Rock Werchter 2026

Al die namen zijn of waren (ahum Lil Nas X) groter
Dan onderschat je de populariteit van Swims toch wel imo. Zeker Gallagher en Royal Blood zijn toch niet groter.

Los daarvan zou Swims - The xx idd zwak zijn, maar wat gebeurt achter de schermen.. Op naar morgen, worden we hopelijk heel wat wijzer.

• Wow
Waarderingen: Breinaard
Ik wilde niet wƩƩr de knuppel in het hoenderhok gooien. Maar het valt wel op. Perceptie is veel: 1/7 grote namen heeft als lid/wordt gefront door een vrouw. Als je hoort dat er dan zo veel aanbod zou zijn.. Is dat gewoon wat jammer. Bij DTRH, toch al een festival met een bepaalde grootte kan het wel. Ook het middensegment is zeer gevarieerd.. Ma bon, wie weet maakt de organisatie de affiche nog wat evenwichtiger..
Nja maar Florence missen we (waarschijnlijk) door het inhalen van Pukkelpop en zou Simz niet te weinig zijn voor de laatste 2 plaatsen op de Main?
Nuja als hier al gegoocheld wordt met NBT - The XX tja.
En ook Open'er, Roskilde, MC, Nos worden niet getopt door dames.

Die echte conclusies zullen we pas binnen enkele maanden kunnen trekken natuurlijk. Simz zie ik nu eindelijk nog is opduiken, idealiter op zaterdag, kan ze ook mee met Gorillaz on stage.

Ik heb stiekem toch nog wel iets van hoop dat ze morgen nog met een verrassende sub komen voor de vrijdag. Ik zou er zelf echt niet teveel rekening mee willen houden en ik kan zeker niks verzinnen zo snel, maar the prodigy (of je het nou een welkome of vervelende verrassing vind) zagen we met z'n allen toch ook niet echt aankomen

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
De Prodigy was vorige keer op de parking in Lokeren al een regelrechte aanfluiting. Die vonden op geen moment nog het tempo. Die anno 2025 als headliner van een major aankondigen, of dat nu een main of Barn is..is gewoon zwak.

Werchter had gewoon Florecence of Lorde moeten hebben, niet het zoveelste stuk vergane glorie dat teert op hits van bijna dertig jaar oud.

Users who are viewing this thread