Rock Werchter 2026

Wie er ook wel of niet blij is en wat er nog wel of niet bijkomt, ik koop straks in de VVK mijn combi en ga 4 dagen genieten van oude bekenden, vage kennissen en nieuwe ontdekkingen. Er is altijd wel wat te beleven en zo niet, dan ben ik op de camping te vinden met mijn maten en wat pintjes. Komt allemaal goed!

HIer nog wat extra namen van Best Kept Secret.

Hayley WIlliams zou nog wel een toffe zijn. Sharon van Etten ben ik wel benieuwd naar, zo ook Nation of Language,

zijn natuurlijk allemaal namen die onderaan bungelen bij RW, maar toch leuk om ff te zien.
Hayley heeft zover ik kan zien ook geen Belgische datum voor de rest. Zou mooi zijn.

Wie er ook wel of niet blij is en wat er nog wel of niet bijkomt, ik koop straks in de VVK mijn combi en ga 4 dagen genieten van oude bekenden, vage kennissen en nieuwe ontdekkingen. Er is altijd wel wat te beleven en zo niet, dan ben ik op de camping te vinden met mijn maten en wat pintjes. Komt allemaal goed!
Zo moet je een festival ook beleven! het is meer dan de muziek alleen

Deze headliners zijn vlees noch vis. Geen rockband pur sang die de weide goed zou bij een knallen. En RW heeft toch als organisatie zijnde toch wel de power om bepaalde acts naar hier te halen. Kijk naar hoe ze uiteindelijk Kings Of Leon vorig jaar alsnog hebben binnen gehaald. Hoe ze Yungblud een dag op voorhand nog hebben laten overkomen en nu Lewis Capaldi laten overvliegen.

Met Twenty One Pilots én Mumford & Sons én Lewis Capaldi heb je gewoon drie avonden van de vier een commerciële, radiovriendelijke act bovenaan staan. Is gewoon een overgewicht. Begrijp niet aan wie ze hun combi's kwijtwillen. Stubru/Willy-luisteraars of die van MNM en Q...
ik denk dat ze hun combi's meer en meer kwijt geraken aan FOMO'rs, mensen die niks willen missen en blindelings kopen, niet per se echte muziekliefhebbers dus, (zie ook tomorrowland)

1 naam die absoluut wel kon en elders staat is Cave. Hoe dat ook gelopen is, en wat de reden ook moge zijn, die hadden ze nog wel ergens kunnen inpassen.

Eigenlijk hadden ze SOAD toch ook gewoon moeten binnenhalen, niet? Een paar festivals in hun tour en een tijdje de verwachting dat ze ook zouden volgen.

Die 2 hadden voor veel evenwicht gezorgd.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Eigenlijk hadden ze SOAD toch ook gewoon moeten binnenhalen, niet? Een paar festivals in hun tour en een tijdje de verwachting dat ze ook zouden volgen.

Die 2 hadden voor veel evenwicht gezorgd.
Zeker als die Qotsa hadden meegenomen.

Ook Jack White had er moeten staan.

ik denk dat ze hun combi's meer en meer kwijt geraken aan FOMO'rs, mensen die niks willen missen en blindelings kopen, niet per se echte muziekliefhebbers dus, (zie ook tomorrowland)
Dat is natuurlijk niets nieuws, er zijn gewoon mensen die elk jaar standaard een combi kopen, ongeacht wat er komt. Was 20 jaar geleden ook al. Maar dit is hetzelfde bij bv graspop.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en zero
Ik ga met mijn maten al sinds 1996 iedere editie, dus het is een traditie geworden die we inderdaad voor geen goud willen missen.

Verder gaan we al meer dan 30 jaar naar 25 tot 35 concerten per jaar dus echte muziekliefhebbers zijn we inderdaad niet...
Goed gezien!

Users who are viewing this thread