Rock Werchter 2026

Alles andere zou een teleurstelling van formaat zijn. Geef die maar (opnieuw) de sub-spot. Tijd lijkt me meer dan rijp daarvoor. Turnstile / The Cure / The XX bijvoorbeeld zou fantastisch zijn.
Tijd is inderdaad rijp genoeg ervoor. heeft ook enorm veel views gekregen door hun tiny desk concert van twee weken geleden.
Ik hoop alleszins op hun aanwezigheid volgende editie

Sleep Token vanochtend eens aangezet, omdat dit hier laatste tijd toch ook veel genoemd en zelfs hierboven vergeleken met TOOL wordt. Als dit toch de toekomst van mainstream metal moet redden, wat een afschuwelijke muziek...
De vergelijking met Tool kwam van mij, maar dan eerder in de zin dat het beide geen mainstream metalnamen zijn die wel bemind worden door een aanzienlijke groep muziekliefhebbers. Je hebt altijd voor- en tegenstanders, en maar goed ook 👍

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Nick Cave had toch zelf vrij duidelijk aangegeven dat ze op festivaltour gingen in ‘26, of herinner ik me dat fout?
Nick Cave and the Bad Seeds is gebaseerd op een bevestigd groot concert in Brighton (VK) op 31 juli waar hij vroeger jaren woonde. Normaal ga je meerdere live concerten dan doen dus een prequel festivals in juli of een sequel festivals in augustus kan er zeker inzitten. Brighton is wel het enigste concert in het VK dat ze volgende zomer gaan doen.

If those primavera headliner rumours are correct then it’s sad for what i’d hoped for at Werchter. No chance they’ll have more than 1 of then surely?

Volbeat ging coheadliner zijn op de geannuleerde editie van 2020. Dus het hoeft geen giganaam te zijn, de vereiste is vooral voldoende aantrek bij het mainstream publiek. En daar valt Ghost volgens mij wel onder (op basis van o.a. airplay op Stubru).
Voor mij sinds vorig jaar ook Parkway Drive. Enkel het nummer Prey was met iet of wat bekend. Maar op basis van hun optreden in '24, heb ik een ticket gekocht voor in Vorst volgende week. Afgelopen editie ook genoten van While She Sleeps. RW mag (terug) meer zo'n bands gaan boeken. Of ik moet is wat meer naar Graspop gaan, kan ook.

Donderdag:
Main: GORILLAZ/21 PILOTS

BARN THE LAST DINNER PARTY

Vrijdag:

Main: MUMFORD AND SONS
/FLORENCE AND THE MACHINE

BARN: PIXIES

Zaterdag:

Main: SABRINA CARPENTER
/BENSON BOONE

BARN DAVID BYRNE

Zondag

Main: THE CURE
/The XX

BARN: MICHAEL KIWANUKA
The XX als sub voor The Cure om een uur of acht zou echt compleet doodvallen. Zo'n act moét gewoon in het donker staan (à la The Cure - Tool destijds).

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Voor mij sinds vorig jaar ook Parkway Drive. Enkel het nummer Prey was met iet of wat bekend. Maar op basis van hun optreden in '24, heb ik een ticket gekocht voor in Vorst volgende week. Afgelopen editie ook genoten van While She Sleeps. RW mag (terug) meer zo'n bands gaan boeken. Of ik moet is wat meer naar Graspop gaan, kan ook.
Die show zal je jou niet beklagen. Monster van een productie hebben ze mee

Surely Foo Fighters won’t be back again so soon.

I still expect a few names to come out of nowhere. For instance Tame Impala are being teased for a Czech announcement Friday and FredAgain.. is due to appear elsewhere next summer

• Leuk
Waarderingen: festibob

Users who are viewing this thread