat de bekerfinale dit weekend is. Momentum in de Eredivisie zit er voor Twente lekker in, je hebt net een interlandweek gehad zonder Eredivisievoetbal en naar mijn mening moet de bekerfinale de week voor de seizoensafsluiter.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en ChrisV
En toen stond Vitesse echt bovenaan in de 4e periode! Nu dus ook boven ADO. Nog twee potjes en alles in eigen hand. Kom maar door met dat seizoenstoetje!

En toen stond Vitesse echt bovenaan in de 4e periode! Nu dus ook boven ADO. Nog twee potjes en alles in eigen hand. Kom maar door met dat seizoenstoetje!

Weet jou hoe het (ongeveer) zit met de financiële situatie? Wordt dit nu in aanloop naar komend seizoen weer zo’n enorme struggle om te mogen deelnemen?

Weet jou hoe het (ongeveer) zit met de financiële situatie? Wordt dit nu in aanloop naar komend seizoen weer zo’n enorme struggle om te mogen deelnemen?

Dat is nog ontzettend koffiedik kijken.

Qua kosten is er enorm gesneden in spelersbudget, algemene kosten en dat soort zaken. Alleen dat waanzinnig dure Gelredome contract (ik meen 2,4 miljoen voor 17 thuiswedstrijden competitie en X eventuele bekerwedstrijden) blijft maar staan. Daar is gene cent af te krijgen, dat hebben ze meermaals geprobeerd. Bedrag is ook hetzelfde gebleven na degradatie naar de KKD.

Qua inkomsten echter ligt het in alles bij of de overname wordt goedgekeurd. En dat is het grote vraagteken...

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread