Rock Werchter 2026

Zo te horen mooi op tijd weg bij Mumford & co (incl Pommelien). Prodigy was een waardige afsluiter heel eerlijk gezegd, die had van mij de Main mogen afsluiten na Mumford & sons

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: B0G5 en EdsjeFCB
Zo te horen mooi op tijd weg bij Mumford & co (incl Pommelien). Prodigy was een waardige afsluiter heel eerlijk gezegd, die had van mij de Main mogen afsluiten na Mumford & sons
Dat het gewoon in de Barn stond maakt het zo uniek.

Mumford per ongeluk toch meegepikt. Men ding niet, maar je kan niet zeggen dat ze er geen werk hadden ingestoken.

Heerlijke eerste dag gehad! de programmatie van de avond was enorm sterk. Binnen de groep uiteindelijk alle shows gezien en iedereen was lyrisch over of Tom Smith, of Prodigy, of Twod, of Blood Incantation of zelfs Midnight Generation. Absoluut dieptepunt is dat Pommelien Thijs een eigen nummer mocht gaan zingen waardoor M&S een eigen nummer minder hebben gespeeld.

Mijn top 5 van een topdag:
1. The War on Drugs
2. Kasabian
3. Blood Incantation
4. Mumford and Sons
5. Monza

• Leuk
Waarderingen: festirock
Heerlijke eerste dag. Wat een avond blok met 40 minuten Tom Smith, the Prodigy en blood incantation. Allen waanzinnig goed. Laatste halfuur Mumford gezien, vond het erg matig, zeker qua zang

Prodigy was bizar vet! Kasabian en PUP waren de grootste tegenvallers helaas. Verder prima dagje maar op the Prodigy na weinig memorabels gezien. Blood Incantation was weer goed maar vergeleken met BKS nog niet half de sfeer die het 2 weken geleden had. Vandaag op papier de minste dag en denk dat dat in de praktijk ook zo uit gaat komen.

1. The Prodigy
2. All Them Witches
3. Blood Incantation
4. Karen Dio
5. JADE (jammer dat ik maar een kwartiertje geweest ben, had graag de hele show gezien)

Okay...dag 1 zit erop. Korte rundown:

Mumford was weer degelijk. Geen grootse band, maar soms is degelijk gewoon goed genoeg. White Blank Page blijft een bloesmooi nummer. Als ze het enthousiasme bij Pommie haar invalbeurt hebben gezien, staat die bij album 3 hier te headlinen.

War on Drugs...tja. Het was dit of Prodigy in de tent. Dochter had geen zin in de grote drukkende beukende massa, dus Adam Granduciel is het geworden. Heerlijke band, heerlijke sound en van de drie keren dat ik ze zag mss het strafste.

Jade
Heerlijke show, een van de beste van de dag. Gewoon aanstekelijke fun.

Laatste half uur Prodigy...toch nog. Het was zoals verwacht kolkend en hevig, en gelukkig beter dan op de Lokerse waar er echt geen momentum in zat. Maxim heeft wel betere bindteksten nodig..

Basht.

Degelijk bandje, maar wat overhyped. Sommige nummers zijn leuk, sommige zijn meer een idee dan een nummer. Ik zie de meerwaarde niet ten opzichte van pakweg een Clockworks.

Yong Yello

Sterke binnenkomer. Bro had er moeite in gestopt en was duidelijk blij om op die spot te staan.

Zwangere Guy

Guy deed wat Guy altijd doet en Guy deed dat goed.

Kasabian

Ik vond het gewoon saai. Net als Prodigy teren op oude hits.

Triggerfinger

Kwam pas in het slotstuk op stoom. First Taste bvb had geen tanden, terwijl die song moet bijten. De zang van Ruben Block begint trouwens wel erg dun te klinken.

Nog stuk van Monza gezien...Van God Los was een momentje.

Sterke goedgevulde eerste dag? T'zal wel zijn.

Erg mooie eerste dag gehad!

Yong Yello was een heel goede main opener.
Bente in Klub Wim was top. Ze tourt echt met een sterke show en topband.
Triggerfinger heb ik al zittend gezien bij de poes.

Maar mijn échte favorieten van de donderdag? Yard Act was legendarisch, nóg sterker dan 2 jaar terug en Prodigy was een grote smerige bende.

All Them Witches was mn ding niet, na een half uurtje afgetaaid. PUP was vals en Zwangere Guy 5 minuten gezien maar dat ligt me toch echt niet. Van Loyle Carner een klein stukje gezien maar na Yard Act toch wel geen concentratie daarvoor, hetzelfde met Blood Incantation na Prodigy.

Pommelien & Sons geken van een afstandje en een uurtje van meegepakt. Deden het beter dan andere keren dat ik ze zag maar zal nooit helemaal mijn band worden.

Erg vermakelijke eerste dag, zin in moshpit vrijdag!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Louwers

Users who are viewing this thread