Rock Werchter 2026

Mumford is wel een terechte headliner en staat op zijn plek. Cave hadden ze voor The xx kunnen plaatsen bv.
Zowel Cave als The xx willen wss hun dag afsluiten. Dan hebben ze gewoon voor de meest exclusieve gekozen.

Je had trouwens ook gelijk over een hele dag geklaag haha. Maar dat is wel vaker hier natuurlijk, als iets niet binnen onze muzikale smaak past. ;)

Is Capaldi een boeking waar ik naar uitkijk? Neen. Is het objectief gezien een goede boeking? Ja.

Gohja. Mad Cool doet toch ook niet onder? Da's goedkoper en 4 dagen. Primavera is 15 euro meer en je krijgt wel een pak meer podia, exclusieve sets en waar voor je geld.

Roskilde is duurder ja, maar die duurt in feite ook 6 dagen.
Prijzen in verschillende landen vergelijken gaat al heel snel mis. Alles is in Spanje goedkoper, niet alleen festivals. Mensen verdienen daar ook aanzienlijk minder.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik neem aan dat hij niet als baby op RW stond.

Mood What GIF by NBC

For Friday, I could also imagine Charlie Puth and Halsey from Mad Cool.
Op de een of andere manier heb ik altijd veel sympathie voor Charlie Puth. Geleidelijk aan zijn carrière begonnen en lijkt erg down to earth. Vind zijn coverversies altijd wel vermakelijk en vooral in het begin van zijn carrière veel hits die mensen onbewust toch kennen.

Mijn headliner score:
The Cure 4/5
Moby 4/5
Gorillaz 3,5/5
The Prodigy 3,5/5
Mumford & Sons 3/5
21 Pilots 2,5/5
Lewis Capaldi 1,5/5
The xx 1/5

In de breedte een prima (wel wat gedateerde) bovenkant, op de vrijdag na. Maar er mist een echte klepper die mij gelijk zou doen overhalen voor een ticket. Al ga ik er wel vanuit dat er nog een hele sterke undercard aan komt, met name in de Barn en op de Slope.

Voor mij is het nu 4,5/8 waarbij ik The Prodigy, Gorillaz, Moby en The Cure graag wil zien en The xx een twijfelgevalletje is. Zijn wel eens slechtere scores geweest voor de bovenkant van een affiche voor mij

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en Pommer
Ondertussen komt BKS weer met een lading nieuwe namen waar ik van hoop dat er een paar van op Werchter staan.

Aldous Harding, Ão, Apichat Pakwan, BCUC, Croíthe, Curtis Harding, Dame Area, Genesis Owusu, GHOSTWOMAN, Grote Geelstaart, Hayley Williams, Jungle by Night, Leoniden, mark william lewis, MEROL, Midrift, Militarie Gun, Model/Actriz, Nation of Language, NewDad, Parker Fans, Shady Nasty, Sharon van Etten & The Attachment Theory, Sorry, The Zawose Queens, Weval (live) and Yard Act.

Gaat geen kat meer staan tegen dat ze om 1u op de main staan moest er nóg iets plat bijkomen.
Als er toch gewoon toffe acts in de Barn en Klub staan? Wel mee eens dat groot deel van de dagkaarten naar de Lewis Capaldi doelgroep gaat als ze daar inderdaad naast Teddy nog wat anders bijzetten.

Users who are viewing this thread