Rock Werchter 2026

Maar daar alleen gaat het niet over hé jimmy.

We kunnen blijven zeggen van: "ja, maar ze doen hun best, en ze hebben toch echt wel alles geboekt wat kon die periode."

Tuurlijk doen ze hun best, tuurlijk boekten ze wat er kon. Neemt niet weg dat het een magere bovenkant is én zwak naar Werchternormen. Beiden kunnen gerust benoemd worden.
Bedoel, je moet Mumford niet vervangen door Cave, je moet ze beide zetten 😉.

Deze headliners zijn vlees noch vis. Geen rockband pur sang die de weide goed zou bij een knallen. En RW heeft toch als organisatie zijnde toch wel de power om bepaalde acts naar hier te halen. Kijk naar hoe ze uiteindelijk Kings Of Leon vorig jaar alsnog hebben binnen gehaald. Hoe ze Yungblud een dag op voorhand nog hebben laten overkomen en nu Lewis Capaldi laten overvliegen.

Met Twenty One Pilots én Mumford & Sons én Lewis Capaldi heb je gewoon drie avonden van de vier een commerciële, radiovriendelijke act bovenaan staan. Is gewoon een overgewicht. Begrijp niet aan wie ze hun combi's kwijtwillen. Stubru/Willy-luisteraars of die van MNM en Q...

Deze headliners zijn vlees noch vis. Geen rockband pur sang die de weide goed zou bij een knallen. En RW heeft toch als organisatie zijnde toch wel de power om bepaalde acts naar hier te halen. Kijk naar hoe ze uiteindelijk Kings Of Leon vorig jaar alsnog hebben binnen gehaald. Hoe ze Yungblud een dag op voorhand nog hebben laten overkomen en nu Lewis Capaldi laten overvliegen.

Met Twenty One Pilots én Mumford & Sons én Lewis Capaldi heb je gewoon drie avonden van de vier een commerciële, radiovriendelijke act bovenaan staan. Is gewoon een overgewicht. Begrijp niet aan wie ze hun combi's kwijtwillen. Stubru/Willy-luisteraars of die van MNM en Q...
Eerlijk is eerlijk, ligt wel perfect in het straatje van wat StuBru nu is. Daar kan je niet rond.

Dit zijn echt StuBru namen haha, Willy minder

Ik weet niets af van die Lewis Capaldi, maar ...

Ik lees hier dikwijls als zijn grootste pluspunt dat zijn humor goed is. Op welke manier wordt dit bedoeld? Is het de helft muziek, de helft stand up comedy?
De laatste keer op RW vond ik hem ook wel grappig tussen zijn nummers door. Veel zelfrelativering ook.
In combinatie met zijn ziekte wekt dit natuurlijk ook wel wat empathie en sympathie op... Maar dat moet los staan van de muziek. Vorige keer stond hij volgens mij op de juiste plek en ik zie geen muzikale reden om die naar boven te schuiven.

De laatste keer op RW vond ik hem ook wel grappig tussen zijn nummers door. Veel zelfrelativering ook.
In combinatie met zijn ziekte wekt dit natuurlijk ook wel wat empathie en sympathie op... Maar dat moet los staan van de muziek. Vorige keer stond hij volgens mij op de juiste plek en ik zie geen muzikale reden om die naar boven te schuiven.
Sinds die show in 2022 heeft hij in 2023 sportpaleis uitverkocht…

En dan mogen de RW-fans die het een boomerfestival vonden toch in de haren krabben, wat een kwaliteitsduik is dit. Wie gaat er 140 euro betalen voor deze bovenkant?

• Leuk
Waarderingen: phil
Sinds die show in 2022 heeft hij in 2023 sportpaleis uitverkocht…
Mja, Tom Odell zijn show volgende week nagenoeg ook... En ik denk niet dat we staan te springen als hij ook volgende keer een sub positie gaat krijgen.
Maar dat zijn we nu ook niet met Capaldi. Al ga ik sowieso wel kijken naar zijn optreden.

Wel een droomaffiche dit jaar - als in - wegdromen: The Cure, The XX, Moby - in mindere mate Capaldi en Mumford

Users who are viewing this thread