Rock Werchter 2026

Combiticket is 315. Wat toch wel een mooie prijs is vergeleken met andere festivals die minder lang duren.

Maar goed, programma moet wel je ding zijn natuurlijk.
Ik blijf het zeggen, ze missen een kapstok dit jaar. De naam waarvoor mensen combi kopen ontbreekt.
Alles bij elkaar toch al een heel aardig programma, waarbij ik morgen en volgende maand nog genoeg interessante namen verwacht. Wel eens dat de hele grote klapper ontbreekt. De enige theoretische mogelijkheid daarop is nog de donderdag, aangezien Mumford & Sons niet als afsluiter zijn aangekondigd (en the Prodigy in de Barn terecht zou kunnen komen).

sommigen lijken hier ook te geloven dat er maar 1 festival bestaat in België; TWOD kan natuurlijk ook op Cactus, Lokerse of PP staan... zoals zovele anderen

Alles bij elkaar toch al een heel aardig programma, waarbij ik morgen en volgende maand nog genoeg interessante namen verwacht. Wel eens dat de hele grote klapper ontbreekt. De enige theoretische mogelijkheid daarop is nog de donderdag, aangezien Mumford & Sons niet als afsluiter zijn aangekondigd (en the Prodigy in de Barn terecht zou kunnen komen).
Dit had iemand gevraagd en als antwoord gehad dat ze wel degelijk af zouden sluiten - als ik het me juist herinner van niet lang na die aankondiging

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Los van de klaagzang, maar ik zie niet in wat Rock Werchter momenteel gemist heeft én dat beschikbaar is in hun weekend. Behalve dan Nick Cave.

Integendeel, Mumford momenteel nog nergens anders aangekondigd (zullen er wel nog volgen), Lewis onderbreekt zijn UK-run om naar Werchter te komen, The XX is al lang geleden, net als Moby en The Prodigy, The Cure altijd de moeite en Gorillaz blijft voor velen een topnaam.

Als Lorde natuurlijk straks op Open'er staat, dan is dat iets anders.

Overigens op The Prodigy na allemaal namen die nog een Sportpaleis aankunnen.

Laatst bewerkt:
Dus:

The Prodigy - Mumford & Sons
Lewis Capaldi - The XX
TOP - Gorillaz
Moby - The Cure

Met dan als derde laatste The Offspring, Teddy Swims, Little Simz, nog iets? Te verdelen over de vier dagen. Morgen kennen we ook groot deel van tentheadliners.
Ik durf bijna niet te kijken naar de eerste pagina's van dit forum en wat de voorspellingen toen waren. Er zouden alleen maar vette vissen komen. Oei.

• Leuk
Waarderingen: phil en JelleCa
Foo fighters, The war on drugs, Florence&the machine, Lorde, KOL, Pixies, Nick Cave, Pulp, The Black Crowes, David Byrne, Kasabian, APC (mag toch hopen dat ze die nog halen?), Iron Maiden, Jack White, Matt Berninger, Wolf Alice, ...

Enfin, misschien halen ze die nog allemaal é. Kan.
Foo's was te snel op return, Florence moest Pukkelpop inhalen, Lorde lijkt dat weekend niet te touren, Cave staat al op Live is Live, KoL is dat weekend al bezet, Iron Maiden ook op LiL (en dat is geen naam voor Werchter). Op Cave na allemaal namen die gewoon niet beschikbaar lijken te zijn dat weekend.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Foo fighters, The war on drugs, Florence&the machine, Lorde, KOL, Pixies, Nick Cave, Pulp, The Black Crowes, David Byrne, Kasabian, APC (mag toch hopen dat ze die nog halen?), Iron Maiden, Jack White, Matt Berninger, Wolf Alice, ...

Enfin, misschien halen ze die nog allemaal é. Kan.
- Foos doen geen twee keer kort op elkaar
- TWOD nog nergens aangekondigd in weekend RW
- Florence op Pukkelpop, dat is maar netjes
- Lorde nog niet aangekondigd
- KOL: misschien lag die tour in UK al anderhalf jaar vast? En enkele dagen geleden was iedereen nog een gat in de lucht aan het springen dat ze uitgesloten waren
- Pixies: wat niet is kan nog komen, geen headliner
- Nick Cave: kan je over discussiëren, maar ik mis hem niet en staat elk jaar in België en altijd zelfde show (maar wel een topper)
- Pulp: geen headliner
- David Byrne: wat niet is kan nog komen, geen headliner (main)
- Kasabian: wat niet is kan nog komen, geen headliner
- Iron Maiden: ooit geprobeerd, matcht niet met Werchter (en ook elk jaar in de buurt)
- Jack White nog nergens aangekondigd in weekend RW
- Matt Berninger: wat niet is kan nog komen
- Wolf Alice: wat niet is kan nog komen

Dus valt wel mee zeker?

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Aaahh... Niet onderbouwde gokjes wagen. It's on!

Donderdag:
Fred Again - Lorde - Rise Against
Pulp

Vrijdag:
Oasis - Bazart - Miles Kane
Disclosure

Zaterdag:
Lana Del Rey - Bon Iver - Loyle Carner
Pendulum

Zondag:
Gorillaz - System of a Down - Turnstile
Haim

Lady Gaga, Metallica en Paul McCartney zie ik eerder als opties voor een apart event.
Fred Again..
Mumford & Sons
System Of A Down
Billie Eilish
Chappel Roan

Mac DeMarco
Lorde
Turnstile
David Byrne

Oasis, Lady Gaga op losse events

The last dinner party en Benson Boone op donderdag
Billie Eilish en QOSA op vrijdag
The Cure en the National op zaterdag
Foo fighters en Kings of Leon op zondag

Alleszins mijn (wellicht weinig realistische) wishlist:

RW:
- The Cure
- Mumford & Sons
- Billie Eillish
- System of a Down
- The War On Drugs
- Wunderhorse (met een set van 1u op main)
- The Haunted Youth
- The Vaccines

Parklife:
- MCR
- Catfish & The Bottlemen
Even tijdreisje naar 7 juli ;)

Maar we kunnen wel een beetje positiviteit gebruiken, dus laat ik eens een blij bericht doen.

Ik ben heel blij dat Fred Again niet komt! Daar kan ik helemaal niets mee. Dan nog liever Capaldi.
Fred Again zal best meer kaarten schuiven dan Capaldi, maar niet mijn ding.

Foo's was te snel op return, Florence moest Pukkelpop inhalen, Lorde lijkt dat weekend niet te touren, Cave staat al op Live is Live, KoL is dat weekend al bezet, Iron Maiden ook op LiL (en dat is geen naam voor Werchter). Op Cave na allemaal namen die gewoon niet beschikbaar lijken te zijn dat weekend.
Allé jong! Dikke pech dus blijkbaar! NIets aan te doen. Volgend jaar beter.

• Haha
Waarderingen: bicky
sommigen lijken hier ook te geloven dat er maar 1 festival bestaat in België; TWOD kan natuurlijk ook op Cactus, Lokerse of PP staan... zoals zovele anderen
Ik geloof wel dat er maar 1 is die de grootte van naam als Rockwerchter heeft. Dus ze mogen er best naar handelen. bij de 1e 8 namen maken ze hun zwaargewicht naam nog niet waar. Dus ik ben benieuwd wat er bij komt. Dan zit je al snel in de TWOD categorie van grootte te kijken.

Zeg in 't algemeen: ik heb niets tegen Rock Werchter é zeg. Ik ben er jaaaaaaren combi naartoe geweest, het ene jaar was de line-up beter dan het andere, zo gaat dat. Het enige wat is vaststel is dat het festival dat ooit zo bepalend was en alles kon halen wat het wou, nu ook lijdt onder de steeds groter wordende concurrentie in het Europese festivalllandschap, tot in eigen land toe (denk aan Live /s live bvb). Dat is geen schande. Als velen onder jullie iets anders vaststellen is dit ok. Even goede vrienden. Ik ga er geen over en weer discussie van maken. I love Rock Werchter.

Users who are viewing this thread