Rock Werchter 2026

Ik ken HAEVN eigenlijk niet ... Afsluiter van KluB C op zondag toch ... Wordt toch nauwelijks of niet op Belgische radio gedraaid volgens mij? Hoogstens al in De Roma en Het Depot gestaan in België. Ik dacht eerst dat het over het dansbare HAVEN ging (met I Run hebben die nu een hit te pakken). Niet dus. Vreemde boeking voor die spot lijkt het me.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en Joslittel
Ja, van die lekker lange rocknummers met tempowisselingen ... Ik vind het ook wel een ontdekking! Maar ... Grote kans dat dit overlapt met Mogwai en/of Rise Against ... Dat stuk van het tijdsschema ziet er niet zo goed uit ...
Overlap met Rise Against zal er niet zijn. Zij starten vanaf het moment dat Rise Against eindigt.

• Leuk
Waarderingen: phil
Beste leden;
1 tip en 1 belofte:
Zet je comfortabel met een drankje en luister het volledige nummer 'The big Picture' van de Franse groep Last train. Hier gaat muziek dus over.
Als je dit nummer dik ok vindt, kom dan naar de slope op zondag en zoek deze boomer tijdens het fantastische optreden. Zie je een grijze boomer volledig weg van de wereld te klagen tegen de klaagmuur dan heb je Waar is Phil gevonden en krijg je een pint!
Mooie tip, mooie belofte.

Last Train ga ik zeker goed inluisteren, fijn melancholisch.

• Leuk
Ik ken HAEVN eigenlijk niet ... Afsluiter van KluB C op zondag toch ... Wordt toch nauwelijks of niet op Belgische radio gedraaid volgens mij? Hoogstens al in De Roma en Het Depot gestaan in België. Ik dacht eerst dat het over het dansbare HAVEN ging (met I Run hebben die nu een hit te pakken). Niet dus. Vreemde boeking voor die spot lijkt het me.
volgens mij vorig jaar op OLT, meer info via volgende link:

Helemaal met je eens. Beetje ondergesneeuwd in de totale berg aan aankondigingen maar een hele gekke verrassing. Verdienen die stek in mijn ogen helemaal niet

Ik had toch ook Chanell Zero wel verwacht. Die leek me zga zeker.

Voor mij staat of valt het festival er niet mee hoor, maar het leek me een inkoppertje.

Deze keer ook amper Nederlandse inbreng meen ik. Buiten het "huh ineens staat HEAVN erbij" of mis ik meer?

• Leuk
Hebben best wel hun schare fans. Maar niet het volk dat richting Werchter zou afzakken.
Wat wel een grote rol speelt is dat bands niet altijd staan te springen om tijdens een grote headliner te spelen. Zeker Engelsen/Amerikanen. Dus daarom durven ze wel zoiets doen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo
Hebben best wel hun schare fans. Maar niet het volk dat richting Werchter zou afzakken.
Wat wel een grote rol speelt is dat bands niet altijd staan te springen om tijdens een grote headliner te spelen. Zeker Engelsen/Amerikanen. Dus daarom durven ze wel zoiets doen.
Grappig als je je bedenkt dat de vorige keer wel nog gewoon Kylie Minogue tegenover The Cure stond. En Robyn tegenover Tool daarna. Toch een andere orde.

Beste leden;
1 tip en 1 belofte:
Zet je comfortabel met een drankje en luister het volledige nummer 'The big Picture' van de Franse groep Last train. Hier gaat muziek dus over.
Als je dit nummer dik ok vindt, kom dan naar de slope op zondag en zoek deze boomer tijdens het fantastische optreden. Zie je een grijze boomer volledig weg van de wereld te klagen tegen de klaagmuur dan heb je Waar is Phil gevonden en krijg je een pint!
Op jouw aanraden eens gaan luisteren, ben wel fan, heerlijk om naar te luisteren, ben wel een beetje bang voor het slot waar ze spelen, indoor was top geweest

• Leuk
Grappig als je je bedenkt dat de vorige keer wel nog gewoon Kylie Minogue tegenover The Cure stond. En Robyn tegenover Tool daarna. Toch een andere orde.
Ja er zijn artiesten die zich dat niet aantrekken. Maar even vaak zie je wel toestanden zoals een Puggy tijdens Rammstein, of een toen nog kleine CDW tijdens Radiohead (en entourage Radiohead maar mekkeren over die beats, band zelf stoorde zich er niet aan).

Ja er zijn artiesten die zich dat niet aantrekken. Maar even vaak zie je wel toestanden zoals een Puggy tijdens Rammstein, of een toen nog kleine CDW tijdens Radiohead (en entourage Radiohead maar mekkeren over die beats, band zelf stoorde zich er niet aan).
Ik stoorde me daar ook heel erg aan trouwens. Vooral daarom was dat toch het minst indrukwekkende optreden van Radiohead dat ik van ze gezien heb.

Vraag me af wat het doet voor de spreiding van het volk, zo’n Haeven. In dat opzicht was een Rufus tijdens AM, Parcels tijdens Foos of Underworld tijdens Muse in de laatste jaren toch goed geregeld voor die laatste dag.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en ChrisV
Ja, van die lekker lange rocknummers met tempowisselingen ... Ik vind het ook wel een ontdekking! Maar ... Grote kans dat dit overlapt met Mogwai en/of Rise Against ... Dat stuk van het tijdsschema ziet er niet zo goed uit ...
Rise Against kan je elk jaar wel ergens zien toch? Hebben ook een vreselijk album uitgebracht vorig jaar, dus je mist niets door die te laten passeren, naar mijn mening. Heb ze waarschijnlijk al 10 keer gezien, en hun liveniveau gaat met het jaar naar beneden (met uitzondering van een strakke set in de Marquee op Pukkelpop een jaar of 6 geleden).

Beste leden;
1 tip en 1 belofte:
Leuk om te horen!
Heb ze in 2017 in de Witloof Bar gezien in Botanique, toen al omvergeblazen!
Vorig jaar waren ze in Luik te zien en ze komen naar de AB op 1 oktober, dus wie ze mist heeft nog een kans erna 👌
Ik zal er sowieso staan!

• Leuk
Leuk om te horen!
Heb ze in 2017 in de Witloof Bar gezien in Botanique, toen al omvergeblazen!
Vorig jaar waren ze in Luik te zien en ze komen naar de AB op 1 oktober, dus wie ze mist heeft nog een kans erna 👌
Ik zal er sowieso staan!
Dus het is gelukkig beter dan gewoon Train?
Is ook niet zo moeilijk. Ik ga er vanavond eens goed voor zitten om te luisteren, dank voor de tip @phil

• Leuk

Users who are viewing this thread