Altijd jammer als een festivaldag in het teken van de regen staat. De vooruitzichten waren gelukkig beroerder dan hoe het uiteindelijk was, maar het voelt toch anders om in regenkleding naar de wei te lopen.
Flink zin in Wunderhorse, wat voor mij niet helemaal meeviel. Het had voor mij wat strakker gemogen, wat minder jammen en in die schamele 40 minuten juist zoveel mogelijk nummers er doorheen raggen (ik zie op setlist.fm dat ze 2 nummers van hun setlist niet gespeeld hebben). Volgende keer beter.
Ik was bang dat Finneas wat saai zou worden, maar dat viel alles mee. Prima band, veel afwisseling en hoogtepunt met Till forever falls apart.
Allie X had ik op mijn lijstje staan vanwege best veel leuke liedjes en een eigenzinnige performance. Dat kwam helemaal uit op the Slope, waar ze zelf de muziek bediende (ondersteund door een gitarist en een bassiste) en vocaal alle regionen verkende tussen Lady Gaga en Francis van Broekhuizen. In de gaten houden.
Bij the Slope blijven hangen voor Somebody's Child. Bij de rustigere nummers vond ik hem behoorlijk over the top, maar bij de steviger nummers op het eind paste dat wel weer. Een beetje te veel gekeken naar zijn landgenoot Bono, maar alles bij elkaar prima vermaak.
Tegen de verwachting in bleef het bij Gracie Abrams droog, wat niet de enige reden was dat ik haar hele optreden heb gezien. Het was gewoon een keurige show met enkele keurige rafelrandjes. Niks mis mee, wel een verschil in presence met Raye op die plek en dat tijdstip een dag eerder.
Rüfüs du Sol heeft als dance act echt veel goede liedjes en ik wilde ze dit jaar per se zien (2 jaar geleden sneuvelden ze in de clash met Arctic Monkeys). Daar heb ik geen spijt van gekregen, want de Barn zinderde van begin tot einde. Speciaal moment was natuurlijk Innerbloom, maar er waren hoogtepunten te over, zelfs het afsluitende Music is better maakte live indruk.
Snel naar mainstage gelopen, maar niets gemist want Olivia Rodrigo begon 10 minuten later dan gepland. Er valt altijd iets aan te merken (niet helemaal zuiver in de snellere nummers) maar dit was gewoon een goede poprockshow. Ondanks de regen was de weide nog goed gevuld en rondom mij (best ver van achteren) was veel enthousiasme.
De pijp was een beetje leeg, dus we hebben de show van 2ManyDJ's niet afgewacht. Daarin waren we niet de enige, desondanks vlot thuis geraakt met de pendelbus naar station Aarschot (waar het parkeren uiteindelijk toch gratis werd na de chaos van donderdag).
Het was weer een mooi festival, nu nog vermoeid maar binnenkort komen de kriebels voor volgend jaar weer.