Rock Werchter 2026

Denk dat voor de vaste RW ganger niet dat er al paniek moet ontstaan.. GMM heeft ook de giga namen niet en heeft duidelijk in de breedte goed geboekt.
wacht morgen af, Mogelijk bij Werchter hetzelfde :)

voor mezelf is het wederom een jaar om over te slaan zoals zo vaak in het verleden. Geen enkele boeiende headliner, en een The Offspring ergens krijgt dat niet mee opgelost.

Capaldi verkoopt Sportpaleis uit en The XX zou zeker Vorst volkrijgen. Teddy Swims idem dito. Dus het kan je smaak niet zijn, maar prima geboekt toch
Is wel wat anders dan een festivalweide voltrekken. Ik zie ook weinig overlap in fans.

Maar aan de andere kant. We kunnen er flink op zeuren maar met dat wat er tourt is dit gewoon een keurige bovenkant. Ze hebben nog best het uiterste uit de kan weten te halen.

As always, you can’t book who 1. Isn’t touring and 2. Who’s plans don’t fit with that weekend.

Realistically the only huge name not booked who fit the criteria is The Foo Fighters and we already know the reason why for that

• Winning
Waarderingen: napril69
Los van de klaagzang, maar ik zie niet in wat Rock Werchter momenteel gemist heeft én dat beschikbaar is in hun weekend.

Integendeel, Mumford momenteel nog nergens anders aangekondigd (zullen er wel nog volgen), Lewis onderbreekt zijn UK-run om naar Werchter te komen, The XX is al lang geleden, net als Moby en The Prodigy, The Cure altijd de moeite en Gorillaz blijft voor velen een topnaam.

Als Lorde natuurlijk straks op Open'er staat, dan is dat iets anders.

Overigens op The Prodigy na allemaal namen die nog een Sportpaleis aankunnen.
Nick Cave.

Vervang Cave met Mumford en je hebt een totaal andere gevoel over deze reeks headliners. Vind ik toch.

1 naam die absoluut wel kon en elders staat is Cave. Hoe dat ook gelopen is, en wat de reden ook moge zijn, die hadden ze nog wel ergens kunnen inpassen.
Cave, verder nog Pulp en Florence, onder de grotere namen.

En ja: elk van deze namen zal wel een goede reden hebben (Pulp al helemaal), maar dat zijn wel twee grotere namen die rond RW touren.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Everyknight

En ja: elk van deze namen zal wel een goede reden hebben (Pulp al helemaal), maar dat zijn wel twee grotere namen die rond RW touren.
Florence is voor mij echt geen relevant voorbeeld. Daar zijn we op Werchter al mee doodgeslagen geweest.
Ben blij dat ze er is een keer niet staat. En ze gewoon haar correct terug op Pkp hebben neergezet. Zonder die Pkp cancel stond ze er terug.

Pulp is echt geen voorbeeld. Dat is nog kleiner qua impact dan The Strokes.

Nick Cave.

Vervang Cave met Mumford en je hebt een totaal andere gevoel over deze reeks headliners. Vind ik toch.
Ik niet, ik zou altijd Mumford verkiezen (en zo zijn er nog veel). Smaken, daar gaan we niet over discussiëren. Al is dat natuurlijk gewoon wat we hier altijd doen. En we zijn slechts een klein percentage van de bezoekers op de weide, gelukkig voor de organisatoren. Maar oké, Nick Cave kon gerust wel ergens anders er nog bij. Moet ik toegeven.

Net overigens concertje van Lewis opgelegd. Op zich zou ik het wel verteren met een pintje in de hand en in de auto zing ik ook gewoon mee met Someone you love, maar ik heb gewoon ook een veel te brede muzieksmaak.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik weet niets af van die Lewis Capaldi, maar ...

Ik lees hier dikwijls als zijn grootste pluspunt dat zijn humor goed is. Op welke manier wordt dit bedoeld? Is het de helft muziek, de helft stand up comedy?

• Leuk
Waarderingen: Pieterjan

Florence haalt Pukkelpop in. Pulp is te klein.

Ik lees hier dikwijls als zijn grootste pluspunt dat zijn humor goed is. Op welke manier wordt dit bedoeld? Is het de helft muziek, de helft stand up comedy?
Zover ik weet is die wel gevat en relativeert die zichzelf enorm. Maar daarvoor ga je natuurlijk niet naar een concert.

Maar veel mensen die ik ken zijn wel blij met Mumford. Is gewoon een grote naam.

Heb er voor de duidelijkheid niks mee.
Maar daar alleen gaat het niet over hé jimmy.

We kunnen blijven zeggen van: "ja, maar ze doen hun best, en ze hebben toch echt wel alles geboekt wat kon die periode."

Tuurlijk doen ze hun best, tuurlijk boekten ze wat er kon. Neemt niet weg dat het een magere bovenkant is én zwak naar Werchternormen. Beiden kunnen gerust benoemd worden.

• Leuk
Waarderingen: phil en hectormalkovich

Nee, gewoon wat gezever tussen de nummers door.

Users who are viewing this thread