Rosalía

jonveras

Support act
20 mrt 2018
1.123
1.068
Er was denk ik nog geen Rosalía-thread?

Eerste single van haar opkomende plaat LUX is echt geniaal. Mafste nummer dat ik tot nu toe gehoord heb dit jaar, echt fantastisch!

• Geweldig
  • On fire
  • Winning
Waarderingen: Oasiss, JP5 en tosti
Echt een heel innovatief nummer met aparte bijdragen van de twee gastmuzikanten oa Bjork. Benieuwd hoe dat ze dit live zal brengen? Een heel live orkest mee op tournee brengen is ook duur.

Echt een heel innovatief nummer met aparte bijdragen van de twee gastmuzikanten oa Bjork. Benieuwd hoe dat ze dit live zal brengen? Een heel live orkest mee op tournee brengen is ook duur.
Vorige tour trad ze volgensmij op zonder band

Een heel live orkest mee op tournee brengen is ook duur.
Wel, de tijden dat er uitgebreide 'orkesten' eens mee op tournee gaan, mogen gerust eens terugkomen. Uiteraard grote investering voor de artiest met als gevolg minder inkomsten, maar hey, de essentie van een live concert is nog steeds dat je een artiest en zijn band de muziek live hoort spelen.

Vorige tour trad ze volgensmij op zonder band
Klopt. En als je het benaderde als een theatervoorstelling (wat het eigenlijk was - zeer strak geregisseerd en elke avond identiek dezelfde opvoering), dan was het echt zeer oké. Maar helaas weinig muziek live, behalve haar stem en twee nummers op piano.

De recensies van het nieuwe album zijn alvast veelbelovend! Benieuwd om het te horen!

Mn verwachtingen worden zo wel heel hoog opgeklopt. Unlike anything in mainstream music… 🤔

Nog een dagje geduld!

Benieuwd welk festival hiermee het beste optreden van 2026 gaat noteren!

Ik heb het nummer nu meerdere keren gehoord en vind hem echt fantastisch, totdat het stuk van Yves Tumor komt die ik normaal wel weet te waarderen. Nog nooit gehad dat iets een nummer zo voor mij kan verpesten terwijl ik het eigenlijk een heel vet nummer vind, alleen Dirty Harry van Gorillaz komt naar boven. Zonde, hoop dat dit een uitzondering is, want als de rest van het album lijkt op de eerste 80% van het nummer, dan wordt het geweldig.

• Leuk
Waarderingen: piep
Ik heb het nummer nu meerdere keren gehoord en vind hem echt fantastisch, totdat het stuk van Yves Tumor komt die ik normaal wel weet te waarderen. Nog nooit gehad dat iets een nummer zo voor mij kan verpesten terwijl ik het eigenlijk een heel vet nummer vind, alleen Dirty Harry van Gorillaz komt naar boven. Zonde, hoop dat dit een uitzondering is, want als de rest van het album lijkt op de eerste 80% van het nummer, dan wordt het geweldig.
In context van de plaat kreeg ik net de chills wanneer Björk en Tumors stuk kwamen tbh.

Kan alle lovende kritieken alleen maar onderstrepen. Toch al even geleden dat een album mij zo vanaf de eerste keer bij de keel greep.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Joss
Ik heb het ook een kans gegeven, want iedereen loopt ermee weg. Maar het is gewoon niet voor mij. Ik kan dan ook niks zeggen of ik het goed vond of niet, maar het is gewoon niet mijn genre.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ja, lekkere plaat. Moet een paar keer aan voordat je er echt iets heel zinnigs over kan zeggen, er gebeurt genoeg. Komt die te laat voor alle eindejaarslijstjes?

Niet voor die van ons iig 😏

Users who are viewing this thread