Rock Werchter 2025

Heerlijk dagje en net binnen in onze tent. Het weer was een behoorlijke meevaller als je ziet hoe de voorspelling vanmorgen nog was. Met een poncho was het allemaal prima het hoofd te bieden.

Ik ben kapot na een paar waardeloze nachten deze week en afgelopen nacht op de Hive hielp ook niet echt mee. Wat meer inhoud volgt binnenkort (vandaag Merol - Pommelien - Goose - daarna voltallige main), nu proberen te slapen.

Maar mijn god, 2manydj’s had niet hoeven ophouden tot 6 uur en dan was het me vast en zeker gelukt te blijven dansen en feesten. Dat leverde alleen maar hernieuwde energie. Wat een genot.

Olivia Rodrigo is een terechte headliner, maar gewoon niet voor Werchter. Dit hoort gewoon echt meer thuis op Pukkelpop. Alles boven de 25 om mij heen had echt geen idee waar ze naar aan het luisteren waren

• Haha
Waarderingen: Raoul
1. Pommelien
2. Diene zwarte schreeuwlelijk
3 Bad Nerves
4. While She Sleeps
5. Goose
6. Linkin Park
7. Green Day
8. The Apero Jupiler
9. The Apero Barn
10. Weezer

• Leuk
Waarderingen: Kachelle
Het rijtje Goose - Soulwax (!) - Rüfüs du Sol was meesterlijk.

Wunderhorse: vreemde show, maar je merkt dat het kwaliteit is.

Team Pommelien, puike show zeg!

Rodrigo toch de minste headliner gebleken van deze editie (volgens mij toch). Stond ook echt niet zoveel volk bij haar.

En wat een mooie afsluiter, de gebroeders Dewaele hebben er echt hun werk van gemaakt. Maar... Is REM nu echt niet vermeld of heb ik daarover gekeken/gehoord?

• Leuk
Waarderingen: Kachelle en Joslittel
Toch leuk om te lezen dat zelfs Pinkpop een meer open-minded publiek heeft. Of ze speelde daar gewoonweg beter?
Ik had het gevoel dat ze met meer overtuiging op pinkpop speelde, die show leek wat frisser.
2Manydj’s was werelds!

Nu slapen, net thuis van 3 uur terug rijden, helemaal gesloopt 😅

• Leuk
Waarderingen: Kachelle
Dat wist jij en ik op voorhand. Nu niet bleiten zou ik zeggen.
Ik heb deze editie 1x op main gestaan bij de fontaines. En wat een bagger ik heb gekregen hier.
Trouwens mijn 6 sterren deze editie gaan naar durand Jones: afsluiter slope vanavond.
Dat wist ik helaas niet toen ik m’n combi kocht. Sterk punt van Werchter vond ik juist dat je kon kiezen voor Parcels als je geen zin had in de Foos en zien of je naar Janelle of Bob Vylan wilde. De spreiding over de dagen zat altijd wel goed. Dit jaar voor mij iets teveel themadagen met de pech dat het vooral zondag te weinig mijn smaak was. Voor meer dan 300 euro voor een combi en alles wat er nog bij komt moest mijn portemonnee toch echt wel even huilen. Dus volgend jaar even afwachten of dit deze trend doorzet en pas ticket kopen als dagindeling bevalt.

• Leuk
Waarderingen: phil
Toch leuk om te lezen dat zelfs Pinkpop een meer open-minded publiek heeft. Of ze speelde daar gewoonweg beter?
Volgens mij is de mening van een paar Olivia-haters op dit forum niet helemaal representatief. Ik vond haar optreden prima ondanks de regen.

• Leuk
Waarderingen: JelleCa
Morning! Ik wil een keer extra op en neer naar de auto (Hive parking) vanaf onze tent achter op het veld van the Hive. Moet toch wel te doen zijn in 2x20 min??

En misschien slim om op dat moment al de auto te verplaatsen tot net voor de parking uitrit? Dan lopen we later met de meeste spullen richting de auto en heb ik waarschijnlijk een stuk file voorkomen, lijkt me.

Merol (7/10) - Goede show, leuk optreden en stond er zoals steeds.
Pommelien Thijs (9/10) - Ze heeft zichzelf bewezen, echt klasse en de wei stond voller dan bij sommigen anderen Main Stagers later op de avond naar mijn gevoel.
Goose (8/10) - Ik kan al niet meer op twee handen tellen hoe vaak ik ze al gezien hebben maar ze staan er gewoon altijd. Goede show zonder meer. Iets vroeger doorgegaan voor nog even de surprise act mee te pikken.
Dimitri Vegas (6/10) - Was leuk dat deze er stond, vond het wel niet erg speciaal voor de rest.
Gracie Abrams (6/10) - Goede zangeres, leuke nummers en nog wat werk aan de show. Komt wel goed!
Noah Kahan (4/10) - Ik keek erg uit naar dit moment, jammer genoeg was het allemaal wat ééndradig, ééntonig. Wel nog even los gegaan op 'Stick Season'.
Olivia Rodrigo (6/10) - Al meteen heel wat hits aan het begin en dan bleef ik voor de rest wat op mijn honger zitten. We stonden wat naar achteren (wel eerste helft van de wei) en daar kwam het gewoon niet binnen. Het was ook enorm leeg voor een headliner.

REYGEL (7/10) - Nog leuk feestje meegepikt tussen Noah Kahan & Olivia Rodrigo door aan de Aperol Spritz, dus toch nog even een leuke vermelding van REYGEL.

• Leuk
Waarderingen: phil
Olivia trieste afsluiter van een jubileumjaar.
Ter hoogte van toog 1 rechts vooraan stond gewoon niemand, zelfs niet ad rode kruisen niets sfeer. Tot 2 many djs begint, het daar volloopt en het feest begint. Olivia fans die wanhopig weglopen want wat zijn die songs van blur ea. Grappig zicht maar pijnlijk.
Hopelijk touren er volgende zomer weer wat werchter afsluiters en kan het weer wat meer zijn.
Merci festirock,je doet je naam alle eer aan.
Aanvulling geen 1 afsluiter op head en zelfs subafsluiter kreeg 5 sterren van Humo, De morgen of de Standaard. Dus wel degelijk een headlinerskwaliteitsprobleem.
En de aanwezigheid van Dimitri Vegas moest dat dan goedmaken,….
Een rockeditie die niet zal kleven. Als dit de standaard wordt dan zetten alle boomers hun kids af aan de ingang.

• Leuk
Waarderingen: Bloody Mary
Aanvulling geen 1 afsluiter op head en zelfs subafsluiter kreeg 5 sterren van Humo, De morgen of de Standaard. Dus wel degelijk een headlinerskwaliteitsprobleem.
Gaan we nu ook al recensies van Humo, De Morgen of Standaard als graadmeter voor een geslaagde headlineset nemen? Minder dan vijf sterren is een kwaliteitsprobleem? :LOL:

Linksom of rechtsom; Humo zelf is het iig met je oneens:

Op voorhand was er natuurlijk weer een leger pilaarbijters die het niet vonden kunnen dat iemand als Olivia Rodrigo - ‘ze kan nog niet eens een snor laten staan!’ - de Main Stage op Werchter zou afsluiten, omdat ze daar liever pakweg The Beatles, Elvis Presley of fucking Engelbert Humperdinck hadden zien optreden. Maar na anderhalve noot ‘obsessed’ was het ook onder de nét openbrekende regenwolken zonneklaar: Olivia hoort op de grootste festivals zoals een tijger thuishoort in de dichte jungle. Wát een tijger trouwens!

Wie in de toekomst nog een headliner zoekt, een artiest waarvan je wéét dat-ie zal groeien als een scheut bamboe in de tropen of gewoon iemand die, als het even wat minder gaat, met een paar noten zalf kan smeren op elke wonde: één adres! Olivia Rodrigo en haar parapluie tegen de regen.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Gaan we nu ook al recensies van Humo, De Morgen of Standaard als graadmeter voor een geslaagde headlineset nemen? Minder dan vijf sterren is een kwaliteitsprobleem? :LOL:

Humo zelf is het met je

Linksom of rechtsom; Humo zelf is het iig met je oneens:
Jouw graadmeter van kwaliteit zijn de streams en volgers op spotify? Fair enough.

Jouw graadmeter van kwaliteit zijn de streams en volgers op spotify? Fair enough.
Dat vul je zelf in. Ik heb dat nergens gezegd.

Ik vind het gewoon grappig dat je het over een kwaliteitsprobleem hebt nav recensies.... terwijl de meeste headlineshows op Werchter dit weekend in de media die je noemt een viersterren recensie kregen en de recensies zelf lyrisch zijn. Moet je alleen wel iets verder lezen dan de sterren naast de kop. (al is een vier sterren recensie ook al prachtig)

Snap het soms ook niet. Olivia Rodrigo kreeg op Pinkpop goede recensies, maar ken weer mensen die het niet om aan te horen vonden. Vals en slecht gezongen en verder ook niets bijzonders, zwak. En dat waren geen rockboomers, maar jongeren van 25 die van dat soort muziek houden.

Users who are viewing this thread