Rock Werchter 2025

Hmmmm. Weezer op de livestream van Pinkpop. Jeugdsentiment, maar word er niet heel warm of koud van. Leuk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Twijfelde nog tussen hen en Celeste, maar denk toch dat het Celeste gaat worden.

Ik hoef zelf de knoop niet door te hakken maar dit zou mij bij twijfel wel over de streep trekken:

Nondeju.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joss en Chiel
Recensies over Pommeline op Pinkpop zijn veelbelovend. Zou ze het waarmaken op Werchter?

Recensies over Pommeline op Pinkpop zijn veelbelovend. Zou ze het waarmaken op Werchter?

Wat lees je waar? Ik heb de stream gekeken en was niet zo onder de indruk. Zij brengt de energie wel en is altijd goed bij stem. Maar ik vond het een beetje een dooie boel.

De fans vooraan brullen wel mee maar verder kon ik op de wei weinig energie bespeuren, al is dat soms ook lastig in te schatten van achter een scherm. De warmte zal ook niet mee geholpen hebben? De sfeer zal op Werchter bij Pommelien in ieder geval wel top zijn, daar ben ik niet zo bang voor...

• Leuk
Waarderingen: Breinaard

Als dit de setlist van Iggy is dan wordt die clash met Deftones een stuk makkelijker. Iggy met blazers wint dat met gemak

Eerste deel RW50 was idd genieten.

Favo shots waren van het Barn optreden van Tom Morello, vooral het shot waarbij van buiten naar binnen werd gevlogen, tijdens Power to the People. ❤ Stond compleet afgeladen met springende mensen buiten. Heel gaaf om te zien.

Dat is dan toch wel het briljante van die open ingang. En het doet me de echte intimiteit van hiervoor iets minder hard missen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Humo heeft wel effe die docu serieus afgekraakt…

Ergens begrijpelijk. Het was een sfeervolle tijdscapsule, maar de zweem van in elkaar geflanste gemakzuchtigheid was duidelijk. Wat concertbeelden die al vaker de revue gepasseerd zijn, een paar soundbites van artiesten via de telefoon..en hop.

Volgende week krijgen we geheid dat No Sound but the Wind moment bij Editors en een flard Arsenal.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck en RutgerGM
Commentaar zal wellicht zijn dat er best een aantal open deuren ingetrapt werden. En dat Werchter iedere artiests favoriete festival van het universum is om te spelen.

Tja, zo was het ook wel een beetje. Maar die beelden waren toch wel godsgruwelijk fijn, zeker zo in aanloop naar het festival.

• Leuk
Waarderingen: Neeltje en festirock
Ergens begrijpelijk. Het was een sfeervolle tijdscapsule, maar de zweem van in elkaar geflanste gemakzuchtigheid was duidelijk. Wat concertbeelden die al vaker de revue gepasseerd zijn, een paar soundbites van artiesten via de telefoon..en hop.

Volgende week krijgen we geheid dat No Sound but the Wind moment bij Editors en een flard Arsenal.
Eens. Ook die dik 5 minuten over bands/artiesten die het voetbalshirt van België droegen en dat Vega zo graag terug naar België komt. Dat soort nationalisme is echt niet nodig.

Eens. Ook die dik 5 minuten over bands/artiesten die het voetbalshirt van België droegen en dat Vega zo graag terug naar België komt. Dat soort nationalisme is echt niet nodig.

Goh...op zich mag dat wel. Belgen hrbben van nature iets bescheiden, het 'petite belges' gevoel, maar onze muziekscéne is een verdomd mooie en we kunnen er niet om heen dat Rock Werchter een verdomd indrukwekkend monument van onze muziekcultuur is. Die reputatie bij artiesten en publiek komt niet uit de lucht vallen, dus dat ze daar een spotlight op zetten is begrijpelijk.

Soms mag een beetje jezelf op de borst kloppen dus wel. Toch als het terecht is.

Goh...op zich mag dat wel. Belgen hrbben van nature iets bescheiden, het 'petite belges' gevoel, maar onze muziekscéne is een verdomd mooie en we kunnen er niet om heen dat Rock Werchter een verdomd indrukwekkend monument van onze muziekcultuur is. Die reputatie bij artiesten en publiek komt niet uit de lucht vallen, dus dat ze daar een spotlight op zetten is begrijpelijk.

Soms mag een beetje jezelf op de borst kloppen dus wel. Toch als het terecht is.
Helemaal eens. Indrukwekkend festival (en festivals eigenlijk) en zeker ook indrukwekkende artiesten. Daarom vond ik die extra aanduiding met de shirts wat overbodig. Dat heeft België simpelweg niet nodig.

Goedemiddag! Net als ieder jaar heb ik ook nu weer een (volgens mij) mooiere versie van het blokkenschema voor Werchter gemaakt. Je kunt ze downloaden op betterschedule.net, en daar kun je nu ook het picnickkleed met het schema bestellen! Een superhandig attribuut tijdens het festival (beetje uitrusten op een kleedje, terwijl je de volgende acts vast uitzoekt, water- en bier-bestendig en lekker groot), en ook een uniek souvenir voor later!

Zo zag-ie er twee jaar geleden uit, dit jaar nieuwe ontwerpen...

Bekijk bijlage 14688

• Leuk
Waarderingen: Jacco

Users who are viewing this thread