Rock Werchter 2026

Olivia Dean, Sam Fender, Charli XCX, Rosalia… we bouwen onszelf nu al op richting de teleurstelling haha

We weten allemaal dat het Red Hot Chilli Peppers, Foo Fighters en Muse gaat worden toch?

En vervolgens gaat Pukkelpop met die jongere namen lopen en gaan we versteld staan dat ze snel uitverkocht raken!
Laat maar komen hoor, niet ontgoocheld dan 😉
4 dagen dus kunnen ze weer wat oud en nieuw over verspreiden. Komt ook volgend jaar weer goed

Iedereen verdient een nieuwe kans. Sam Fender is te goed om hem geen nieuwe kans te geven.
Was natuurlijk niet de eerste cancel van hem op Rock Werchter. Hoewel ik het hem zeker wel toewens als grote fan, gaat die onzekerheid ook impact hebben op ticketverkoop van fans die er van uitgaan « dat die toch weer gaat cancelen ». Denk dat RW daar gevoeliger aan zou zijn dan PKP. Zeker gezien die laatste sowieso wel zal uitverkopen!

• Leuk
Waarderingen: festirock en phil
Was natuurlijk niet de eerste cancel van hem op Rock Werchter. Hoewel ik het hem zeker wel toewens als grote fan, gaat die onzekerheid ook impact hebben op ticketverkoop van fans die er van uitgaan « dat die toch weer gaat cancelen ». Denk dat RW daar gevoeliger aan zou zijn dan PKP. Zeker gezien die laatste sowieso wel zal uitverkopen!
Tot dit jaar was het Lowlands dat binnen de dag uitverkocht maar nu is dit festival nog altijd niet uitverkocht.
PKP heeft het schitterend gedaan dit jaar maar dat is geen garantie dat het volgende jaren ook zo snel uitverkoopt.

Sam Fender zou ik voor RW als co-headliner combineren met een andere sterke headliner bv Olivia Rodrigo. Zet dan nog Olivia Dean op de line-up en de verkoop komt wel goed.

Tot dit jaar was het Lowlands dat binnen de dag uitverkocht maar nu is dit festival nog altijd niet uitverkocht.
PKP heeft het schitterend gedaan dit jaar maar dat is geen garantie dat het volgende jaren ook zo snel uitverkoopt.

Sam Fender zou ik voor RW als co-headliner combineren met een andere sterke headliner bv Olivia Rodrigo. Zet dan nog Olivia Dean op de line-up en de verkoop komt wel goed.
Op de Poppy dag van de 4 graag.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Ik heb wel begrepen dat dit alleen toegankelijk gaat zijn voor Belgen, klopt dat?

• Pray
Waarderingen: JP5
Leuk, maar ik vraag me wel af of het de rol van de openbare omroep is om hier zo zwaar in te investeren, zeker als dat ten koste gaat van commerciële partners.

En terwijl ze bij de openbare omroep tegelijk constant klagen dat ze te weinig middelen hebben.

Leuk, maar ik vraag me wel af of het de rol van de openbare omroep is om hier zo zwaar in te investeren, zeker als dat ten koste gaat van commerciële partners.

En terwijl ze bij de openbare omroep tegelijk constant klagen dat ze te weinig middelen hebben.
Cultuur dichterbij brengen is nochtans een belangrijke taak van de openbare omroep. Plus dit is de eerste keer dat je alle podia en optredens kunt streamen, dus ik denk niet dat we hierop tegen moeten zijn. Toch beter dat hier belastinggeld naar gaat dan naar andere zaken. ;-)

… dit is de eerste keer dat je alle podia en optredens kunt streamen, dus ik denk niet dat we hierop tegen moeten zijn.

Zal ongetwijfeld niet om alle optredens gaan, denk ik? Er wordt gesproken over “een hele reeks concerten” en “verschillende concerten”. Zal wel hetzelfde principe zijn als in het verleden bij Proximus?

Cultuur dichterbij brengen is nochtans een belangrijke taak van de openbare omroep. Plus dit is de eerste keer dat je alle podia en optredens kunt streamen, dus ik denk niet dat we hierop tegen moeten zijn. Toch beter dat hier belastinggeld naar gaat dan naar andere zaken. ;-)
Werkt natuurlijk ook in de andere richting hè. « Je wordt gestreamd op het Pickx platform van onze sponsor » t.o.v. « je wordt uitgezonden door de publieke omroep van de regio » zal ook wel impact hebben op de kracht die ze hebben om überhaupt dingen te streamen. Vorige jaren was dat altijd of heel last minute of helemaal niet/snippers in de verslaggeving van StuBru.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread