Rock Werchter 2026

Mijn wensenlijstje
Soft Play
Osees
King gizzard
Vampire weekend
David Byrne
Royel Otis
Turnstile
Sons
Tramhaus
Ditz
Nation of Language
Tamino
Getdown Services
The National
CMAT
Young Fathers
Tame Impala
The Cure
Met jou kan ik praten

Niet vergeten dat headliners vaak een jaar of langer ervoor al vastliggen. Fred Again heeft The Barn al eens afgesloten en het stond er propvol. Je voelt de laatste jaren dat RW headliners net dat jaartje vroeger als headliner programmeert dan dat we hier op dit forum allemaal aanvoelen. Dus op zich vind ik dit nog niet zo'n vergezocht gokje :D Maargoed, voor mij hoeft het niet hoor.

Verder heb je misschien wel gelijk dat het aantal 'top-acts' wel gewoon te hoog ligt in deze line-up. Zo zie ik bv Turnstile nog niet als sub, maar kan ik me voorstellen dat RW dat wel doet. En met de Pinkpop passage van OATW zullen zij mss ook eerder sub zijn op RW. Bij Angèle doe ik gewoon een gokje. Die had daar toch al gewoon moeten staan zeker :D
Fred Again heeft vorig jaar als headliner op Lowlands gestaan, en dat optreden werd niet bepaald positief ontvangen

Fred Again heeft vorig jaar als headliner op Lowlands gestaan, en dat optreden werd niet bepaald positief ontvangen
Dat was dan ook een combinatie van slecht geluid, te veel drukte en een overkill aan optredens. Als hij z'n liveset een beetje aanpast zijn de eerstvolgende passage de review gewoon positief

Ik sluit me aan bij Turnstile als barn head. Dat is een *****-show die je op voorhand met stift kan opschrijven. Make it happen, Schuer!

Overigens ook The Cure, The National, TWOD, QOTSA (als co head), SOAD gewenst. The National - QOTSA lijkt me daar wel een mooie co head constructie of lokt dat volgens jullie niet genoeg volk? Ik ben uiteraard biased.

Dua Lipa mag in 2027 of zo zeker nog eens terug komen.

• Leuk
Waarderingen: phil en jarne
Guess 1 of many… (prob already did one)

Oasis (more likely to be Mumford & Sons), Vampire Weekend

Billie Eilish, Benson Boone

The Cure, SOAD

Stomae, The 1975

• Leuk
Waarderingen: phil
Dat was dan ook een combinatie van slecht geluid, te veel drukte en een overkill aan optredens. Als hij z'n liveset een beetje aanpast zijn de eerstvolgende passage de review gewoon positief
Een week later stond fred again op reading en leeds festival en dat was een spetterend optreden op de main. Vier sterren optreden bij nme.

Laatst bewerkt:
Waar blijft dat Stromae gerucht weer vandaan komen? In de StuBru-groep ook al.
Ik denk niet dat die (in de nabije toekomst) nog gaat optreden. Maar is uiteraard steeds welkom.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Waar blijft dat Stromae gerucht weer vandaan komen? In de StuBru-groep ook al.
Ik denk niet dat die (in de nabije toekomst) nog gaat optreden. Maar is uiteraard steeds welkom.
I had a list of acts last year who were putting themselves out there for festival bookings 2025/26. Nobody really believed it as I was new but even some of the very random ones were correct. MCR for instance were down and they are now back out too.

Stromae was on that list

Users who are viewing this thread