Rock Werchter 2026

Een deftig podia voor electronische muziek? North Walls is vaak te klein... (Niet dat ik daarvoor na Werchter ga)

In de Barn en Klub C toch ook veel elektronische dingen
Klopt, dan zou dat allemaal daar kunnen. (Met eventueel betere geschikte verlichtingen en effects)

Maar we zien wel, ik hoop dat er met een vijfde podia geen extra volk toegelaten zal worden. Zou een mooie verademing kunnen zijn om wat minder voelbare drukte te hebben en volk beter te spreiden.

Hij zei onlangs in een interview (ROBtv denk ik), dat ze ook op zoek zijn naar extra grond, dat zal wss aan het Tarweland zijn (achter The Slope en Klub C).

Het was in het verleden ook de bedoeling om The Hive Resort te verhuizen naar de Grote Baan en ze hadden zelfs die gronden aangekocht. Geen idee wat ermee is gebeurd na het stilleggen van de werken (grond gelijktrekken).
De kant van de demer/dijle is overstromingsgebied.

Zie jij Werchter binnenkort ook overschakelen naar twee hoofdpodia a la Graspop en andere festivals ipv 1 XXL hoofdpodium?
Ik denk niet dat een dubbel MainStage zin heeft op Werchter. Mede omdat de grote namen van op Werchter vaak toch van een andere prijsklasse zijn dan de meeste Graspop headliners.(en er dan 2x zo veel acts moeten staan) En het is niet alsof er meer mensen op de terreinen kunnen als nu. Dus financieel zie ik dat niet echt als een logische zet

Mensen die hier legit denken dat MCR op Parklife gaan subben, zijn toch zwaar aan het trippen. Die headlinen overal waar ze staan, verkopen arena's en voetbalstadions uit wereldwijd..maar hier zouden ze tweede viool spelen? Waarom? Omdat ze 15ish jaar geleden in de namiddag stonden?

Die hebben sinds hun stop jaren geleden gewoon een grotere legacy gekregen en hrbben zelfs fans gewonnen. MCR is zo een band die weinig hier gespeeld heeft ook hier, dus als ze op een festival staan...dan staan ze te headlinen. Ik zie die nog eerder een Sportpaleis doen of Belgie gewoon skippen in plaats van te subben op Werchter.
Ik ben een giga fan, maar sub op Werchter zou al een heel mooie plek voor hen zijn. We mogen ons ook niet teveel verliezen in nostalgie, zeker niet festival organisatoren

• Leuk
Waarderingen: jbj en festirock
Nee, volgens mij niet, maar weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt …
Extra podium om de breedte sterker te kunnen maken om minder afhankelijk te worden van de grote headliners, mogelijk wat elektronische georiënteerd voor het feest publiek zou wel een goede zet kunnen zijn. Meer namen, groter en breder publiek aanspreken. De jonge headliners van dit jaar trokken de weide (nog) niet zo vol als de oude reuzen en als de jonge headliners al sneller doorgroeien naar stadiums lijkt me dat je de breedte in moet als festival. Dat doen ze natuurlijk al heel behoorlijk, maar een 'feest/dance podium' zorgt ook weer voor extra kwaliteit op in de barn en klub.

Extra podium om de breedte sterker te kunnen maken om minder afhankelijk te worden van de grote headliners, mogelijk wat elektronische georiënteerd voor het feest publiek zou wel een goede zet kunnen zijn. Meer namen, groter en breder publiek aanspreken. De jonge headliners van dit jaar trokken de weide (nog) niet zo vol als de oude reuzen en als de jonge headliners al sneller doorgroeien naar stadiums lijkt me dat je de breedte in moet als festival. Dat doen ze natuurlijk al heel behoorlijk, maar een 'feest/dance podium' zorgt ook weer voor extra kwaliteit op in de barn en klub.
Je moet ook plek hebben, is momenteel gewoon niet haalbaar. En zoals hierboven gezegd, je mag je eigenheid behouden als festival en hoeft geen pukkelpop te worden.

Heb een goede dance act die nu op een groot podium een nieuwe festivalproductie neerzet. Lijkt me een sterke kanshebber voor Werchter 26 als headliner. Tip :vijf sterren eerder in klub c van Werchter en hetzelfde jaar ingevallen bij PKP als headliner Marquee.

Heb een goede dance act die nu op een groot podium een nieuwe festivalproductie neerzet. Lijkt me een sterke kanshebber voor Werchter 26 als headliner. Tip :vijf sterren eerder in klub c van Werchter en hetzelfde jaar ingevallen bij PKP als headliner Marquee.
Aub geen Marc Rebillet, ben op pkp gevlucht naar Bolis Pupul 💀😭

Die bedoelt Bob inderdaad. Gek verhaal 🤨😅
Net live voorstelling gezien van Marc Ribillet op het grootste podium van Slovaakse Pihoda festival met voor hem Iggy Pop en dan QOSA. Met rookgordijnen en vuurkolommen. Maar zijn sterkte is improvisatie. Voor Werchter moet hij zijn show nog inhoudelijk versterken om voldoende vaart te houden. Veld Pohoda stond bijna vol en denk dat slechts een derde voortijdig de show verlieten. Niet slecht voor een eerste keer Slovakije.

Users who are viewing this thread