Rock Werchter 2025

Snap het soms ook niet. Olivia Rodrigo kreeg op Pinkpop goede recensies, maar ken weer mensen die het niet om aan te horen vonden. Vals en slecht gezongen en verder ook niets bijzonders, zwak. En dat waren geen rockboomers, maar jongeren van 25 die van dat soort muziek houden.
Reacties op het forum hier op Pinkpop waren over het algemeen ook enorm positief. Vond haar op Glastonbury ook erg goed vorige week. Zeker niet vals.

Merci festirock,je doet je naam alle eer aan.
Aanvulling geen 1 afsluiter op head en zelfs subafsluiter kreeg 5 sterren van Humo, De morgen of de Standaard. Dus wel degelijk een headlinerskwaliteitsprobleem.
En de aanwezigheid van Dimitri Vegas moest dat dan goedmaken,….
Een rockeditie die niet zal kleven. Als dit de standaard wordt dan zetten alle boomers hun kids af aan de ingang.
Ja want humo is echt nog wel een "keursmerk" en de morgen :rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: festirock
Dan nog een stukje meegepakt via de stream van 2manydjs.
Jammer dat het eropzat na finneas.
Verslag volgt nog wel
Hopelijk vandaag al dag 1

Maar nu ik wat streams van Olivia heb gezien snap ik de negatieve recensies en reacties wel. Je moet er ook van houden, een vrouwtje in bikini dat een beetje staat te kirren en te springen. Als echte muziekliefhebber is dat nu eenmaal niet mijn ding.
En als ze echt zingt dan haalt ze het nog bij lange na niet. Bijvoorbeeld bij Good for you. Denk dat de jongere generaties de latten wel steeds lager leggen wat dat betreft.

Laatst bewerkt:
Maar nu ik wat streams van Olivia heb gezien snap ik de negatieve recensies en reacties wel. Je moet er ook van houden, een vrouwtje in bikini dat een beetje staat te kirren en te springen. Als echte muziekliefhebber is dat nu eenmaal niet mijn ding.
En als ze echt zingt dan haalt ze het nog bij lange na niet. Bijvoorbeeld bij Good for you. Denk dat de jongere generaties de latten wel steeds lager leggen wat dat betreft.
Lol.

Ik heb deze post nu een paar keer gelezen en kan maar niet bepalen of je het sarcastisch bedoelt of niet.. if so, chapeau. Mooie poging om mensen op de kast te krijgen. En anders 🤦‍♂️

Je kunt wel merken dat de rockboomers op tijd naar huis zijn gegaan gisteren. Ik ben er ook een, maar heb evengoed (en juist daarom) genoten van Olivia. Was het allemaal zuiver? Nee, maar wel intens en vol overgave.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Morning! Ik wil een keer extra op en neer naar de auto (Hive parking) vanaf onze tent achter op het veld van the Hive. Moet toch wel te doen zijn in 2x20 min??

En misschien slim om op dat moment al de auto te verplaatsen tot net voor de parking uitrit? Dan lopen we later met de meeste spullen richting de auto en heb ik waarschijnlijk een stuk file voorkomen, lijkt me.

Gelukt. 2x20 min is wel te doen.

(Als je tenminste niet tussendoor een uur lang het verkeerde parkingterrein gaat afzoeken. Blijkbaar is er een Hive parking Noord en Hive parking Zuid). 🥴

Laatst bewerkt:
klonk op zich wel oké, maar zeggen dat dit iets maar dan ook iets met rock&roll te maken heeft… en zo komt het over als een soort parodie.

• Leuk
Waarderingen: Special Monkey
Altijd jammer als een festivaldag in het teken van de regen staat. De vooruitzichten waren gelukkig beroerder dan hoe het uiteindelijk was, maar het voelt toch anders om in regenkleding naar de wei te lopen.

Flink zin in Wunderhorse, wat voor mij niet helemaal meeviel. Het had voor mij wat strakker gemogen, wat minder jammen en in die schamele 40 minuten juist zoveel mogelijk nummers er doorheen raggen (ik zie op setlist.fm dat ze 2 nummers van hun setlist niet gespeeld hebben). Volgende keer beter.

Ik was bang dat Finneas wat saai zou worden, maar dat viel alles mee. Prima band, veel afwisseling en hoogtepunt met Till forever falls apart.

Allie X had ik op mijn lijstje staan vanwege best veel leuke liedjes en een eigenzinnige performance. Dat kwam helemaal uit op the Slope, waar ze zelf de muziek bediende (ondersteund door een gitarist en een bassiste) en vocaal alle regionen verkende tussen Lady Gaga en Francis van Broekhuizen. In de gaten houden.

Bij the Slope blijven hangen voor Somebody's Child. Bij de rustigere nummers vond ik hem behoorlijk over the top, maar bij de steviger nummers op het eind paste dat wel weer. Een beetje te veel gekeken naar zijn landgenoot Bono, maar alles bij elkaar prima vermaak.

Tegen de verwachting in bleef het bij Gracie Abrams droog, wat niet de enige reden was dat ik haar hele optreden heb gezien. Het was gewoon een keurige show met enkele keurige rafelrandjes. Niks mis mee, wel een verschil in presence met Raye op die plek en dat tijdstip een dag eerder.

Rüfüs du Sol heeft als dance act echt veel goede liedjes en ik wilde ze dit jaar per se zien (2 jaar geleden sneuvelden ze in de clash met Arctic Monkeys). Daar heb ik geen spijt van gekregen, want de Barn zinderde van begin tot einde. Speciaal moment was natuurlijk Innerbloom, maar er waren hoogtepunten te over, zelfs het afsluitende Music is better maakte live indruk.

Snel naar mainstage gelopen, maar niets gemist want Olivia Rodrigo begon 10 minuten later dan gepland. Er valt altijd iets aan te merken (niet helemaal zuiver in de snellere nummers) maar dit was gewoon een goede poprockshow. Ondanks de regen was de weide nog goed gevuld en rondom mij (best ver van achteren) was veel enthousiasme.

De pijp was een beetje leeg, dus we hebben de show van 2ManyDJ's niet afgewacht. Daarin waren we niet de enige, desondanks vlot thuis geraakt met de pendelbus naar station Aarschot (waar het parkeren uiteindelijk toch gratis werd na de chaos van donderdag).

Het was weer een mooi festival, nu nog vermoeid maar binnenkort komen de kriebels voor volgend jaar weer.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Zeg wat je wil van Olivia Rodrigo en Yungblud, maar ik heb zelden twee artiesten op dat podium gezien die zo goed de camera wisten te 'pakken'. Die charismatische uitstraling, de speelse blikken, de doelbewuste poses...werkten beide perfect op beeld. Artiesten die hun eigen seksuele uitstraling op het podium zo uitspelen zonder een moment goedkoop of vulgair te ogen, het is best a sight to see.

Toch leuk om te lezen dat zelfs Pinkpop een meer open-minded publiek heeft. Of ze speelde daar gewoonweg beter?
Ik heb het een kans gegeven net zoals ik dat met Yung Blud heb gedaan.

Yung Blud kon me wel bekoren terwijl het bij Olivia echt niet kwam bij mij.
Ook geen behoefte om de artiest Olivia verder te ontdekken terwijl ik dat bij Yung Blud en andere ontdekkingen buiten mijn muziek bubbel dit weekend wel heb.

Rodrigo was ongekruid, das jammer want ze heeft wel enkele hits die een wei kunnen laten springen.

Geef ze een herkansing (al vrees ik dat we die alleen nog terugzien voor Boutique).

Zeg wat je wil van Olivia Rodrigo en Yungblud, maar ik heb zelden twee artiesten op dat podium gezien die zo goed de camera wisten te 'pakken'. Die charismatische uitstraling, de speelse blikken, de doelbewuste poses...werkten beide perfect op beeld. Artiesten die hun eigen seksuele uitstraling op het podium zo uitspelen zonder een moment goedkoop of vulgair te ogen, het is best a sight to see.
Dat is inderdaad zo. Maar dan zeg je dus eigenlijk wat er al gaande is en waar het tegenwoordig blijkbaar om gaat. Persoonlijk prefereer ik een band als Interpol die stoïcijns staat te spelen maar wel retestrak en met goede muziek. En dan vind ik Paul Banks dat eigenlijk ook supersexy doet.

Overigens vind ik Yunblud en Rodrigo ook niet te vergelijken. Denk dat het bij Yungblud toch wel vooral om de muziek gaat.

Wat is Werchter een fijn, goed georganiseerd festival met een mooi publiek en een goede programmering.

Half uurtje in de file, kwartiertje lopen van de parking naar de camping. Alle ruimte om een plekje te kiezen. Ook een goede loopafstand van de camping naar het terrein.

Voldoende wc’s, nergens lang in de rij voor het eten en drinken. Nergens echt in de verdrukking bij optredens (behalve dan in de pitt)

Enthousiast publiek dat goed participeert. De feestjes bij de slope gaan echt ongekend los! Veel spontaan en sociale mensen tegen gekomen.

Alle optredens kunnen zien vanaf een prima plek. En er is elk moment van de dag wel iets van mijn smaak! En dan mis je nog zo veel! Wat een programma!

Wat zijn die twee tenten fantastisch! Goed geluid, goede luchtbehandeling, vette lichtshows, die tribunes zijn ook top! Alleen Foster van buiten de tent moeten zien en zelfs dan is het prima!

Tuurlijk zijn er altijd puntjes maar ik ben te euforisch na deze vier dagen om daar mee bezig te zijn.

Wij gaan, als het allemaal past in de agenda volgend jaar zeker weer! Ik denk dat Werchter mijn nieuwe vaste festival gaat zijn!!

Users who are viewing this thread