Rock Werchter 2026

Als ik van Primavera 1 naam mag noemen om te wensen voor RW dan is het Massive Attack. Is voor mij een gedroomde Barn afsluiter. Make it happen!
Massive Attack zou ik eerder op de main zetten. Immens populair. Nadeel voor RW is dat Massive Attack bij voorkeur optreedt op 'groene festivals' waarbij een heel groot aandeel van de bezoekers met openbaar of collectief vervoer (bussen) komen. Ik vrees dat RW niet groen genoeg voor hen is.
Vorig jaar waren ze headliner op Pohoda maar zegden ze dit festival en enkele latere events af (ook Gent Jazz) een paar dagen voor het festival. Ik neem aan dat ze die geannuleerde festivals gaan terugdoen beginnend met pohoda festival (9 tem 11 juli).

Naamloos.png
OOk wel wat tofs maar geen grote verrassingen. Papa Roach leunt wel lekker op de 'Last Resort' vibe van de laatste tijd. The offspring is voor mij ook geen must. Rise Against is zeker welkom!
Al met al ook kanshebbers voor Graspop en Alcatraz uiteraard

Bekijk bijlage 16176
OOk wel wat tofs maar geen grote verrassingen. Papa Roach leunt wel lekker op de 'Last Resort' vibe van de laatste tijd. The offspring is voor mij ook geen must. Rise Against is zeker welkom!
Al met al ook kanshebbers voor Graspop en Alcatraz uiteraard
Een Rise Against en Menzingers zou wel leuk zijn. Van Primavera zijn het te veel namen om op te noemen

Deze kunnen niet missen lijkt me ondertussen: The Cure, The XX, 21 Pilots, Mumford & Sons en eventueel Gorillaz. Dan heb je nog drietal topplekjes voor namen die nog niet opgedoken zijn.

Mumford ook nog nergens aangekondigd, maar dat lijkt wel grote kanshebber sowieso nog.

Geen David Byrne, Tame Impala en Nick Cave wel verontrustend.
Kun je ook positief uitleggen, dit jaar was er zeer weinig overlap tussen Primavera Barcelona en Rock Werchter. Van David Byrne en Nick Cave weten we dat ze touren resp. een concert eind juli doen. Tame Impala zou binnenkort met tourplannen komen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Namen Primavera zijn te zien in filmpje oa Gorillaz, Little Simz, Massive Attack, The Cure, xx, ethel cain, wet leg, kneecap, lola young,..
Als de organisatie een vijftal namen uit dit rijtje op de affiche plaatst, ben ik een zeer content man: The XX, My Bloody Valentine, Mac DeMarco, Ethel Cain, Kneecap, Alex G, Blood Orange, Father John Misty, Men I Trust, Rilo Kiley, Ravyn Lenae, Fcukers, Einstürzende Neubauten, Geese, Annahstasia, Grace Ives, NewDad. Let it happen!

• Leuk
Waarderingen: JP5
Waarom zou Doja Cat dit niet kunnen headlinen. Ze heeft vorig jaar Les Ardentes gedaan en is alleen maar populairder geworden.

• Haha
Waarderingen: Piranha43
Deze kunnen niet missen lijkt me ondertussen: The Cure, The XX, 21 Pilots, Mumford & Sons en eventueel Gorillaz. Dan heb je nog drietal topplekjes voor namen die nog niet opgedoken zijn.

Mumford ook nog nergens aangekondigd, maar dat lijkt wel grote kanshebber sowieso nog.
Volg ik wel, maar hoe zou jij dit indelen dan? Denk dat je met The Cure, Gorillaz en misschien ook Mumford al drie keer de grote headliner van je dag hebt. 21P en The xx kunnen hier nog wel ergens onder, dus dat houdt eigenlijk nog maar 1 open dag over niet? Perfect voor Nick Cave (als we nog een oudje erbij doen) of Billie/Sabrina (als we nog een nieuwtje bij doen) vind ik.

It's a wrap. ;)

Volg ik wel, maar hoe zou jij dit indelen dan? Denk dat je met The Cure, Gorillaz en misschien ook Mumford al drie keer de grote headliner van je dag hebt. 21P en The xx kunnen hier nog wel ergens onder, dus dat houdt eigenlijk nog maar 1 open dag over niet? Perfect voor Nick Cave (als we nog een oudje erbij doen) of Billie/Sabrina (als we nog een nieuwtje bij doen) vind ik.

It's a wrap. ;)
Volg ik je. De combinatie The Cure - The XX is al eentje (bijvoorbeeld, kan evengoed anders zijn), dan heb je Gorillaz en Mumford als twee andere dagafsluiters met 21 Pilots als co/sub (noem het zoals je wil) op een van de drie dagen, op zich kunnen ze voor elke act spelen. Dus op zich maar één naam die kan afsluiten meer over.

Nick kan natuurlijk ook TW Classic doen (als ie afkomt), want uiteindelijk moet er daar toch ook nog een act komen.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread