Sport algemeen

Genieten! Rondjes om de eettafel gerend en gesprongen. Nu nog afmaken zondag.
Nouja niks is nog zeker, zou me niet verbazen dat de eerste 17 ploegen betrokken zijn bij een omkoop schandaal en dat Almere City volgende week nog tot kampioen gekroond gaat worden. Alles kan dit jaar.

Nee dit is voetbal op zijn mooist, al die emoties alle kanten op. Zo'n schakel kanaal is heerlijk op een avond als deze.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Koekdoos
Avondje weer, nu zondag afmaken. Ik weet alleen niet wat ik tot dan nog uit mijn handen ga krijgen.

Hoe hard kan een team falen zeg. RWDM is er niets tegen.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: reaper
Gisteren weinig meegekregen van de andere wedstrijden, maar wat een bijzondere avond in de Kuip. Schitterende en indrukwekkende actie ter herdenking van het bombardement van Rotterdam en na de wedstrijd een warm afscheid van Peter Houtman. De stem waarmee ik ben opgegroeid, zodra ik in de Kuip was.

• Geweldig
Waarderingen: Rockbeer en Oasiss
Gisteren weinig meegekregen van de andere wedstrijden, maar wat een bijzondere avond in de Kuip. Schitterende en indrukwekkende actie ter herdenking van het bombardement van Rotterdam en na de wedstrijd een warm afscheid van Peter Houtman. De stem waarmee ik ben opgegroeid, zodra ik in de Kuip was.
Doeidoei! ❤️

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Was echt de avond van de geweldige sfeeracties, die in de Kuip was geweldig en ook qua geluid heel erg goed gedaan! In De Grolsch Veste ook een geweldige herdenking voor de vuurwerkramp, zelden zo kippenvel gehad in het stadion. Laat sfeeracties maar aan Rotterdam en Enschede over!

Nou, het chagrijn heeft inmiddels wel een plekje gekregen. Wel Spurs-achtige gevoelens, maar toen werd ik ook op ochtend 2 niet lekker wakker, vandaag ging al beter ;). Al blijft het wel wrang dat je in 4 dagen tijd twee keer in de 99ste minuut het kampioenschap verpest ziet (tuurlijk niet alleen die momenten, maar toch..). Ik durf er echt mijn hand voor in het vuur te steken dat het zondag binnen 20 minuten 2-0 voor PSV staat en Ajax niet wint van Twente.

Afgelopen woensdag, en wat allemaal door de kamer vloog in de 99ste minuut, laat toch wel weer zien dat voetbal ook meer is dan maar een spelletje. Voor mij althans. Dat is begonnen als vijfjarig jochie dat fan werd van Kluivert en 30 jaar later is Ajax nog steeds echt wel een belangrijke factor in mijn leven. Ik begrijp zeker dat het niet het belangrijkste is; ik ben ernstig ziek geweest op mijn 25e, heb veel te vroeg afscheid moeten nemen van dierbaren, ik zie dagelijks wat er gebeurt in Gaza, ik weet het allemaal. Maar toch, in het treintje naar het stadion, je weekendvibe laten bepalen door die 11 mannen die nu het shirt van Ajax dragen, het is er wel. Ik durf wel te stellen Ajacied voor het leven te zijn, en kijk ernaar uit dit door te geven aan mijn dochter (en wie weet welke nakomelingen nog volgen).

Gewoon allemaal keihard dit prachtige voetballied meezingen. Dan komt het wel goed ;-)

En dan maar hopen dat Ajax zelf niet opnieuw verzaakt.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Joss en Oasiss
Nou, het chagrijn heeft inmiddels wel een plekje gekregen. Wel Spurs-achtige gevoelens, maar toen werd ik ook op ochtend 2 niet lekker wakker, vandaag ging al beter ;). Al blijft het wel wrang dat je in 4 dagen tijd twee keer in de 99ste minuut het kampioenschap verpest ziet (tuurlijk niet alleen die momenten, maar toch..). Ik durf er echt mijn hand voor in het vuur te steken dat het zondag binnen 20 minuten 2-0 voor PSV staat en Ajax niet wint van Twente.

Afgelopen woensdag, en wat allemaal door de kamer vloog in de 99ste minuut, laat toch wel weer zien dat voetbal ook meer is dan maar een spelletje. Voor mij althans. Dat is begonnen als vijfjarig jochie dat fan werd van Kluivert en 30 jaar later is Ajax nog steeds echt wel een belangrijke factor in mijn leven. Ik begrijp zeker dat het niet het belangrijkste is; ik ben ernstig ziek geweest op mijn 25e, heb veel te vroeg afscheid moeten nemen van dierbaren, ik zie dagelijks wat er gebeurt in Gaza, ik weet het allemaal. Maar toch, in het treintje naar het stadion, je weekendvibe laten bepalen door die 11 mannen die nu het shirt van Ajax dragen, het is er wel. Ik durf wel te stellen Ajacied voor het leven te zijn, en kijk ernaar uit dit door te geven aan mijn dochter (en wie weet welke nakomelingen nog volgen).
Mooie reactie. Je bent een voetbalsupporter of je begrijpt de passie niet, geen middenweg. Voetbal is voor mij ook veel meer als een spelletje, mijn buren bij FC Twente zijn na 10 jaar naast elkaar gezeten te hebben mijn vrienden geworden. Ik ben een kameraad verloren die in het stadion geëerd is en heb daardoor heel erg veel steun van medesupporters gehad. En juist door alles wat er nu in de wereld gebeurd is het mooi om een spelletje als voetbal te hebben om de emoties op los te kunnen laten. Ik kan ook niet wachten op de play-offs, de emoties die daar vrijkomen is ook geweldig. Play-offs voor europa heb ik dan weer geen zin in want ik denk dat we kansloos zijn plus dat ik vind dat je die sowieso moet afschaffen.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Oasiss
Ik dacht dat het met de jaren minder zou worden, maar sta stijf van de spanning. Vooruit nu rood-witten, vooruit PSV!

Users who are viewing this thread