Rock Werchter 2025

2e keer dat hij annuleert, lol. De laatste keer dat ik tickets koop voor een concert van hem, want de vorige keer dat hij annuleerde was het voor krak dezelfde reden.

En natuurlijk geen mogelijkheid om een refund te krijgen, ook al annuleert de headliner de dag voordien. Voor de rest staat er amper iets op de line-up vandaag die mij interesseert of waarvoor ik naar Werchter wil afzakken.

Amenra kan ik straks nog op de Lokerse Feesten zien, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Beth Gibbons en Bright Eyes al eens gezien en Yungblud interesseert mij niet genoeg. Nothing But Thieves hebben al zodanig veel in deze contreien opgetreden dat zelfs mijn grootmoeder van 92 ze kent.

Balen zeg.

Ik ben blij dat ik Fender nog in de Afas gezien heb, baal enorm dat hij gecanceld heeft😢..dacht vanmiddag nog gaat goed met de cancels op het laatste moment…niet dus.
Vond nbt vorig jaar niks bijzonders…ik hoop dat ze me verassen morgen😏
Dát mag ik toch niet hopen voor jou.

Wat ben ik blij dat ik mijn ticket al van de hand had kunnen doen na de cancel van Kings of Leon: dit is echt exact hetzelfde scenario als vorig jaar met QotSA en The Smile op Pukkelpop.

Ik overweeg nog steeds om voor Simple Minds een ticket voor de Bospop-zaterdag te kopen, maar ik ben bang dat ik daarmee ook deze festivaldag vervloek.

Dit gezegd hebbende is ook deze dag al behoorlijk onthoofd geraakt natuurlijk na het wegvallen van Beth Hart. En het toevoegen van Rowwen Hèze in de plaats voor haar. Een band die letterlijk elke week wel ergens gratis op een braderie te vinden is. Zo twee weken geleden nog in mijn eigen woonplaats Kampen waar werkelijk nooit iets gebeurt.

Maar wel The Fortunate Sons in de tent. Dat gaat intens worden voor mijn gebroken Liverpool-hart als ze Bad Moon Rising inzetten….

Laatst bewerkt:
Ik vrees voor jullie hoe druk bezocht Elbow gaat zijn. Een van de meest geliefde namen op de lineup vandaag.

Barn en het veld daarvoor zullen wel uitpuilen desondanks een sterke tegenhanger van Raye.

• Leuk
Waarderingen: phil en BeWario
Argh zuur, ik had oprecht veel zin in Fender.

Nu in ieder geval wel ruimte om Cymande en Maribou State mee te pakken. Daarna stukje Barry Can't Swim en nog het grootste deel van headliner YUNGBLUD.

Ik vrees voor jullie hoe druk bezocht Elbow gaat zijn. Een van de meest geliefde namen op de lineup vandaag.

Barn en het veld daarvoor zullen wel uitpuilen desondanks een sterke tegenhanger van Raye.
Begrijp niet waarom ze die niet naar de Main gehaald hebben en een vervanger hebben gezocht voor the barn. Zou een veel logischere move geweest zijn eerlijk gezegd.

En ook eens naar de Black Sabbath line-up gekeken hebben. Evt Mastodon proberen overtuigen om op hetzelfde vliegtuig als Yungblud te stappen :).

Een mens kan maar dromen. Mastodon in The Barn en Elbow op de Mainstage, Yungblud als headliner. Dan was de bittere pil een stuk minder bitter geweest voor mij.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: phil en guillaume
Sowieso nog waanzinnig veel zin in al het moois dat er op de planning staat met als must sees Jacoténe, Beth Gibbons en RAYE. Weer lijkt ook wat minder dramatisch te worden morgen?

Wat is de beste buienradar om de situatie in Werchter van uur tot uur een beetje goed in de gaten te kunnen houden??

Mijn vriendin en ik zouden kaartjes kopen voor de Werchter zaterdag, met twee hotel overnachtingen, speciaal voor KOL en Fender. Blij dat we uiteindelijk het NIET gedaan hebben (het werd een veel te duur dagje anders) 😇 Wel mega zuur natuurlijk voor alle mensen die WEL een kaartje voor deze bands gekocht hebben.

Oh man, wordt net wakker met de notificatie over Sam. Wat kut. Vind dat Werchter het héél erg netjes heeft opgelost met een sterke vervanger (had met Yungblud mogen wisselen qua spot, maar enfin), maar dit is voor mij de domper van het weekend.

😔

Begin toch wat te vrezen voor die headlinerstatus. Op den duur groeit dit effectief naar een reputatie, zeker omdat dezelfde redenen blijven terugkeren bij die cancels.

Onzettend jammer voor hem wel. Dan mis je nu wat een career-defining show had kunnen worden op het Europese vasteland.

En die career-defining shows kunnen nu juist ontstaan bij NBT en Yungblud dan weer wel

Weet niet waar ik meer van baal. Het cancelen van Fender of dat onze beiden stoelen + tafeltje vannacht “gejat zijn”.

Top 5 vrijdag:
1. Underworld
2. Green Day
3. Simple Minds
4. Girl in Red
5. Mark Ambor

Momentje van de dag: 8 minuten knallen op Born slippy😮‍💨

Ook genoten van JV&B en Celeste op een afstandje. Wet Leg ook goed. Sfeer en drukte was gister veel beter dan donderdags vonden wij. Foodtip: pizza’s linksvoor bij de main (italian foodclub).

Collectieve reactie bij ons in de groep was nog wel t meest "meh" op de cancel van Fender. Een iemand is groot fan van Yungblud maar de rest had zoiets "oh chill, vroeg naar bed vandaag"

Met het wegvallen van KoL en SF ligt de dag wel volledig open voor mij. Wat zijn jullie tips voor Klub C en The Slope vandaag? Ik ken geen enkele band daar 🙈

Met het wegvallen van KoL en SF ligt de dag wel volledig open voor mij. Wat zijn jullie tips voor Klub C en The Slope vandaag? Ik ken geen enkele band daar 🙈
Gurriers als je van postpunk houdt. Faye Webster voor de wat meer laid back gitaarmuziek (genre Mac Demarco, Clairo)

• Leuk
Waarderingen: night23
NBT kan hier zo maar eventjes een Turnstileke doen hoor, zullen dat wel goed doen op de mainstage.

Begrijp niet waarom ze die niet naar de Main gehaald hebben en een vervanger hebben gezocht voor the barn. Zou een veel logischere move geweest zijn eerlijk gezegd.

En ook eens naar de Black Sabbath line-up gekeken hebben. Evt Mastodon proberen overtuigen om op hetzelfde vliegtuig als Yungblud te stappen :).

Een mens kan maar dromen. Mastodon in The Barn en Elbow op de Mainstage, Yungblud als headliner. Dan was de bittere pil een stuk minder bitter geweest voor mij.
Yungblud werkt omdat die solo een acte de présence doet in Birmingham. Zijn band en crew zijn waarschijnlijk al in België, en hij komt later met een privévlucht. Pakweg Mastodon zit deze middag nog met eigen crew en materiaal in Engeland. Sinds Brexit krijg je die karavaan nooit meer zo snel op het vasteland.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Kachelle

Users who are viewing this thread