Rock Werchter 2026

Maar als m&s komt, kan dat toch enkel nog op donderdag?
Waarom niet op vrijdag? Mooie spot van 21 tot 22.30 uur, goede verstandhouding met organisatie, ook niet de moeilijkste (toch in het verleden, kan veranderd zijn) en goede combo met The xx.

Waarom niet op vrijdag? Mooie spot van 21 tot 22.30 uur, goede verstandhouding met organisatie, ook niet de moeilijkste (toch in het verleden, kan veranderd zijn) en goede combo met The xx.
Zou kunnen, maar hoop op iets mooiers voor The xx. Hoop eigenlijk vooral dat Mumford er niet staat hoor.

Wel echt zin in die XX show hoor. Van 2012 geleden alweer. Doemme. Lekker wegdromen.

Ik voorspel alleszins een dikke uitstroom na whatever de co-headliner gaat worden voor The xx. Kan me niet voorstellen dat een rock-minded publiek gaat blijven plakken tot 2u voor hen, evenmin jongeren van 18-20 die... 10 à 12 waren ten tijde van de bands laatste plaat - en dat was eigenlijk ook alweer niet hun beste plaat, laten we eerlijk zijn.

Voor mij mag Carpenter, Fred Again of Mumford komen op donderdag, niets voor mij. Als er van dit kwartet ;Florence, Jack White, TWOD of Pixies , 2 van komen, ben ik naast The Cure (postpunk, zelfs poppy) en Gorillaz (feest) redelijk tevreden als indie boomer. Indien deze niet (kunnen) doorkomen en er is geen PJ, FF dan zal het geen combi worden maar 2 dagen ticket in combi met andere kleinere festivals ala LIL, LF of Cactus.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Ik voorspel alleszins een dikke uitstroom na whatever de co-headliner gaat worden voor The xx. Kan me niet voorstellen dat een rock-minded publiek gaat blijven plakken tot 2u voor hen, evenmin jongeren van 18-20 die... 10 à 12 waren ten tijde van de bands laatste plaat - en dat was eigenlijk ook alweer niet hun beste plaat, laten we eerlijk zijn.
Ik hoop vooral dat er nog mooi vermaak is in de tenten tussen headliner en The xx. Anders is er een grote kans dat ik al vertrokken ben ja. Wil ze zeker een kans geven want als het aanslaat kan het heel gaaf zijn zo midden in de nacht. Maar als je al moeiig bent, ben je na een kwartier vertrokken

Even snel dat eerste plaatje van The xx op 11 zetten. Wat een klassieker is me dat he.

VCR en Islands op de main, het werd nog eens tijd.

• Leuk
Waarderingen: b_giel en BeWario
Zou kunnen, maar hoop op iets mooiers voor The xx. Hoop eigenlijk vooral dat Mumford er niet staat hoor.

Wel echt zin in die XX show hoor. Van 2012 geleden alweer. Doemme. Lekker wegdromen.
Het is na die laatste plaat, waar veel electronische invloeden in verweven zijn, wel iets meer dansen en iets minder dromen geworden.

Grote kans, ja. Maar wellicht is de curfew 01:00 uur. Mooie lichtshow erbij, een deel flink dansbaar en dan komt het goed.

Voor mij zal alles afhangen van hoe sterk de onderkant is (niet gevuld met 13-in-een-dozijn elektropop en Belgische bands die je al op tig familiefestivals kan zien). Anders neem ik komend jaar ook genoegen met een zondagticketje voor The Cure (en mogelijks TWOD/APC).

Voor een combi is de breedte sowieso belangrijker dan de headliners, je wil geen hele dag verveeld moeten wachten op één band die je wil zien.

Even snel dat eerste plaatje van The xx op 11 zetten. Wat een klassieker is me dat he.

VCR en Islands op de main, het werd nog eens tijd.
20.000 man in de barn ( en duizenden) buiten zoals bij Snow Patrol had de ideale locatie geweest voor XX als afsluiter. Op head als afsluiter wordt dit geeuwen en last hebben van een groep mannen die veel te luidruchtig lallen of een zeer lege wei.

Het is na die laatste plaat, waar veel electronische invloeden in verweven zijn, wel iets meer dansen en iets minder dromen geworden.
Was laatste keer op Pukkelpop in 2017 toch vooral dromen niet? Met inderdaad een voorzichtig dansje ertussen.

Users who are viewing this thread