Rock Werchter 2026

ik mis hier toch wel een stevige rock naam, allemaal wat slapjes imo
Als je met rock namen bands bedoelt als Metallica, Muse, Pearl Jam en Foo Fighters, voorlopig is er nog geen echte aanwijzing dat ze in de zomer Europese festivals gaan doen. Yungblud is ook pure rock en tourt (cfr Hurricane festival) op festivals maar als hij in 2026 op RW zou headlinen dan is dat twee jaar achter elkaar als headliner en drie jaar als belangrijke act na optredens op RW 2022, 2024 en 2025. En zoals we weten valt System of A Down weg als headliner wegens meer aantrekkelijke arena shows.

Als je met rock namen bands bedoelt als Metallica, Muse, Pearl Jam en Foo Fighters, voorlopig is er nog geen echte aanwijzing dat ze in de zomer Europese festivals gaan doen. Yungblud is ook pure rock en tourt (cfr Hurricane festival) op festivals maar als hij in 2026 op RW zou headlinen dan is dat twee jaar achter elkaar als headliner en drie jaar als belangrijke act na optredens op RW 2022, 2024 en 2025. En zoals we weten valt System of A Down weg als headliner wegens meer aantrekkelijke arena shows.
zo groot hoeft voor mij zeker niet, en zou ook niet echt realistisch zijn met de huidige namen die touren.

Volbeat ging coheadliner zijn op de geannuleerde editie van 2020. Dus het hoeft geen giganaam te zijn, de vereiste is vooral voldoende aantrek bij het mainstream publiek. En daar valt Ghost volgens mij wel onder (op basis van o.a. airplay op Stubru).
Dit is wat ik bedoel.
Ja ghost en sleep token zijn zeker geen metallica grote
Maar kunnen in de verdere toekomst de mainstream "metal" naam worden die er meermaals zou kunnen staan

Dit is wat ik bedoel.
Ja ghost en sleep token zijn zeker geen metallica grote
Maar kunnen in de verdere toekomst de mainstream "metal" naam worden die er meermaals zou kunnen staan
Sleep Token vanochtend eens aangezet, omdat dit hier laatste tijd toch ook veel genoemd en zelfs hierboven vergeleken met TOOL wordt. Als dit toch de toekomst van mainstream metal moet redden, wat een afschuwelijke muziek...

Volbeat ging coheadliner zijn op de geannuleerde editie van 2020. Dus het hoeft geen giganaam te zijn, de vereiste is vooral voldoende aantrek bij het mainstream publiek. En daar valt Ghost volgens mij wel onder (op basis van o.a. airplay op Stubru).
Naast de airplay op StuBru hebben ze natuurlijk met Mary On A Cross ook een tiktok hit. Hierdoor kennen het mainstream publiek / jongere generatie hen ook heel goed

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico en jules1994

Mij lijkt het anders wel vrij zeker dat FF een zomertour zullen doen.
Geen idee of ze op RW terechtkomen, maar dat ze de oversteek maken ben ik redelijk van overtuigd

Geen enkele van de hier genoemde metalnamen maakt toch kans om een hoge mainstagespot op Werchter in te nemen. Als Werchter al metalnamen programmeert (wat al zeer uitzonderlijk is), is het voor een vroege mainstagespot of in de namiddag in een tent. Enkel de gigagrote namen die ook de mainstream aanspreken (Metallica, Tool) hebben er in het verleden hoog op de affiche gestaan. Ik zie persoonlijk noch BTMH, noch Sleep Token, noch Ghost langskomen.
Afgelopen jaren toch meerdere metalbands hoog gestaan. Deftones, SOAD, Linkin Park, Tool, Metallica, Volbeat…

Een Ghost zie ik nog wel als sub langskomen. Zeker in combi met Metallica bv.
Combi Ghost - the Cure - the XX past in mijn ogen zo op Werchter.

Namen als parkway drive, gojira, bad Omens zie ik de komende jaren ook wel op hoge posities komen (niet als headliner overigens).

lijkt me toch ook wel dat we turnstile mogen verwachten op een plek van fontaines of sub
Alles andere zou een teleurstelling van formaat zijn. Geef die maar (opnieuw) de sub-spot. Tijd lijkt me meer dan rijp daarvoor. Turnstile / The Cure / The XX bijvoorbeeld zou fantastisch zijn.

• Leuk
Waarderingen: mart1234
Maar 80 procent van je lijstje op de vorige pagina heeft ook nog geen europese data staan...

Het gerucht ging mi over een Franse Arena show niet over festivals. Plus de foo fighters zullen als ze festivals gecombineerd met arenashows doen wellicht enkel de festivals erbij doen die ze vorig jaar misten en waar Muse als vervanger voor werd ingehaald (bv Pinkpop). Foo Fighters zowel op Pinkpop in juni als nadien op RW is wellicht iets teveel van het goede. Maar van mij mogen de Foo Fighters komen, vorige keer 2024 was hun dag snel uitverkocht!

Users who are viewing this thread